AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Jeg skal flytte et sted der tv og Internett er inkludert i felleskostnadene, men jeg trenger ikke det siden jeg har et billig mobil abonament med veldig mye data som jeg caster... sparer en del på det... så jeg trenger ikke verken Internett eller tv kanaler. Er det mulig å fjerne de kostnadene enkeltvis? Eller må hele borettslaget kvitte seg med det da? Er jo greit nok å ha det, men er jo 3-400 kroner pr bo enhet... er jo en del når jeg ikke egentlig har bruk for det. Anonymkode: 46f6d...84d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Nei, selvsagt kan man ikke det. Da må det stemmes over forslaget og ingen er så dumme at de blir med på noe slikt. Vil jo bli høyere kostnad for de fleste Anonymkode: f2b1e...816 12
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Det kommer veldig an på hvilken avtale borettslaget har, hvor lang bindingstiden er, eller om den er over. Du får ta kontakt med styret. Skal du leie eller eie? Skal du leie tror ikke jeg du får gjort så mye med det. Anonymkode: f68da...00a 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 Du må betale for felles avtaler og du kan ikke snike deg unna. Jeg betaler over 600 kr for internettet + TV fra Get som jeg ikke bruker. Et tips er at du kan få strømming tilbake for pengene gjennom deres valg, men det er verdt 1/3 av det jeg betaler.. Anonymkode: 2721e...104 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det kommer veldig an på hvilken avtale borettslaget har, hvor lang bindingstiden er, eller om den er over. Du får ta kontakt med styret. Skal du leie eller eie? Skal du leie tror ikke jeg du får gjort så mye med det. Anonymkode: f68da...00a Jeg skal eie. Jeg betaler felles kostnader og ikke leie, som betyr at jeg eier. Anonymkode: 46f6d...84d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nei, selvsagt kan man ikke det. Da må det stemmes over forslaget og ingen er så dumme at de blir med på noe slikt. Vil jo bli høyere kostnad for de fleste Anonymkode: f2b1e...816 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du må betale for felles avtaler og du kan ikke snike deg unna. Jeg betaler over 600 kr for internettet + TV fra Get som jeg ikke bruker. Et tips er at du kan få strømming tilbake for pengene gjennom deres valg, men det er verdt 1/3 av det jeg betaler.. Anonymkode: 2721e...104 Hva skjer med å svare som om jeg er kriminell? Jeg stiller et spørsmål om det er mulig. Og hvorfor er det SELVSALGT ikke og et forsøk på å "snike seg unna"? Jeg vet jo ikke hvordan dette fungerer det er jo derfor jeg spør . Om styret betaler for Internett og tv pr enhet som vi igjen betaler tilbake i felleskostnadene eller om det de har en pakke-deal på så så mange enheter, og om det ikke har noe å si på det helhetlige beløpet om 1 enhet meldes ut. Jeg skjønner jo at det ikke går om det er pakkedeal. Anonymkode: 46f6d...84d 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 Hør med styret du, ikke bruk tiden din her. Regner med du har den infoen du trenger i papirene fra megler. Et borettslag binder må som oftes binde seg i ganske mange år for å få en ok avtale med en tv og internett leverandør. Da er alle i borettslaget bindene til den avtalen. Anonymkode: f68da...00a 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva skjer med å svare som om jeg er kriminell? Jeg stiller et spørsmål om det er mulig. Og hvorfor er det SELVSALGT ikke og et forsøk på å "snike seg unna"? Jeg vet jo ikke hvordan dette fungerer det er jo derfor jeg spør . Om styret betaler for Internett og tv pr enhet som vi igjen betaler tilbake i felleskostnadene eller om det de har en pakke-deal på så så mange enheter, og om det ikke har noe å si på det helhetlige beløpet om 1 enhet meldes ut. Jeg skjønner jo at det ikke går om det er pakkedeal. Anonymkode: 46f6d...84d Det går nok ikke. Om styret og generalforsamling har vedtatt dette er det sånn det er. Det ble sikkert informert ved kjøp. Dette er alltid en pakkedeal for alle og da blir det mye billigere. Anonymkode: 53460...1f8 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hør med styret du, ikke bruk tiden din her. Regner med du har den infoen du trenger i papirene fra megler. Et borettslag binder må som oftes binde seg i ganske mange år for å få en ok avtale med en tv og internett leverandør. Da er alle i borettslaget bindene til den avtalen. Anonymkode: f68da...00a Har kg mensen eller? Er det ikke mulig å svare på en høfflig måte? Så sykt passivt aggressivt for et helt uskyldig spørsmål. Anonymkode: 46f6d...84d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det går nok ikke. Om styret og generalforsamling har vedtatt dette er det sånn det er. Det ble sikkert informert ved kjøp. Dette er alltid en pakkedeal for alle og da blir det mye billigere. Anonymkode: 53460...1f8 Nei, jeg fikk ikke noe info om jeg kunne fjerne det nei. Det tror jeg ikke er vanlig å informere om. Der står hva felleskostnadene inkluderer. Det er ikke sånn at jeg ikke hadde kjøpt det om det ikke kan fjernes. Det er bare en praktisk ting jeg har tenkt på i ettertid og er ingen krise. Anonymkode: 46f6d...84d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg fikk ikke noe info om jeg kunne fjerne det nei. Det tror jeg ikke er vanlig å informere om. Der står hva felleskostnadene inkluderer. Det er ikke sånn at jeg ikke hadde kjøpt det om det ikke kan fjernes. Det er bare en praktisk ting jeg har tenkt på i ettertid og er ingen krise. Anonymkode: 46f6d...84d Du kan ikke fjerne det nei. Det blir vedtatt av generalforsamlingen og er ofte en mangeårig deal. Anonymkode: 53460...1f8 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke fjerne det nei. Det blir vedtatt av generalforsamlingen og er ofte en mangeårig deal. Anonymkode: 53460...1f8 Ok, takk for svar. Anonymkode: 46f6d...84d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #13 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, takk for svar. Anonymkode: 46f6d...84d Man må godta hva som allerede er bestemt tidligere, ved kjøp. Så kan man være med på generalforsamling selv etterhvert og komme med innspill. Uansett er det flertallet som avgjør hva som blir gjort og foretatt i et sameie eller borettslag. Anonymkode: 53460...1f8 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg skal flytte et sted der tv og Internett er inkludert i felleskostnadene, men jeg trenger ikke det siden jeg har et billig mobil abonament med veldig mye data som jeg caster... sparer en del på det... så jeg trenger ikke verken Internett eller tv kanaler. Er det mulig å fjerne de kostnadene enkeltvis? Eller må hele borettslaget kvitte seg med det da? Er jo greit nok å ha det, men er jo 3-400 kroner pr bo enhet... er jo en del når jeg ikke egentlig har bruk for det. Anonymkode: 46f6d...84d Du kan dermed endre abonnementet ditt til et som er billigere. Du betaler jo for tv og Internett allerede. Hvorfor betale dobbelt opp? Det er samme Ulla her. Så, da lisensen kom på skatteseddelen, kontakta jeg tv-leverandøren og opprettet en profil. Lasta så kun ned appen, og ser via den på tv, iPad eller telefon. Internettet er også billigere enn hva jeg hadde tidligere, billigere og raskere. Ang tv-avtalen så bindes vi for ett år om gangen. Hvert år er det oppe på generalforsamlingen. Til slutt vil det bli fjernet, men enn så lenge har jeg valgt å ta det jeg uansett betaler for. Anonymkode: b9356...8fb
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #15 Skrevet 31. mai 2021 I borettslag følger man samme prinsipp som i staten Norge der man må betale for veibygging på Østlandet selv om man bor i Tromsø og ikke har bil - flertallet bestemmer. Selv i selveide leiligheter har man et styre som tar avgjørelser på fellesskapets vegne - skal man ha full kontroll over utgiftene, må man bo i eget hus, dessverre. Anonymkode: 30b34...3c4 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #16 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan dermed endre abonnementet ditt til et som er billigere. Du betaler jo for tv og Internett allerede. Hvorfor betale dobbelt opp? Det er samme Ulla her. Så, da lisensen kom på skatteseddelen, kontakta jeg tv-leverandøren og opprettet en profil. Lasta så kun ned appen, og ser via den på tv, iPad eller telefon. Internettet er også billigere enn hva jeg hadde tidligere, billigere og raskere. Ang tv-avtalen så bindes vi for ett år om gangen. Hvert år er det oppe på generalforsamlingen. Til slutt vil det bli fjernet, men enn så lenge har jeg valgt å ta det jeg uansett betaler for. Anonymkode: b9356...8fb Jeg får faktisk ikke billigere abonoment. Jeg betaler 350 kronet for 1020 GB. 20 1000 av dem fungerer kun i ICE sitt nett som funker de fleste steder. Og streaming åpner må jeg ha, jeg har ikke tid til å se på alt jeg følger med på på de tidspunktene det kommer på tv. Jeg caster bare fra mobilnettet til andre enheter eller chromecast. Så 350 kroner for fullverdig Internett og mobilabonoment. Anonymkode: 46f6d...84d 1
Tulling Skrevet 31. mai 2021 #17 Skrevet 31. mai 2021 Avtale borettslag har på pris og avtale er forutsatt antall abonnenter. Det er forhandlet på vegne av alle beboere. Eventuelle endringer må tas opp på generalforsamling. 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #18 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg skal flytte et sted der tv og Internett er inkludert i felleskostnadene, men jeg trenger ikke det siden jeg har et billig mobil abonament med veldig mye data som jeg caster... sparer en del på det... så jeg trenger ikke verken Internett eller tv kanaler. Er det mulig å fjerne de kostnadene enkeltvis? Eller må hele borettslaget kvitte seg med det da? Er jo greit nok å ha det, men er jo 3-400 kroner pr bo enhet... er jo en del når jeg ikke egentlig har bruk for det. Anonymkode: 46f6d...84d Det kommer an på, men vanligvis ikke. Styret i sameier og borettslag undertegner dessverre ofte helt hårreisende dårlige avtaler med mange års bindingstid for TV pakker ingen bruker lenger. Anonymkode: 583a3...669 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #19 Skrevet 31. mai 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg får faktisk ikke billigere abonoment. Jeg betaler 350 kronet for 1020 GB. 20 1000 av dem fungerer kun i ICE sitt nett som funker de fleste steder. Og streaming åpner må jeg ha, jeg har ikke tid til å se på alt jeg følger med på på de tidspunktene det kommer på tv. Jeg caster bare fra mobilnettet til andre enheter eller chromecast. Så 350 kroner for fullverdig Internett og mobilabonoment. Anonymkode: 46f6d...84d Men du trenger jo ikke så mye internett nå, du får jo dette inkludert i fellesutgiftene og betaler jo mao uansett for det. Streaming kan du også gjøre fra wifien du får gjennom boligen. Med mindre du streamer så mye utenfor leiligheten at du også trenger dette utenom. Mange tv-abonnement har også slik at du kan velge å få netflix, hbo osv inkludert i abonnementet. Jeg har HBO inkludert, og betaler derfor ikke for dette i tillegg. Anonymkode: 595f9...747 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #20 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg får faktisk ikke billigere abonoment. Jeg betaler 350 kronet for 1020 GB. 20 1000 av dem fungerer kun i ICE sitt nett som funker de fleste steder. Og streaming åpner må jeg ha, jeg har ikke tid til å se på alt jeg følger med på på de tidspunktene det kommer på tv. Jeg caster bare fra mobilnettet til andre enheter eller chromecast. Så 350 kroner for fullverdig Internett og mobilabonoment. Anonymkode: 46f6d...84d Du kan endre til ice sitt billigste abonnement. 119kr/mnd for 1GB ved å binde deg for et år. Tv er ikke lineært lenger. Om tv-leverandør er telia, så kan du se programmene en dag tilbake i tid og du kan sette de på opptak. Du kan også endre kanaler omså hver dag. Anonymkode: b9356...8fb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå