Gå til innhold

Hvis du blir vitne til et pågående væpnet ran, hvem ringer du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

BUP? Fylkesmannen? VG? Arbeiderpartiet? St. Olavs hospital? Rema? Politiet? vaktmester?

Er ikke så lett å vite dette. 

Barnevern, Selvskading | – Jeg kan ikke engang få ta livet mitt. Er det noen som i det hele tatt forstår hvor jævlig vondt jeg har det? (nettavisen.no)

Utallige instanser har hatt sterke mistanker om at denne jenta blir regelmessig voldtatt. Alle rapporterer til barnevernet, som ikke gjør stort. 

Det er altså ingen selvfølge at folk vet hvem de skal ringe dersom de er vitne til eller mistenker pågående grove forbrytelser.

Vet du hvem du skal ringe dersom du mistenker at noen blir utsatt for forbrytelser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svar til overskriften er at jeg følger etter ranerne og legger press på dem slik at jeg får 50% av utbyttet.

Resten av innlegget ditt stemmer ikke med overskriften. 

• Liker 6
Skrevet

For å svare på overskriften hadde jeg ringt KG - profilene (feks Guglo, I Grosny++) som alltid oppretter tråder for å kritisere politiet. For til tross for å leve trygt bak tastaturet og ikke være trent på feltet, vet de alltid hva som burde blitt gjort. Da er man god da. 

• Liker 2
Skrevet

Ghostbusters, selvsagt..

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke helt sammenhengen med tittel og innhold her.

Når det gjelder saken du linker til så er det tragisk men ikke så uvanlig som folk tror. Mange slike saker fra 80-90 tallet, du kunne jo nærmest slå barna dine i hjel foran politi og barnevern og allikevel så ble det ikke gjort noe. Er andre boller i dag...

For å svare på tittelen så ringer jeg selvsagt politiet om jeg er vitne til et væpnet ran.

• Liker 1
Skrevet

Lensmann, Securitas, HV eller ordføreren.

Skrevet

Ringer selvsagt 112. 

Hva poenget med innlegget ditt er, og hvorfor det ikke har noen sammenheng med trådtittel velger jeg å ikke bruke tid på å tolke.

Skrevet

Ghostbusters.

Skrevet

Væpnet ran? Da ringer man politiet om offeret er over 18 og bup om offeret er under 18.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...