Gå til innhold

Hvor lenge vente før man flytter sammen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lang historie kort: jeg spurte kjæresten om ikke vi bare skulle flytte sammen på ordentlig snart? Han var ikke klar, men ville det i framtiden. 

Nå kjenner jeg at jeg revurderer hele greia. Men jeg vet jeg er god på å overtenke... 

Hvor lenge er det forventet at jeg skal vente på han? 

Jeg forstår han, samtidig som jeg ikke gjør det. Siden 1.juledag har han sovet én natt i sin leilighet, og han har hjemmekontor herfra, og han har kompiser på besøk hos meg. Vi har vært kjærester ett lite år så jeg skjønner at han syns det er tidlig, men vi har strengt tatt bodd sammen nesten hele tiden, og i hele år. 

Anonymkode: 93dfa...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjæresten min og jeg har vært sammen i en og en halv måned ca nå. Vi har snakket om å flytte sammen og håper på å få sagt opp leiligheten jeg leier alene nå og finne noe sammen innen ca et halt år 😊 Noen vil kanskje si at det er litt tidlig, men vi klikket utrolig bra, aner ikke hva som egentlig er vanlig ...

Anonymkode: 5bc2c...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om man er seriøse og kanskje i/rundt 30-åra og det passer seg så vil jeg si det er helt normalt å flytte sammen etter 1 år.

Anonymkode: 85f63...9fd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke selg bolig hvertfall, lei ut den ene. Forhold tar slutt, husk det.

Selv ønsker jeg ikke samboer igjen, men at man besøker hverandre etter behov. Er så deilig å ha sitt eget, da får man tid for seg selv.

Anonymkode: ebb92...2f8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri, særboere er den beste måten å aldri gå lei 😁❤ Hett hver gang en møtes 

Anonymkode: d530f...fab

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lang historie kort: jeg spurte kjæresten om ikke vi bare skulle flytte sammen på ordentlig snart? Han var ikke klar, men ville det i framtiden. 

Nå kjenner jeg at jeg revurderer hele greia. Men jeg vet jeg er god på å overtenke... 

Jeg forstår han, samtidig som jeg ikke gjør det. Siden 1.juledag har han sovet én natt i sin leilighet, og han har hjemmekontor herfra, og han har kompiser på besøk hos meg. Vi har vært kjærester ett lite år så jeg skjønner at han syns det er tidlig, men vi har strengt tatt bodd sammen nesten hele tiden, og i hele år. 

Betaler han noe for maten, strømmen osv hos deg?

Anonymkode: 4487d...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville ventet et år jeg. Spesielt at du revurderer hele greia av et negativt svar. 

Anonymkode: 8ed92...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjekt å kunne respektere hverandres mening om man skal være i et forhold eller være samboere ;)

Spør han om tid, hva ser han for seg? Å flytte sammen til jul heller, eller neste sommer?

Anonymkode: 6b477...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i snart 3 mnd og kjent hverandre 5. Er hos han hver eneste helg og vi har planer om å kjøpe sammen til høsten. Vi vet at vi funker sammen i det daglige og som tingene er nå skal vi bli gamle sammen. Gleder meg ekstremt til å lage et hjem sammen med han ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke solgt leiligheten, men leid den ut for sikkerhetsskyld. 

Spør han når tid kunne han ha tenkt seg å flytte sammen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi flyttet sammen nærmest på dagen for 18 år siden. Var studenter, så mye å spare på å dele seng 😅

Uansett, finnes ingen fasit. Skulle jeg startet på nytt i dag ville det tatt laaang tid, og med utleie av leilighet en periode. Det blir noe annet når man eier, og har etablert et liv og en væremåte. 

Det som svikter hos dere er kommunikasjon. Klarer han å sette ord på hva han tenker? 

Anonymkode: 8bdb7...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Flytta inn etter ca 5 måneder sammen. Gikk bra det. Enda sammen og fått barn. Best å bare finne ut fort om man klarer bo sammen spør du meg. Hva taper man på det! 

Anonymkode: 9c03d...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke noe riktig eller feil svar på dette. Det er når dere begge er klare og vil. Tror mest sannsynligvis det var jeg som maste på kjæresten min før vi flyttet sammen hihi, men da det kom til stykket så følte jeg meg ikke klar i det hele tatt. Vi flyttet sammen, og vi er fortsatt sammen. Dette er flere år etter. Du nevner selv at du overtenker, da ville jeg anbefalt deg å tillate deg i å ønske å bo med kjæresten din om det er det du vil. Om han ikke ønsker det akkurat nå er det ikke feil heller, bare husk at selv om du ønsker og han ikke så er det ikke feil at du ønsker heller. Kanskje til og med mas litt, det funket for meg 😂

Anonymkode: c9ee2...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri, særboere er den beste måten å aldri gå lei 😁❤ Hett hver gang en møtes 

Anonymkode: d530f...fab

Enig, da varer forholdet mye lenger. Beste løsningen jeg har prøvd.

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Flytta inn etter ca 5 måneder sammen. Gikk bra det. Enda sammen og fått barn. Best å bare finne ut fort om man klarer bo sammen spør du meg. Hva taper man på det! 

Anonymkode: 9c03d...fd0

Mye å tape, man selger sin bolig evt. Når forholder blir slutt må må bryte opp på nytt, mister det man hadde oppspart av penger i egenkapital etc. Kanskje man taper på boligen.

Det er altfor stor risiko å flytte sammen, så det bør man unngå.

Men når man er forelsket og blind så tenker man ikke klart.

Anonymkode: ebb92...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Steg 1 er jo å snakke om hvorvidt man VIL bo sammen. Man begynner ikke på "når skal vi få barn" men "vil du ha barn" og gitt ja følger opp med "med meg?"

Akkurat sånn betyr det at noen er kjæreste med deg ikke at de misliker særbo, men at de liker deg. Så første steg er "kunne du tenkt deg å sambo" og i fall ja "med meg?"

Å bare gå ut fra at andres verden ser ut som din er i beste fall naivt og i verste fall arrogant. 

Gitt at man altså ikke ønsker å særbo så kommer "Når skal vi flytte sammen" an på nåværende boligs attraktivitet, om den leies eller eier, valgte partners vaner og husdyr og om nevnte vaner og husdyr må avvikles eller avgå ved døden før man vurderer sambo. Å ønske å sambo med noen krever, kort sagt, mer enn ønske å være sammen, akkurat sånn en har vesentlig høyere krav til en fremtidig far/mor enn en man er samboer med.

Anonymkode: d9e55...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Selv om han har tilbrakt nesten alle netter siden jul hos deg er det ikke det samme som å flytte inn. Om forholdet skulle ta slutt i morgen kan han flytte tilbake til sin leilighet og dere kan starte på nytt med en gang, Hvis dere blir samboere er det ikke like enkelt. Da har dere felles bolig som må selges og det er ikke nødvendigvis slik at den ene har muligheter til å bare flytte ut nærmest på dagen. Dere har bare opplevd noen ytterst få måneder sammen, dere kjenner ikke hverandre spesielt godt (selv om dere kanskje tror det selv). Dere ser alt gjennom et nyforelsket lys. Ikke ha hastverk. Et godt forhold blir ikke dårligere av å vente med å bli samboere.

Anonymkode: edd91...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Han sier han vil være samboer med meg, men han vet ikke når. Og jeg vil ikke mase mer om det. 

Jeg må ærlig innrømme at jeg syns det er vanskelig, men slik er det. Satser på at det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...