AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Hei alle som vil komme med råd ☺ Jeg og ektemannen går nå ifra hverandre.. vi ble sammen på ungdomskolen og har holdt sammen i tykt og tynt i 15+ år. Livet forandret seg etter flere år som prøvere, og frustrasjon og usikkerhet som har bygget seg opp lar seg ikke lenger reparere. Men hvordan går man videre nå? Videre fra sin største kjærlighet som gikk tapt pga omstendigheter? Videre til å tørre og snakke med andre menn, når man kun har elsket og blottlagt seg for en og samme person over halve livet? Jeg er nå i tidlig 30 årene, tydeligvis infertil, lubben, separert og en bagasje fylt med et sterkt og langt forhold de fleste på min alder ikke har erfart.. et virkelig catch der altså.. Jeg er livredd.. hvor starter man for å lære seg selv å kjenne i denne nye livsfasen? Hadde jeg visst jeg skulle bli skilt fra min fantastiske mann, hadde jeg jo kommet bedre ut av det tidlig i 20 årene da alle andre også "lærer seg selv å kjenne".. jeg føler meg rett og slett som jeg er i tenårene i en alder der man absolutt allerede bør være trygg og sikker... hjelp 😢 Anonymkode: 5eca5...d1d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 En lubben, infertil dame med masse bagasje i begynnelsen av 30-årene er akkurat det jeg ser etter, og jeg tuller ikke engang. Tror det er nok av menn i din situasjon som hadde satt pris på deg. Kan vel ikke gi noe kjempegodt råd annet en at det ikke kan skade å ordne en Tinder-profil og se litt hva som skjer. Anonymkode: d385d...60f 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Så det er håp? Er så redd mangelen på erfaring, lav sjanse for familieliv og "langt fra en istabody" på en måte er kroken på døra. Desverre er jeg for redd for at hans kamerater eller han skal finne meg på tinder (ikke alt for stort sted), at jeg føler det ikke er aktuelt før et år eller to 🤭 TS Anonymkode: 5eca5...d1d
Rotemor Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 (endret) Gi deg selv tid! Du har masse liv igjen i deg og kommer til å finne mer ut av hvem du er og hvordan du vil ha det. Noen år etter skilsmissen min så kjenner jeg ikke meg selv igjen. Nå er det så tydelig for meg hva jeg vil og ikke i livet. Det er fantastisk å ikke leve etter andres forventninger, men å kunne velge selv! Alt fra ost til ferie😊 Endret 30. mai 2021 av Rotemor Skrivefeil 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 Rotemor skrev (23 minutter siden): Gi deg selv tid! Du har masse liv igjen i deg og kommer til å finne mer ut av hvem du er og hvordan du vil ha det. Noen år etter skilsmissen min så kjenner jeg ikke meg selv igjen. Nå er det så tydelig for meg hva jeg vil og ikke i livet. Det er fantastisk å ikke leve etter andres forventninger, men å kunne velge selv! Alt fra ost til ferie😊 Må prøve på det! Det at jeg ikke helt har det klart for meg selv hvem jeg er uten han har absolutt vært en last for oss, så ser frem til det 😊 Så bra at du har fått det bedre. Kan jeg spørre hvordan det har gått på manne fronten disse årene? Jeg er jo glad i nærhet i alle former.. ser ikke for meg at en lang tørke er noe å se frem til.. men er ikke lenger bare å ymte frempå for å få seg noe 🤭 hvor startet du, og hvordan kom du over sperren rundt et nytt menneske å være sårbar for? Anonymkode: 5eca5...d1d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 Et godt råd til deg som er usikker, infertil og lubben med bagasje… Du er midt i blinken for mange, spesielt de pågående mennene som ikke har god hensikt. Få et godt selvbilde, sil ut idiotene som vil ha deg for sex. Er det for godt til å være sant, så er det det. Anonymkode: 4896b...5b6 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Et godt råd til deg som er usikker, infertil og lubben med bagasje… Du er midt i blinken for mange, spesielt de pågående mennene som ikke har god hensikt. Få et godt selvbilde, sil ut idiotene som vil ha deg for sex. Er det for godt til å være sant, så er det det. Anonymkode: 4896b...5b6 Huff ja.. er jo dette markedet jeg er livredd for. Jeg er absolutt i faresonen for å gå på noen smeller... Noen gode råd for å få opp et selvbildet når det i lang tid har blitt bygd på en annen persons kjærlighet til en, og ikke kjærlighet for seg selv? Føler det er så mye nytt jeg må ta tak i, og for dårlig tid til å fikse det før det er for sent 🤷♀️ TS Anonymkode: 5eca5...d1d
Rotemor Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må prøve på det! Det at jeg ikke helt har det klart for meg selv hvem jeg er uten han har absolutt vært en last for oss, så ser frem til det 😊 Så bra at du har fått det bedre. Kan jeg spørre hvordan det har gått på manne fronten disse årene? Jeg er jo glad i nærhet i alle former.. ser ikke for meg at en lang tørke er noe å se frem til.. men er ikke lenger bare å ymte frempå for å få seg noe 🤭 hvor startet du, og hvordan kom du over sperren rundt et nytt menneske å være sårbar for? Anonymkode: 5eca5...d1d Sex er det minste problemet. Jeg har storkost meg på det området. Hvis du tør å være utadvendt så løser det seg helt selv. Det et menn vi snakker om... 😅Jeg har ikke aktivt søkt noen ny mann, kun hatt løse forhold. Jeg ble gradvis så selvstendig at behovet forsvant, på en måte. Han skal være temmelig fantastisk for at jeg skal bytte bort tilværelse. Jeg nå har... Men det kan jo skje! Ang sårbarhet så frykter jeg ikke det. Jeg er så ærlig mht følelser etterhvert og har lært at skuespill og fasader bare skaper usikkerhet. Det man virkelig trenger er gode venner og hobby/interesser. Det var sånn jeg utvidet nettverket mitt. Single venninnner er veldig verdifullt for det fremover!! Huk tak i noen😊 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Huff ja.. er jo dette markedet jeg er livredd for. Jeg er absolutt i faresonen for å gå på noen smeller... Noen gode råd for å få opp et selvbildet når det i lang tid har blitt bygd på en annen persons kjærlighet til en, og ikke kjærlighet for seg selv? Føler det er så mye nytt jeg må ta tak i, og for dårlig tid til å fikse det før det er for sent 🤷♀️ TS Anonymkode: 5eca5...d1d Begynn å trene! Det kan ikke gå feil. Du får mer energi, det gir mestring, er bra for hjerte, lunger, muskler - alt -, du blir etterhvert kjent med nye, det er angst/uro-dempende, det fører til bedre selvbilde, bedre søvn, mer glede. Jeg ville startet der, jeg. Og brukt tid med venninner. Og dyrket interesser. Det gir piff, retning, god psykisk helse, mestring, fine opplevelser osv. Så legger det seg plutselig til rette med ny mann. 💞 Anonymkode: dfa8e...d9e 2
Uten navn Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 Rotemor skrev (4 minutter siden): Sex er det minste problemet. Jeg har storkost meg på det området. Hvis du tør å være utadvendt så løser det seg helt selv. Det et menn vi snakker om... 😅Jeg har ikke aktivt søkt noen ny mann, kun hatt løse forhold. Jeg ble gradvis så selvstendig at behovet forsvant, på en måte. Han skal være temmelig fantastisk for at jeg skal bytte bort tilværelse. Jeg nå har... Men det kan jo skje! Ang sårbarhet så frykter jeg ikke det. Jeg er så ærlig mht følelser etterhvert og har lært at skuespill og fasader bare skaper usikkerhet. Det man virkelig trenger er gode venner og hobby/interesser. Det var sånn jeg utvidet nettverket mitt. Single venninnner er veldig verdifullt for det fremover!! Huk tak i noen😊 Tusen takk for fine råd og betryggende ord 😊 Får vel bare ta en dag av gangen, være åpen for de menneskene jeg har rundt meg og sakte men sikkert bygge opp selvsikkerhet og prøve å finne ut hvordan man er utadvent som enslig 🤭 TS 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #11 Skrevet 31. mai 2021 Er masse menn som ikke ønsker barn. Er verre med oss 30+ som er fertile og desperate... Anonymkode: 60ae2...3b4 3
Pia Sofia Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 Du undervurderer seg selv skikkelig! Husk hva bagasjen din har gitt deg av perspektiver og livserfaring! Masse! Og hvis du tror de fleste har instakropp, er det selvfølgelig helt feil. Du bør begynne a se deg selv med nye øyne. Du kunne like godt ha sagt dette om deg selv: "Jeg er en flott dame i begynnelsen av 30-arene med vakre øyne og en sensuell fremtoning. Jeg kan dessverre ikke fa barn selv, men tar gjerne en rolle som bonusmor for barna til den rette mannen. Min livserfaring gjør at jeg setter pris pa de viktige tingene i livet, og klager ikke over smating. Jeg ønsker meg et lykkelig liv, og skal selv sørge for at jeg far det. Ønsker meg etterhvert en mann med gode verdier, at vi sammen kan bidra til hverandres fine hverdager." Du ma begynne a elske deg selv, se deg selv som en forelsket mann ville gjort det, ikke heng deg opp i "feil". God idé a begynne a trene, faktisk, ikke for a slanke deg, men fordi det er superbra for det mentale. Og det skader selvsagt ikke om du skulle fa litt fysiske resultater av det, men det er en bonus. Noe av det du kan glede deg til er et nytt sexliv! Tenk deg hvor befriende det blir a ha sex fordi du har lyst og ikke trenger a tenke pa sykluser og tider og hormoner og alt dere har vært igjennom! Det blir en helt ny verden! Og av erfaring (ikke samme som deg, men der sexlivet ble ødelagt av underlivsplager) sa var det helt fantastisk a begynne pa nytt! Det var ikke min eks sin feil at sexlivet ble ødelagt, men det var han som minnet meg om at det var vondt, sa nar jeg ble frisk etter at det ble slutt, sa bestemte jeg meg for at hvis jeg ikke kunne fa barn, sa skulle jeg IKKE drive med prøverør o.l, for jeg trengte at sex ikke minnet meg om noe som helt annet enn bare sex. Den siden av livet er litt skjørt, man kan ikke tulle for mye med det. Men du har sjansen til a begynne helt pa nytt! Se hva du har na, ikke hva du har mistet! Ditt livs største kjærlighet ligger foran deg, ikke bak deg! Sett pris pa alt du har opplevd med eksen ogsa, men se fremover. Og begynn med a se deg selv i speilet, med optimistiske øyne. Rett deg opp i ryggen og gi deg selv komplimenter! For bade utseende og egenskaper! 😄 Bruk sommeren pa a lande i deg selv. 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #13 Skrevet 31. mai 2021 Jeg opplevde samlivsbrudd som 30-åring, og det var tungt og kjempeskummelt! Men etter hvert fikk jeg det mye bedre med meg selv, jeg måtte lære meg å bare være meg og kose meg i eget selskap. Jeg begynte å trene og gå tur i naturen, det er virkelig å anbefale! Jeg brukte hey girl til å finne nye venninner, noe som også er en fin måte å utvide nettverk på, og øke sjansen for å treffe en mann (disse venninnene har ofte noen trivelige kamerater ;)). Jeg meldte meg som frivillig i røde kors og ble med i turgrupper, som gjorde at jeg ble kjent med nye folk. Det at du er lubben betyr INGENTING! Til slutt vil jeg bare si at 30-årene er de nye 20-årene, det er bare å nyte livet! Anonymkode: 96680...194 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Skrevet 31. mai 2021 Først og fremst - det er IKKE negativt at du har vært i "bare" ett langt forhold. Helt ærlig opplevde jeg at folk la seg etter meg av den grunn alene. Det er hakket mer sjeldent enn de som har vært i kort forhold eller ikke i forhold i det hele tatt. Og det viser at du er ei bra dame ifølge de mannfolka jeg har snakket med. Om det ligger i at du ikke har ligget rundt eller at noen har trives med deg i så mange år vet jeg ikke. Deretter, bruk tid alene nå først. Ikke stress med dating før du har kommet på plass på nytt sted og fått pustet litt. Jeg var 28 når jeg ble singel etter 12 år, og jeg hadde faktisk ikke bodd alene før. Jeg oppdaget at det var ganske så herlig, å ikke ha en mann i hus som rotet (eksen). Jeg trivdes kjapt, og kom inn i min nye rutine Nyt livet, styrk selvtilliten din, vær åpen for nye eventyr. Nå var jeg kanskje heldig og fant en fyr kjappere enn jeg hadde planlagt. Min plan var å være alene i en del år faktisk, minst 2-3, men det skjedde ikke når drømmemannen dukket opp fra vennegjengen. Men jeg ville ikke flytte sammen med han kjapt, jeg hadde 2 år hvor jeg bodde alene og nøt det Gled deg, livet er herlig og det er nå du egentlig kan leve litt før du kanskje slår deg til ro igjen etterhvert. Jeg nyter fortsatt livet hver dag med min nye mann, for han er en fantastisk match. Etter bruddet med eksen har bare livet vært flott, og jeg er veldig glad for det. Anonymkode: 00194...2e5 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #15 Skrevet 31. mai 2021 Nå har jeg barn, så ikke helt det samme. Men startet på ny etter 20 år. Lubben og visste ikke helt hvem jeg var. Følte jeg hadde satt hele livet på vent for å lage plass til mannens karriere og drømmer. Og så falt alt i grus da hans drøm plutselig var en ny slank yngre dame. Men 40 år er ingen alder! Jeg trengte hverken tinder eller treningssenter! Naturen er godt for både kropp og sjel, og venner er gode å ha. Og min erfaring er at kjærligheten er lettest å finne når jeg ikke leter, og når jeg føler at jeg trenger den minst (der er jo forskjellen, jeg har jo barna. Men venner er jo også godt å ha!). Men jeg fant kjærligheten etter et par år, og det viste seg å være mye bedre match enn han jeg fant i ungdommen! Nå når vi er voksne, så vet vi jo hva vi vil ha, og spesielt hva vi IKKE vil ha! Og er vi lure, så er vi oss selv, sånn at vi tiltrekker oss menn som vi passer bedre sammen med. Og IKKE på fest 😀 Med mindre vi digger å feste hele tiden. Anonymkode: 0db3d...f25 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #16 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så det er håp? Er så redd mangelen på erfaring, lav sjanse for familieliv og "langt fra en istabody" på en måte er kroken på døra. Desverre er jeg for redd for at hans kamerater eller han skal finne meg på tinder (ikke alt for stort sted), at jeg føler det ikke er aktuelt før et år eller to 🤭 TS Anonymkode: 5eca5...d1d Håp er det jo selvsagt Men, for din egen del er det nok viktig å bruke tid på om hva slags livssituasjon du trenger at en mann er i. Vil du har en som er frivillig barnløs? Vil du treffe en som er villig til å adoptere? Er det greit om han har egne barn? Utover det har jo ikke du noe mer «bagasje» enn hvemsomhelst andre, mange i den alderen går fra langvarige forhold av ulike grunner. Mye fordi de finner ut de ikke vil gifte seg/få barn med den vedkommende. Om du ikke ønsker å gå videre med å få barn på andre måter har du jo i tillegg bedre tid enn endel andre. Anonymkode: 85684...fa3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #17 Skrevet 31. mai 2021 Siden du aldri har vært alene så er det kanskej en ide å finne ut hvem du er uten en kjæreste og se hva livet bringer videre. Kanskje du lærer noe nytt om deg selv på turen. Anonymkode: 6da1f...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #18 Skrevet 31. mai 2021 Pia Sofia skrev (5 timer siden): Du undervurderer seg selv skikkelig! Husk hva bagasjen din har gitt deg av perspektiver og livserfaring! Masse! Og hvis du tror de fleste har instakropp, er det selvfølgelig helt feil. Du bør begynne a se deg selv med nye øyne. Du kunne like godt ha sagt dette om deg selv: "Jeg er en flott dame i begynnelsen av 30-arene med vakre øyne og en sensuell fremtoning. Jeg kan dessverre ikke fa barn selv, men tar gjerne en rolle som bonusmor for barna til den rette mannen. Min livserfaring gjør at jeg setter pris pa de viktige tingene i livet, og klager ikke over smating. Jeg ønsker meg et lykkelig liv, og skal selv sørge for at jeg far det. Ønsker meg etterhvert en mann med gode verdier, at vi sammen kan bidra til hverandres fine hverdager." Du ma begynne a elske deg selv, se deg selv som en forelsket mann ville gjort det, ikke heng deg opp i "feil". God idé a begynne a trene, faktisk, ikke for a slanke deg, men fordi det er superbra for det mentale. Og det skader selvsagt ikke om du skulle fa litt fysiske resultater av det, men det er en bonus. Noe av det du kan glede deg til er et nytt sexliv! Tenk deg hvor befriende det blir a ha sex fordi du har lyst og ikke trenger a tenke pa sykluser og tider og hormoner og alt dere har vært igjennom! Det blir en helt ny verden! Og av erfaring (ikke samme som deg, men der sexlivet ble ødelagt av underlivsplager) sa var det helt fantastisk a begynne pa nytt! Det var ikke min eks sin feil at sexlivet ble ødelagt, men det var han som minnet meg om at det var vondt, sa nar jeg ble frisk etter at det ble slutt, sa bestemte jeg meg for at hvis jeg ikke kunne fa barn, sa skulle jeg IKKE drive med prøverør o.l, for jeg trengte at sex ikke minnet meg om noe som helt annet enn bare sex. Den siden av livet er litt skjørt, man kan ikke tulle for mye med det. Men du har sjansen til a begynne helt pa nytt! Se hva du har na, ikke hva du har mistet! Ditt livs største kjærlighet ligger foran deg, ikke bak deg! Sett pris pa alt du har opplevd med eksen ogsa, men se fremover. Og begynn med a se deg selv i speilet, med optimistiske øyne. Rett deg opp i ryggen og gi deg selv komplimenter! For bade utseende og egenskaper! 😄 Bruk sommeren pa a lande i deg selv. Herregud for en oppløftende og forfriskende kommentar å lese! Føler denne traff meg godt med både råd og dine egne erfaringer 😊 Er jo akkurat sånn jeg håper jeg får det! Er nok mest i sjokk over at det trygge livet jeg kjente er en saga blått 🤭 da har jeg en tendens til å se de negative og ikke de positive sidene! Denne skal jeg faktisk ta frem for å minne meg selv på, at mye er eget valg og tankegang 😊🙌 TS Anonymkode: 5eca5...d1d 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #19 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg opplevde samlivsbrudd som 30-åring, og det var tungt og kjempeskummelt! Men etter hvert fikk jeg det mye bedre med meg selv, jeg måtte lære meg å bare være meg og kose meg i eget selskap. Jeg begynte å trene og gå tur i naturen, det er virkelig å anbefale! Jeg brukte hey girl til å finne nye venninner, noe som også er en fin måte å utvide nettverk på, og øke sjansen for å treffe en mann (disse venninnene har ofte noen trivelige kamerater ;)). Jeg meldte meg som frivillig i røde kors og ble med i turgrupper, som gjorde at jeg ble kjent med nye folk. Det at du er lubben betyr INGENTING! Til slutt vil jeg bare si at 30-årene er de nye 20-årene, det er bare å nyte livet! Anonymkode: 96680...194 Så bra du har fått det bedre 😊 det er det viktigste 😊 hey girl har jeg aldri hørt om, men skal ta en titt 😊 trenger å utvide horisonten mtp venner, da jeg har gått i den klassiske "hans venner er nok for oss" fellen. Så herlig! Høres jo ut på dere at jeg har ikke noe å frykte om jeg ikke lar meg skremme 🙌 TS Anonymkode: 5eca5...d1d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #20 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Først og fremst - det er IKKE negativt at du har vært i "bare" ett langt forhold. Helt ærlig opplevde jeg at folk la seg etter meg av den grunn alene. Det er hakket mer sjeldent enn de som har vært i kort forhold eller ikke i forhold i det hele tatt. Og det viser at du er ei bra dame ifølge de mannfolka jeg har snakket med. Om det ligger i at du ikke har ligget rundt eller at noen har trives med deg i så mange år vet jeg ikke. Deretter, bruk tid alene nå først. Ikke stress med dating før du har kommet på plass på nytt sted og fått pustet litt. Jeg var 28 når jeg ble singel etter 12 år, og jeg hadde faktisk ikke bodd alene før. Jeg oppdaget at det var ganske så herlig, å ikke ha en mann i hus som rotet (eksen). Jeg trivdes kjapt, og kom inn i min nye rutine Nyt livet, styrk selvtilliten din, vær åpen for nye eventyr. Nå var jeg kanskje heldig og fant en fyr kjappere enn jeg hadde planlagt. Min plan var å være alene i en del år faktisk, minst 2-3, men det skjedde ikke når drømmemannen dukket opp fra vennegjengen. Men jeg ville ikke flytte sammen med han kjapt, jeg hadde 2 år hvor jeg bodde alene og nøt det Gled deg, livet er herlig og det er nå du egentlig kan leve litt før du kanskje slår deg til ro igjen etterhvert. Jeg nyter fortsatt livet hver dag med min nye mann, for han er en fantastisk match. Etter bruddet med eksen har bare livet vært flott, og jeg er veldig glad for det. Anonymkode: 00194...2e5 Er nok mest det at de som har "vært litt rundt" virker tryggere i både sin seksualitet og ønsker i livet - derfor har jeg trodd/tror jeg at min manglene erfaring gjør meg barnslig og usikker på mange områder. Men som du sier kan det jo hende at jeg finner roen fort når alt har lagt seg, og den tryggheten i en selv kommer krypende 😊 Så godt å høre at du og flere har fått det en bra etter en usikker og vond periode! Det gjør meg virkelig håpefull for meg selv, og glad på deres andres vegne ☺ TS Anonymkode: 5eca5...d1d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå