AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Del Skrevet 30. mai 2021 Hei, Jeg er på første forsøk i IVF. Er ferdig med egguttak og skal på innsett om noen dager. I mellomtiden går jeg på cyclogest. Legen både sier og skriver til meg at jeg skal ta 400mg 4 ganger daglig. 2 stk piller morgen, og stk kveld. Noen med erfaring på hvorfor jeg må ta så høy dose? Leser at folk tar totalt 800mg på det meste per dag. Anonymkode: 8c83a...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 31. mai 2021 #2 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg går på det, og tar en pille to ganger daglig. Kanskje du har så dårlig med progesteron naturlig at du trenger ekstra mye? Om du lurer så hadde jeg spurt legen, men de vet jo som regel hva de driver med 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg brukte det, samme dose. Det varierer visst en del fra klinikk til klinikk hvilken type og dose progesteronstøtte de bruker. Jeg ser også at det er forskjell på hvor lenge man står på progesterontilskuddet etter å ha blitt gravid. Nå husker jeg ikke hvor lenge jeg tok det, men det var i hvert fall flere uker lenger enn venninnen min som gjennomgikk IVF på riksen. Legen sa at de helst brukte Cyclogest hos dem, men at jeg kunne få Crinone i stedet hvis det ble vanskelig å ligge ned etter å ha tatt den (pga. skiftarbeid). Men jeg spurte aldri hvorfor (det skulle jeg gjort, for jeg er nysgjerrig selv). Men kanskje er det omstridt i fagmiljøet hvorvidt det gir litt økt sjanse for å lykkes med en høyere dose progesteron? Så noen leger mener det kan ha noe for seg, mens andre ikke gjør det? Anonymkode: b1606...b81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg brukte det, samme dose. Det varierer visst en del fra klinikk til klinikk hvilken type og dose progesteronstøtte de bruker. Jeg ser også at det er forskjell på hvor lenge man står på progesterontilskuddet etter å ha blitt gravid. Nå husker jeg ikke hvor lenge jeg tok det, men det var i hvert fall flere uker lenger enn venninnen min som gjennomgikk IVF på riksen. Legen sa at de helst brukte Cyclogest hos dem, men at jeg kunne få Crinone i stedet hvis det ble vanskelig å ligge ned etter å ha tatt den (pga. skiftarbeid). Men jeg spurte aldri hvorfor (det skulle jeg gjort, for jeg er nysgjerrig selv). Men kanskje er det omstridt i fagmiljøet hvorvidt det gir litt økt sjanse for å lykkes med en høyere dose progesteron? Så noen leger mener det kan ha noe for seg, mens andre ikke gjør det? Anonymkode: b1606...b81 Tusen takk for svar Det er så mye som skjer under IVF, at jeg prøver å få med meg alt det jeg skal gjøre og da får jeg ikke tid til å tenke og reflektere over de dosene jeg får der og da. Skal spørre på innsett om noen dager. Jeg har prøvd å google på norsk og engelsk, og det er veldig få som får så høy dose. 1600mg per dag synes jeg er mye- men håper at det faktisk har noe for seg. Leser at noen bare får 300mg, så det er nok forskjell fra klinikk og folk. Så lenge det ikke er farlig å ta så mye, så skal det gå greit tenker jeg. Men leser om at ulike private klinikker gjør ting helt annerledes, og det offentlige gjør også ting annerledes. Jeg får krysse fingrene for at dette er individuelt tilpasset 😄 Anonymkode: 8c83a...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 31. mai 2021 #5 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg skal på uttak på onsdag og fikk resept på Cyclogest i dag (mandag). Vet ikke hvilken dose jeg skal ta, må huske å spørre om det på onsdag. Mye å huske på ja. Fikk du ut mange egg? Startet du på Cyclogest etter uttaket ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #6 Del Skrevet 1. juni 2021 Dame1989 skrev (7 timer siden): Jeg skal på uttak på onsdag og fikk resept på Cyclogest i dag (mandag). Vet ikke hvilken dose jeg skal ta, må huske å spørre om det på onsdag. Mye å huske på ja. Fikk du ut mange egg? Startet du på Cyclogest etter uttaket ? Lykke til med egguttak på onsdag Jeg skal på egginnsett på onsdag Jeg fikk 400mg x 4 daglig. Skal spørre hvorfor dosen er så høy i morgen. Jeg tenker at så lenge disse medisinene ikke er farlige, og legen mener at dette er hensiktsmessig, så tenker jeg at det ikke gjør noe egentlig. Jeg fikk ut 19 egg. FIkk lav dose gonal f, men det treffer jo ikke alltid. 10 ble befruktet og 8 av de har delt seg bra. Venter på å høre hvor mange av de 8 som har blitt blastocyst i morgen. De setter inn på dag 5 på meg. Jeg startet cyclogest dagen etter egguttaket. 2 piller morgen og 2 kveld Hvor mange eggposer har legen sett på deg på UL? Anonymkode: 8c83a...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 1. juni 2021 #7 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lykke til med egguttak på onsdag Jeg skal på egginnsett på onsdag Jeg fikk 400mg x 4 daglig. Skal spørre hvorfor dosen er så høy i morgen. Jeg tenker at så lenge disse medisinene ikke er farlige, og legen mener at dette er hensiktsmessig, så tenker jeg at det ikke gjør noe egentlig. Jeg fikk ut 19 egg. FIkk lav dose gonal f, men det treffer jo ikke alltid. 10 ble befruktet og 8 av de har delt seg bra. Venter på å høre hvor mange av de 8 som har blitt blastocyst i morgen. De setter inn på dag 5 på meg. Jeg startet cyclogest dagen etter egguttaket. 2 piller morgen og 2 kveld Hvor mange eggposer har legen sett på deg på UL? Anonymkode: 8c83a...109 Lykke til med innsett Og at flere utvikker seg til blastocyst Jeg skal ha innsett enten på fredag eller mandag, avhengig av hvor mange egg som deler seg riktig. Det ble sett 5 store eggposer på 17-21mm. Har også mange små som ikke vil vokse noe mer. Jeg har stor fare for overstimulering da jeg har høy amh og mye egg. Så tror de er fornøyd med evt 5 egg ut etter første stimulering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #8 Del Skrevet 1. juni 2021 5 egg er bra Kvaliteten på egg er viktigere enn mange egg. Jeg hadde også høy AMH. Har ikke PCOS. Er også i midten av 30 årene, så det var relativt høyt. Men det er bedre å ha egg igjen, enn å ikke ha så mange tenker jeg FIkk lav dose gonal f, men allikevel fikk jeg ut 19. Føler meg heldigvis ikke overstimulert, og har ingen symptomer. Så krysser fingrene. Masse lykke til i morgen, og håper du får ut gode egg 😄 Anonymkode: 8c83a...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 1. juni 2021 #9 Del Skrevet 1. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 5 egg er bra Kvaliteten på egg er viktigere enn mange egg. Jeg hadde også høy AMH. Har ikke PCOS. Er også i midten av 30 årene, så det var relativt høyt. Men det er bedre å ha egg igjen, enn å ikke ha så mange tenker jeg FIkk lav dose gonal f, men allikevel fikk jeg ut 19. Føler meg heldigvis ikke overstimulert, og har ingen symptomer. Så krysser fingrene. Masse lykke til i morgen, og håper du får ut gode egg 😄 Anonymkode: 8c83a...109 Formen er veldig fin i dag så bare håper de eggene fortsatt er der i morgen 🙈 Lykke til med innsett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #10 Del Skrevet 2. juni 2021 Hvordan gikk det med innsettet? Fikk du noen blastocytt på frys? Uttaket mitt gikk greit og jeg fikk ut 5 egg Jeg skal også ta Cyclogest x2 morgen og kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #11 Del Skrevet 2. juni 2021 Dame1989 skrev (4 timer siden): Hvordan gikk det med innsettet? Fikk du noen blastocytt på frys? Uttaket mitt gikk greit og jeg fikk ut 5 egg Jeg skal også ta Cyclogest x2 morgen og kveld. Så bra med 5 egg 😄 Det er jo innenfor det antallet egg de ønsker å få ut. Også slipper du å være redd for overstimulering. Innsettet gikk bra her Litt ubehagelig for meg, for det tok ca 20 min da de sleit med å plassere egget og finne den på UL, fordi det var litt trangt inni der. Det er fare for overstimulering for meg, så jeg må passe ekstra på de neste dagene. 2 av eggene ble til blastocyst. Ett er satt inn, og ett skal fryses Fikk du beskjed om når du kan forvente innsett? Er du oppblåst? Jeg var så oppblåst de to-tre første dagene etter uttak. Føltes som 5-6 måneder gravid. Anonymkode: 8c83a...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #12 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så bra med 5 egg 😄 Det er jo innenfor det antallet egg de ønsker å få ut. Også slipper du å være redd for overstimulering. Innsettet gikk bra her Litt ubehagelig for meg, for det tok ca 20 min da de sleit med å plassere egget og finne den på UL, fordi det var litt trangt inni der. Det er fare for overstimulering for meg, så jeg må passe ekstra på de neste dagene. 2 av eggene ble til blastocyst. Ett er satt inn, og ett skal fryses Fikk du beskjed om når du kan forvente innsett? Er du oppblåst? Jeg var så oppblåst de to-tre første dagene etter uttak. Føltes som 5-6 måneder gravid. Anonymkode: 8c83a...109 Så bra med 1 inn og 1 ekstra blasto på frys :) Når skal du teste? I morgen får jeg beskjed om hvor mange som er blitt befruktet og da vil jeg også få beskjed om det blir innsett på fredag eller mandag. Jeg håper selvfølgelig på mandag og at iallefall 1 egg blir til blasto Ja, jeg kjenner allerede at magen føles oppblåst og støl. Ikke noe vondt nå heldigvis, men har bukseknappen åpen 😀🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #13 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 23.48): Hei, Jeg er på første forsøk i IVF. Er ferdig med egguttak og skal på innsett om noen dager. I mellomtiden går jeg på cyclogest. Legen både sier og skriver til meg at jeg skal ta 400mg 4 ganger daglig. 2 stk piller morgen, og stk kveld. Noen med erfaring på hvorfor jeg må ta så høy dose? Leser at folk tar totalt 800mg på det meste per dag. Anonymkode: 8c83a...109 Dette var veldig høy dose. Vanlige er å ta en på morgenen og en på kvelden. Har selv brukt cyclogest i 2 forsøk, ble gravid på siste forsøk. Det kan selvfølgelig være at du ikke har nok progesteron i kroppen etter eggløsning, til å kunne holde på ett egg. Anonymkode: 7f005...9fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #14 Del Skrevet 2. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Dette var veldig høy dose. Vanlige er å ta en på morgenen og en på kvelden. Har selv brukt cyclogest i 2 forsøk, ble gravid på siste forsøk. Det kan selvfølgelig være at du ikke har nok progesteron i kroppen etter eggløsning, til å kunne holde på ett egg. Anonymkode: 7f005...9fb Jeg fikk også beskjed om å ta den dosen i dag og jeg har normal progesteron. Jeg skal ta 2x morgen og 2x kveld ut dagen jeg har innsett. Deretter gå over til 1x morgen og 1 x kveld Tror de forskjellige klinikkene har litt forskjellige prosedyrer Endret 2. juni 2021 av Dame1989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #15 Del Skrevet 2. juni 2021 Dame1989 skrev (31 minutter siden): Jeg fikk også beskjed om å ta den dosen i dag og jeg har normal progesteron. Jeg skal ta 2x morgen og 2x kveld ut dagen jeg har innsett. Deretter gå over til 1x morgen og 1 x kveld Tror de forskjellige klinikkene har litt forskjellige prosedyrer Hei, fikk du vite hvorfor du skal ha denne dosen? Jeg nysgjerrig fordi jeg selv går på cyclogest nå etter innsett, men jeg fikk beskjed om kun å ta 1x morgen og 1x kveld🙂 Anonymkode: 92286...ec9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dame1989 Skrevet 2. juni 2021 #16 Del Skrevet 2. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei, fikk du vite hvorfor du skal ha denne dosen? Jeg nysgjerrig fordi jeg selv går på cyclogest nå etter innsett, men jeg fikk beskjed om kun å ta 1x morgen og 1x kveld🙂 Anonymkode: 92286...ec9 Nei. Men tror det er standard på min klinikk for stod på et sånn infoskriv etter uttak. Blir mellom 2-5 dager på den dosen avhengig om det blir innsett på fredag eller mandag Dagen etter innsett skal jeg over på 1 morgen og 1 kveld 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #17 Del Skrevet 2. juni 2021 Dame1989 skrev (2 minutter siden): Nei. Men tror det er standard på min klinikk for stod på et sånn infoskriv etter uttak. Blir mellom 2-5 dager på den dosen avhengig om det blir innsett på fredag eller mandag Dagen etter innsett skal jeg over på 1 morgen og 1 kveld AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hei, fikk du vite hvorfor du skal ha denne dosen? Jeg nysgjerrig fordi jeg selv går på cyclogest nå etter innsett, men jeg fikk beskjed om kun å ta 1x morgen og 1x kveld🙂 Anonymkode: 92286...ec9 Jeg fikk også infoskriv fra min klinikk etter egguttak som dame1989- og der stå det 2 x kveld og 2 x morgen. Fikk ikke noe skikkelig beskrivelse av hvorfor- men tenker det er ulik praksis fra klinikk til klinikk. Både når det gjelder hormontyper, og progesteron osv. Et søk på nettet viser jo at alle bruker ulike typer, og mengder. Og alle klinikker viser jo til gode baby- produksjon 😄 Anonymkode: 8c83a...109 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #18 Del Skrevet 3. juni 2021 Er det noen her som har tatt cyclogest i forbindelse med fryseinnsett i naturlig syklus? De har skrevet ut resept på det, men legen sier at jeg strengt tatt ikke trenger å ta det fordi jeg kommer til å ha progesteronproduserende gult legeme etter eggløsning. Samtidig vil jeg jo gjøre alt for å optimalisere sjansene, men skjønner at det kan være litt dritt å gå på, så hvis det ikke har noen effekt… Hva ville dere gjort? Anonymkode: 96932...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molly_ Skrevet 3. juni 2021 #19 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det noen her som har tatt cyclogest i forbindelse med fryseinnsett i naturlig syklus? De har skrevet ut resept på det, men legen sier at jeg strengt tatt ikke trenger å ta det fordi jeg kommer til å ha progesteronproduserende gult legeme etter eggløsning. Samtidig vil jeg jo gjøre alt for å optimalisere sjansene, men skjønner at det kan være litt dritt å gå på, så hvis det ikke har noen effekt… Hva ville dere gjort? Anonymkode: 96932...fb1 Ja til alt. Tar det fordi jeg ikke orker å lure på om det er nok progesteron naturlig. Synes heller ikke det er noe stress å gå på egentlig 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #20 Del Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det noen her som har tatt cyclogest i forbindelse med fryseinnsett i naturlig syklus? De har skrevet ut resept på det, men legen sier at jeg strengt tatt ikke trenger å ta det fordi jeg kommer til å ha progesteronproduserende gult legeme etter eggløsning. Samtidig vil jeg jo gjøre alt for å optimalisere sjansene, men skjønner at det kan være litt dritt å gå på, så hvis det ikke har noen effekt… Hva ville dere gjort? Anonymkode: 96932...fb1 Jeg ville ha tatt cyclogest hvis det er klinikken eller sykehuset sol har skrevet det ut. Det er de som er eksperter på dette. Ved hjelp av cyclogest, så vet du i hvertfall at slimhinnen din blir trykk nok for at egget kan feste seg😊 Anonymkode: 8c83a...109 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå