Gå til innhold

Trengs det en intelligens-bevegelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De høyt intelligente utgjør en minoritet som det i liten grad fokuseres på, spesielt ikke når det gjelder skole og oppvekst. I både filmer, serier og andre former for media blir ofte intelligente latterliggjort som sære nerder. Samfunnet er lite intelligens-vennlig, og preget av dyrkelse av «vanlige folk» og anti-elitistiske verdier.

Trengs det en intelligens-bevegelse for å fremme våre interesser? 

Anonymkode: 753a1...258

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De høyt intelligente utgjør en minoritet som det i liten grad fokuseres på, spesielt ikke når det gjelder skole og oppvekst. I både filmer, serier og andre former for media blir ofte intelligente latterliggjort som sære nerder. Samfunnet er lite intelligens-vennlig, og preget av dyrkelse av «vanlige folk» og anti-elitistiske verdier.

Siden du sier våre så regner jeg med at du er en av disse intelligente

Fortell litt om deres interesser?

Nå blir jeg nysgjerrig 🙂

Hvorfor er det intelligente mennesker på kvinneguiden og spør om råd?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Problemløseren skrev (Akkurat nå):

Siden du sier våre så regner jeg med at du er en av disse intelligente

Fortell litt om deres interesser?

Nå blir jeg nysgjerrig 🙂

Hvorfor er det intelligente mennesker på kvinneguiden og spør om råd?

Jeg er interessert i naturvitenskap, historie, filosofi etc. Et bredt spekter av temaer.

Det må være andre intelligente på KG som deler de samme erfaringene?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De høyt intelligente utgjør en minoritet som det i liten grad fokuseres på, spesielt ikke når det gjelder skole og oppvekst.

Det er vel fordi de ofte klarer seg selv. Å være intelligent betyr jo at man er god på å løse problemer. Om man er avhengig av å få alt inn med teskje er man neppe spesielt intelligent. 

Anonymkode: 01cfb...001

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel fordi de ofte klarer seg selv. Å være intelligent betyr jo at man er god på å løse problemer. Om man er avhengig av å få alt inn med teskje er man neppe spesielt intelligent. 

De intelligente blir ikke verdsatt nok. De stues inn i samme klasser som de middelmådige og bråkmakere, og får sjelden utfoldet sitt fulle potensiale.

Generelt burde intelligente ha en viktigere plass i samfunnet.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig. Det er de intelligente som har ført verden til der vi er nå og det er de intelligente som vil føre verden videre. Ta vare på talent, da kommer man langt.

Skrekkeksempelet på å ikke ta vare på talent er Nikola Tesla. Hadde verden tatt vare på hann ville vi mest sannsynlig vært enda lengre fram i utviklingen.

Anonymkode: e94c3...4b1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke vært mer enig. Det er de intelligente som har ført verden til der vi er nå og det er de intelligente som vil føre verden videre. Ta vare på talent, da kommer man langt.

Skrekkeksempelet på å ikke ta vare på talent er Nikola Tesla. Hadde verden tatt vare på hann ville vi mest sannsynlig vært enda lengre fram i utviklingen.

Anonymkode: e94c3...4b1

Enig. Samfunnet bør fremme og ta vare på de intelligente, de som faktisk har noe å bidra med.

• Liker 4
Gjest Robin666
Skrevet

Enig. Samfunnet bør fremme og ta vare på de intelligente, de som faktisk har noe å bidra med.

Hvis du er så fryktelig intelligent så skjønner jeg ikke hva du klager over. Du bør allerede ha en lederstilling og være søkkrik. Vær glad for at arbeidsmaurene, som ikke har noe å bidra med,  gjør deg rikere hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet
Robin666 skrev (Akkurat nå):

Hvis du er så fryktelig intelligent så skjønner jeg ikke hva du klager over. Du bør allerede ha en lederstilling og være søkkrik. Vær glad for at arbeidsmaurene, som ikke har noe å bidra med,  gjør deg rikere hver dag. 

Pengebegjær og intelligens er to ulike ting.

Hvordan tror du alle høy-IQ-menneskene føler det, i et lav-IQ-samfunn?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er mye enig, men dessverre ser det på mange måte ut som samfunnet beveger seg i en mer anti-intellektualistisk retning. Ikke bare blir intelligente ikke satt pris på, de utsettes for hat. Det har nærmest blitt akseptert å forkaste forskning og vitenskap man ikke forstår, og disse folkene har fått en stemme i internett. De sier litt at flat earth-bevegelsen er større nå enn den noen gang har vært før.

Vi er på vei mot idiocrazy...

Endret av Jdz
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Intelligent mennesker er en minoritet, men majoriteten har vrangforestillinger om at de tilhører minoriteten og det er derfor ikke sammenlignbart med andre minoriteter. 

Anonymkode: e53ee...f76

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at intelligensbevegelsen hadde fått særlig fotfeste, spesielt med tanke på alle dem som driter i reell intelligens, som mest er interessert i ego boost, eller som ser på seg selv som intelligente, men som egentlig skaper mest problemer fordi det er viktigere for dem å være intelligent på papiret fremfor intelligent på ordentlig.  

slike bevegelser passer best som underground, for å ikke tråkke noen på tærne. Tør ikke å tenke på alle de krenke følelsene om dette skulle vært oppe i dagen. 

Anonymkode: 60043...7c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette er en myte. Mange såkalt evnerike barn, dvs barn som har høy intelligens, ender opp som skoletapere fordi de blir understimulert gjennom hele skoleløpet, ikke lærer seg gode arbeidsvaner og dermed går på en smell når de når universitetet hvor de for første gang faktisk må lese gjennom pensum for å gjøre det bra på eksamen.

Anonymkode: 3178e...a8e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (2 minutter siden):

Jeg er mye enig, men dessverre ser det på mange måte ut som samfunnet beveger seg i en mer anti-intellektualistisk retning. Ikke bare blir intelligente ikke satt pris på, de utsettes for hat. Det har nærmest blitt akseptert å forkaste forskning og vitenskap man ikke forstår, og disse folkene har fått en stemme i internett. De sier litt at flat earth-bevegelsen er større nå enn den noen gang har vært før.

Vi er på vei mot idiocrazy...

Ja, helt enig. Flatjord og andre crazy konspirasjonsteorier er et tegn på at intelligens og kunnskap er fallende i store deler av samfunnet. Veldig trist å se.

• Liker 2
Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg kan dessverre meddele at du ved å legge ut dette på kvinneguiden, beviselig ikke har høy IQ. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tviler på at intelligensbevegelsen hadde fått særlig fotfeste, spesielt med tanke på alle dem som driter i reell intelligens, som mest er interessert i ego boost, eller som ser på seg selv som intelligente, men som egentlig skaper mest problemer fordi det er viktigere for dem å være intelligent på papiret fremfor intelligent på ordentlig.  

slike bevegelser passer best som underground, for å ikke tråkke noen på tærne. Tør ikke å tenke på alle de krenke følelsene om dette skulle vært oppe i dagen. 

Anonymkode: 60043...7c2

Jeg synes en intelligens-bevegelse bør være åpen, ærlig og tydelig, og ikke minst sette krav om reell intelligens for medlemskap. 

Intelligens må anerkjennes bedre i samfunnet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kastanjefrø skrev (Akkurat nå):

Jeg kan dessverre meddele at du ved å legge ut dette på kvinneguiden, beviselig ikke har høy IQ. 

Jeg er nysgjerrig på din logikk?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en myte. Mange såkalt evnerike barn, dvs barn som har høy intelligens, ender opp som skoletapere fordi de blir understimulert gjennom hele skoleløpet, ikke lærer seg gode arbeidsvaner og dermed går på en smell når de når universitetet hvor de for første gang faktisk må lese gjennom pensum for å gjøre det bra på eksamen.

Eventuelt: Mange tror de er intelligente kun fordi de lærte å lese før de begynte på skolen. At barna som kun tror de er intelligente ender opp med en knekk er ikke spesielt rart. De intelligente barna klarer å lære det de skal uten innsats. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er helt korrekt, og noe en intelligens-bevegelse bør fokusere på.

Skrevet

Mensa finnes jo allerede? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...