AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Hvis f eks broren din fikk barn, men ikke ville vedkjenne seg det, hadde du likevel ønsket å vite om barnet og bli kjent med det? Hadde du ønsket at noen fortalte deg det? Anonymkode: 3e2be...935
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Helt klart😊 Og jeg hadde hudflettet broren min for ikke ville ta ansvar for eget barn 😡 Anonymkode: 1100a...c68 24
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Tja, hadde jo vært vanskelig å ha noe forhold til barnet om broren min ikke ville vedkjenne seg det. Men som søster hadde jeg garantert tatt en jælig alvorlig prat med han om det. Anonymkode: f9dd3...4d9 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tja, hadde jo vært vanskelig å ha noe forhold til barnet om broren min ikke ville vedkjenne seg det. Men som søster hadde jeg garantert tatt en jælig alvorlig prat med han om det. Anonymkode: f9dd3...4d9 Tenker ikke det ville vært vanskelig. Jeg kunne fint fått et godt forhold til barnets mor og stilt opp for barnet - som ville vært søskenbarn til mine barn. Det er familie 💙 Anonymkode: 1100a...c68 7
Hulderen Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 Ja, det hadde jeg villet. Jeg hadde også ønsket å være tante for og stilt opp for det barnet på samme måte som jeg er tante for og stiller opp for de andre tantebarna mine. 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 Jeg svarer selv om det aldri hadde skjedd, da min bror ønsker seg barn mer enn noe annet. : Jeg hadde nok villet vite det slik at jeg kunne ha forsøkt å snakke vett inn i hodet på broren min (å ikke ville ha kontakt med sitt eget barn er helt hinsides, og et så dårlig personlighetstrekk at jeg hadde blitt EITRENDE forbanna!) Men dersom min bror hadde stått på sitt så hadde det jo bare ført til dårlig stemning mellom oss, og jeg hadde nok droppet å ha nær kontakt med han igjen, så med det i mente så hadde nok det beste vært at jeg ikke hadde visst noe. Siden jeg er midt i småbarnsfasen selv så hadde jeg nok ikke tatt på meg noen verdens beste tante-rolle ovenfor dette barnet, med en mor som jeg ikke kjenner, men jeg hadde villet hilse på samt at jeg hadde sendt presanger og ville gjerne fått bilder på Snap av og til. MEN: Mine foreldre hadde selvsagt villet hatt kontakt med barnebarnet sitt, og dersom mor hadde vært åpen for å la de ha et normalt besteforeldre-forhold til barnet så hadde jeg nok møtt barnet hos de temmelig hyppig. Med den ulempen at det nok hadde ført til en viss avstand mellom både min bror og meg og min bror og foreldrene våre. Anonymkode: c7418...802 1
skreppamedleppa Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 (endret) Jeg ville gjerne vist det. Jeg er ikke av den oppfatning av at jeg ville vært forbanna på broren/søsteren min. Dette måtte mitt søsken selv bestemme uten at jeg har noe grunn til å bli forbanna av den grunn. Men jeg ville gjerne hatt et valg selv om å ha denne ungen i livet mitt eller ei. Og tenker at her er det faktisk ingenting som er "selvsagt".. Endret 30. mai 2021 av skreppamedleppa 3
Daria Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 I teorien - ja, jeg ville absolutt vite det. I den virkelige verden er det så mye som spiller inn - hva er bakgrunnen her? Hvorfor vil ikke broren min - barnekjær og omsorgsfull - vedkjenne seg dette barnet? Hvem er denne noen som føler seg kallet til å gå bak min brors rygg for å fortelle meg dette, og med hvilke hensikter? Det finnes ingen fasitsvar på en sånn problemstilling. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 Nei, har ikke noe behov for det. Er ikke spesielt interessert i barn. Stiller jo opp for familie, men det er ikke som om jeg jubler om det blir flere barn i familien. Anonymkode: b8430...b14 1
GammelKaktus Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 Selvsagt. Hadde vært fantastisk med et tantebarn og søskenbarn til mitt barn. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #13 Skrevet 31. mai 2021 Jeg har et nært forhold til min brors barn som han selv ikke har kontakt med. De er voksne nå så kontakten går direkte. Da de var små hadde jeg kontakten med barnas mor. (Snakker fremdeles med barnas mor også innimellom). De har vert hos meg mye i oppveksten og jeg har stillt opp som tante. Foreldrene mine har også hatt kontakt med barna hele veien og stillt opp som besteforeldre. Og dersom min bror skulle hatt flere barn ville jeg gjerne visst om det ja, og hadde stillt opp for dem også Anonymkode: dbd43...790 5
Gjest Smeltemann Skrevet 31. mai 2021 #14 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvis f eks broren din fikk barn, men ikke ville vedkjenne seg det, hadde du likevel ønsket å vite om barnet og bli kjent med det? Hadde du ønsket at noen fortalte deg det? Anonymkode: 3e2be...935 Nei. Jeg hadde respektert hans valg om å holde dette utenfor familien.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #15 Skrevet 31. mai 2021 Ja, jeg hadde ønsket å vite at han hadde et barn. Jeg er mer usikker på hva jeg hadde gjort med kunnskapen, det avhenger av omstendighetene rundt. Hadde derimot et av barna mine fått barn så hadde jeg involvert meg nesten samme hva. Anonymkode: 5d82b...079
MarianneE Skrevet 31. mai 2021 #16 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvis f eks broren din fikk barn, men ikke ville vedkjenne seg det, hadde du likevel ønsket å vite om barnet og bli kjent med det? Hadde du ønsket at noen fortalte deg det? Anonymkode: 3e2be...935 Absolutt! At min bror er en idiot her er hans valg, men jeg ønsker å være en del av barnets liv allikevel. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå