Gå til innhold

Pappajente og mammagutt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det oftere sånn enn omvendt med barn fra ca 5-15 år? Eller er det kun min oppfatning i min omgangskrets? 

Anonymkode: 704c1...a7c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke. Begge mine er mammajenter. 

Anonymkode: cdf90...3c2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg aner ikke om det er noen som har forsket på det, og har ikke noe annet å se på enn erfaringer fra eget liv jeg heller. 

Men det stemmer i hvert fall ikke her. I min omgangskrets tror jeg det er en liten, men veldig liten, overvekt av pappagutter og mammajenter. Jeg tror hvilke av barna som går best overens med hvilken forelder avhenger av personligheter og interesser. 

Anonymkode: 6083b...b12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en pappajente, en mammajente og en mammagutt her.

Anonymkode: 8cd3c...e4a

Skrevet

Hvis jeg ser på egne barn og andre barn jeg kjenner så stemmer det i alle fall ikke. Jeg tror uansett ikke det er noe hold i slike myter. 

AnonymBruker
Skrevet

Barnet elsker pappaen og mammaen sin like mye, men vi ser vi har ulike funksjoner. Mamma er trygghet, kos, nærhet, trøst. Pappa er morsomme aktiviteter, spennende prosjekter, men også noe kos og trygghet.

Anonymkode: e5bf8...18b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var pappajente. Mamma sa alltid nei, pappa sa ja. Jeg var pappajente til han døde da jeg var 30. For meg var pappa kos og trygghet, mamma var "hardere", men også omsorgsfull såklart. Det var pappa som trøstet, smurte matpakker, lærte meg å kjøre bil, var der med gode ord og pepp når jeg trengte det, osv.

Anonymkode: 5218c...2c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...