Gå til innhold

Date noen med hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dater ei med hund og har aldri vært sammen med noen med hund før. 
Hun er veldig opptatt av hunden sin, har den som bakgrunnsbilde på mobilen, rammet inn bilder og daglig snapper av den. Kan ikke drikke seg full foran hunden, for det gjorde hun en gang for flere år siden og hadde så dårlig samvittighet etterpå fordi hun merket hunden ble utrygg. Det er helt utelukka å være bortreist i mer enn to uker fra den. Hun må ikke tulle med rutinene til hunden, ikke være borte på besøk med den langt utpå natta, for den blir trøtt og er vant til å legge seg til en viss tid. 

Er det her typisk hundefolk? Merker jeg føler det er sært og føler nesten en form for sjalusi av oppmerksomheten den får. 

Anonymkode: 2e1d9...5b4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hund og driver ikke sånn....

Anonymkode: 783b3...ae5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk med hund driver ikke på med sånt. 

Men jeg synes det høres koselig ut! 

Anonymkode: fb080...c02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er en del hundefolk som er sykelig opptatt av dyrene sine. Behandler dem som om de var barn, lar den ligge i senga og slikke dem i trynet etc. Slike styrer jeg unna ! Grøss og gru !

Anonymkode: 0cb62...a20

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orka det der.

Anonymkode: bbe10...cae

• Liker 1
Skrevet

En hund merker forskjell på edru og fulle mennesker nett som andre. Den kan da bli usikker og oppføre seg deretter.  Og jeg selv hadde ikke villet være vekke fra hunden min i mer enn 2 uker om jeg ikke viste at den var godt varetatt hos andre nære som familie/venner. Som er vanskelig for jeg vil jo ikke at mine venner familie skal ha noe ansvar eller være noe hemsko i forhold til dette. 

Har en hund, så har en og et stor ansvar for et levende individ som er ganske avhengig av sin flokk. Mennesker som ikke har noe erfaring skjønner lite av dette. Her bør en både gi og ta og finne de beste resultatene for de involverte.

Men jeg kan selv si at mennesker som ikke er et generelt hundemenneske er no-go!! Kanskje de som ikke er hundemennesker også bør holde seg til de som ikke er hundemennesker om en ikke ser nytteverdien i et kjæledyr...

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Har hund selv, og hun er en ekstremt viktig del av livet mitt. Jeg tok henne inn i livet mitt - hun valgte ikke meg, og jeg har derfor forpliktet meg til å gi henne et så godt liv som mulig. Om hunden hadde blitt direkte utrygg av at jeg drakk alkohol - noe som er kjent problematikk - så hadde jeg selvsagt måtte løse det på en eller annen måte - så det har jeg forståelse for. Jeg har også forståelse for at det kan være tungt å være lenge borte fra hunden. Hunden vil nok ha det greit om den blir passet av noen den kjenner, men det kan faktisk være veldig tungt for eier. Men det der med «rutiner» er bare tull - hunder er ekstremt tilpasningsdyktige når det kommer til søvn.

Så «dater» jeg ei med to hunder for tiden. Hun har samme tilnærmingen som meg når det kommer til hundehold. Jeg hadde neppe kunnet vært med noen som ikke hadde hund på samme måte selv - eller i alle fall forsto utganspunktet mitt. Hund tar mye tid og oppmerksomhet, det blir en livsstil. Spesielt om man i tillegg trener hund slik vi gjør. Og det har vært en utfordring med å finne rom for romantikk, med valp, syk hund ... og bare tre hunder i seg selv ... så det tar tid. Men de har også sørget for at vi har kommet nærmere hverandre på annet vis.

Så ja ... det høres relativt normalt ut det du opplever. Hunden vil ta plass. Forvent «vi kommer på besøk», «vi savner deg» ... ikke «jeg». Det er vanskelig å forstå i begynnelsen for noen som ikke er helt der når det kommer til hund, men med litt forståelse så skal det være mulig å bli vant med det. Kanskje du til og med blir glad i krabaten du også. Men for all del ikke gå inn i det forholdet med en tanke om at det skal endre seg på noe vis. Du må ta hele pakken.

Anonymkode: 33af8...67b

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat hun der tror jeg nok ligger med hunden sin også.

Anonymkode: d1974...68c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan føler du hunden vil påvirke deres relasjon? 

Å bli sjalu på hunden blir for dumt.... tror du ikke hun vil ha kjæreste fordi hun har en hund? Hun vil jo det. Det er en helt annen type relasjon. Du må ikke bli sjalu. 

Råder deg til å behandle hunden som gull, det er en lett inngangsbillett til hennes hjerte 🤣 Bli kompis med hunden! Få hunden til å bli glad i deg også 

Skjønner det kan være skummelt om hunden sover i senga. Men herregud, er jo bare å være kreativ, knull hun i dusjen, over kjøkken benken, på vaskemaskinen 

Hadde du blitt like sjalu om hunden var et barn? For det er mer en slik relasjon hun har til hunden. Det er ungen hennes. Blir for dumt å bli sjalu på det.... at dere dater, vil bare si at hun har mer kjærlighet å gi enn til kun hunden. Og det er veldig forskjellig type kjærlighet også

Jeg ser ikke noe problem med at hun har denne hunden. Samma om hun har bilder av den på veggen da. Om dere blir sammen så kan du kreve at dere skal ha et bilde av dere to også 🤣 Du kan gi et fint rammet inn bilde av dere til bursdagsgave 

Anonymkode: b7dc8...9ac

• Liker 1
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Huff nei, ikke hund.  En katt eller to, hadde bare vært koselig 😀🐈

Skrevet

Synes det høres ut som en ansvarsfull hundeeier! 

Hund er en stor del av hverdagen til hundeeiere, så er det opp til deg om du ønsker å dele livet med en. 

Jeg har selv to og høres ganske lik ut som daten din. For å få litt "kjærestetid" uten hund og ansvar ordner jeg pass noen dager også er vi hos kjæresten og drikker vin og er oppe sent. 

To uker borte er nok min smertegrense også altså. 

• Liker 5
Skrevet

Hvis du kan tåle å spille andrefiolin etter hunden i dette forholdet, så kan det gå bra.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hun er veldig opptatt av hunden sin, har den som bakgrunnsbilde på mobilen, rammet inn bilder og daglig snapper av den. Kan ikke drikke seg full foran hunden, for det gjorde hun en gang for flere år siden og hadde så dårlig samvittighet etterpå fordi hun merket hunden ble utrygg. Det er helt utelukka å være bortreist i mer enn to uker fra den. Hun må ikke tulle med rutinene til hunden, ikke være borte på besøk med den langt utpå natta, for den blir trøtt og er vant til å legge seg til en viss tid. 

Er det her typisk hundefolk? Merker jeg føler det er sært og føler nesten en form for sjalusi av oppmerksomheten den får. 

Har ikke hund selv, men skjønner ikke helt hva som var så ille med de tinga? 

Med unntak for den "jeg kan aldri være borte sent med hunden fordi den er vant til å legge seg da og da". Akkurat det er så spes så det hadde jeg ikke orket å forholde meg til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det du beskriver høres så ille ut. Du er sammen med en ansvarlig hundeeier. Er det virkelig et så stort problem for deg at hun ikke vil drikke seg full når hunden er der?

Anonymkode: 28900...d42

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Når jeg var singel valgte jeg bort de med hund , greit som ett ligg men ikke mer. 

Prøvde da med en, var på date hos ham..kjente han fra før av også da og han er virkelig råflott ...men nei, har du hund så passer ikke vi sammen 🤢

Anonymkode: 058f5...11f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har hund, og jeg er ikke sånn i det hele tatt. Jeg har et avslappet forhold med hunden min, og overtenker ikke hver handling rundt han. Nå skal det sies jeg faktisk har delt omsorg for han - med eksen min😉 Så om noe er en dealbreaker, så er det vel kanskje det istedet, haha. 

Men ja, det er mange som har et usunt forhold til dyra sine. Det går fint an å være en ansvarlig hundeeier, uten å være hysterisk og redd for å gjøre ting feil.

Hun hørtes ansvarlig ut, men også litt hysterisk ut. Virker som det kan bli slitsomt i lengden. 

Anonymkode: e01ef...651

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...