Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei!

Jeg har noen spørsmål av ren nysgjerrighet. 
Var det noe tidlig i graviditeten som var annerledes siden det var to? Feks sterkere tegn, trøtt osv..

Og når fikk dere positiv graviditetstest?

Håper det er noen som vil og kan svare😊

Anonymkode: e850e...a3c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Heihei!

Jeg har noen spørsmål av ren nysgjerrighet. 
Var det noe tidlig i graviditeten som var annerledes siden det var to? Feks sterkere tegn, trøtt osv..

Og når fikk dere positiv graviditetstest?

Håper det er noen som vil og kan svare😊

Anonymkode: e850e...a3c

Ikke noe spesielle tegn hos meg tidlig , imotsetning til å være gravid med 1. fikk positiv test 10 dpo

Anonymkode: ed5fa...a7d

AnonymBruker
Skrevet

Har 1 gutt, 1 jente og til slutt trillingjenter. 

Fikk positiv test 10 dpo, den var veldig positiv. Testet ikke før dette, så vet ikke hvor tidlig jeg kunne fått en positiv test. 

I startfasen var svangerskapet ganske likt, var verken trøttere, mer kvalm eller sliten enn mine tidligere svangerskap. Tidlig i andre trimester ble alt veldig mye tyngre og symfysemålet en del over. Jordmoren mistenkte at det kunne være tvillinger der inne. Hun hørte også flere hjertelyder med dopler,  men sa at av og til kunne det bli en slags ekko. Ble henvist til ultralyd og fikk vite at vi ventet 3 stykk. 

Anonymkode: 5eaf3...3eb

• Liker 3
Skrevet

Supertrøtt allerede i uke 3, veldig kvalm, press i livmor. Alle tegn var mye tydeligere enn når jeg var gravid med bare en. Jeg hadde tidlig ultralyd i uke 9 pga svangerskap utenfor livmoren tidligere. Sa før jeg gikk inn til undersøkelsen, at det garantert var to der inne. Var helt sikker, så bare smilte og sa at det visste jeg egentlig fra før, når hun fortalt at det var to der inne 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen symptomer før i uke 6 da jeg begynte å spy, likt som med de andre som kom en av gangen. Testet ikke før det siden jeg gikk på ceracette. 
Var mer utmattet i tvillingsvangerskapet men det kan ha hatt sammenheng med ttts og den psykiske påvirkningen med det. 

Anonymkode: a1e1d...ffa

Skrevet

Har tvillinger født i 2009 og venter tvillinger nå. Testet positivt tidlig begge gangene, og hadde hyperemesis også. Mine enlinggraviditer var mye enklere. 

AnonymBruker
Skrevet

Følger spent med her! Har selv tvillinger i familien (min onkel fikk og morfar ER en)

Er selv i uke 9, og er kvalm hver eneste dag, gjennom hele dagen. Megatrøtt og aldri uthvilt uansett hvor mye jeg sover.
Var ekstremt trøtt ukene før jeg tok testen også, men tanken på graviditet slo meg aldri før forsinket mens (tok test 5 dager etter forventet mens, og den var KNALL positiv). Min mens pleier normalt å komme på klokkeslettet og datoen, så ble derfor  mistenksom :P

Det var aldri så gale i det første svangerskapet, men alle svangerskap er jo såklart forskjellige.. 

Anonymkode: c3dee...1c6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sterkere symptomer i starten. Men fikk veldig mye menssmerter gjennom hele svangerskapet og til det så fikk jeg forklart fra jordmor at det var pga den raske veksten av livmoren. 

Anonymkode: 791a0...55b

AnonymBruker
Skrevet
Elhaym skrev (På 30.5.2021 den 22.48):

Har tvillinger født i 2009 og venter tvillinger nå. Testet positivt tidlig begge gangene, og hadde hyperemesis også. Mine enlinggraviditer var mye enklere. 

Har ett random spørsmål. Er du eller barnefar tvilling selv? Eller er det fler tvillinger i familien? 

Anonymkode: 63628...941

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ett random spørsmål. Er du eller barnefar tvilling selv? Eller er det fler tvillinger i familien? 

Anonymkode: 63628...941

Nei. Jeg er ikke tvilling og ikke han. Er ikke samme barnefar på kommende tvillinger som de i 2009 heller.:) Og dagens pappa er ikke tvilling og det er ingen tvillinger der

Eksstemora min har tbilliger men de satte inn to embryo

Endret av Elhaym
La til noe
AnonymBruker
Skrevet

Beklager om dette ikke passer helt inn her, men jeg lurer så fælt.. Er det veldig, veldig dyrt å plutselig få tvillinger (eller til og med trillinger)? Jeg ser for meg at det kan bli både dobbelt og trippelt opp med absolutt alt - i tillegg må man jo ha svært romslig bil (i alle fall med trillinger) og hele pakka. Har ingen barn per i dag selv, men det vil jeg tro er ganske tydelig med tanke på mine dumme spørsmål. Beklager det! 🙈

Tenker også mye på dette med barnehage, SFO og lignende.. Tvillinger vil jo resultere i en pris på rundt 7000,- i måneden sånn som jeg har greid å lese meg frem til? Det er jo helt utrolig mye (for meg, i alle fall). Selvfølgelig - skulle det vise seg at jeg en gang i fremtiden blir gravid med tvillinger skulle vi selvfølgelig greid å ta det på relativt strak arm og en sporty måte, men tanken på dobbelt opp med alt (spesielt utgifter, egentlig) skremmer meg litt. Min drøm er liksom å kunne "spre" barna litt utover, men samtidig er det jo ikke akkurat sånn at man alltid får valget. Jeg vet ikke.. 😅

Anonymkode: de28a...c77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Beklager om dette ikke passer helt inn her, men jeg lurer så fælt.. Er det veldig, veldig dyrt å plutselig få tvillinger (eller til og med trillinger)? Jeg ser for meg at det kan bli både dobbelt og trippelt opp med absolutt alt - i tillegg må man jo ha svært romslig bil (i alle fall med trillinger) og hele pakka. Har ingen barn per i dag selv, men det vil jeg tro er ganske tydelig med tanke på mine dumme spørsmål. Beklager det! 🙈

Tenker også mye på dette med barnehage, SFO og lignende.. Tvillinger vil jo resultere i en pris på rundt 7000,- i måneden sånn som jeg har greid å lese meg frem til? Det er jo helt utrolig mye (for meg, i alle fall). Selvfølgelig - skulle det vise seg at jeg en gang i fremtiden blir gravid med tvillinger skulle vi selvfølgelig greid å ta det på relativt strak arm og en sporty måte, men tanken på dobbelt opp med alt (spesielt utgifter, egentlig) skremmer meg litt. Min drøm er liksom å kunne "spre" barna litt utover, men samtidig er det jo ikke akkurat sånn at man alltid får valget. Jeg vet ikke.. 😅

Får jo rabatt om man har to barn i barnehagen enten de er tvillinger eller ei, man sparer i det lange løp mer på å ha to i barnehagen på likt enn å spe dem ut.

men ellers så synes jeg det har vært dyrt å få tvillinger (ikke født enda). 

Tvilling vogn koster! Men man kan finne brukt altså, noen byer er det lettere enn i andre. Å kjøpe to bilseter på likt var også dyrt! Så vogn (ny) +bilseter ble på 25K med rabatt! Men vi fikk hjelp til betaling , om ikke hadde vi nok prøvd å få tak i en brukt vogn.

Får man en av hver kjønn så kan det være lurt å kjøpe mest mulig nøytrale klær , da trenger man ikke like mye som om du skal skille alt for da kan de «låne» av hverandre. Har selv kun kjøpt på tilbud og brukt!

Har også fokusert mye på at man ikke trenger det dyreste av alt! Finner billige ting om man ikke trenger å være så snobb på det! 
kjøpe ting på salg, brukt og ting barnet kan vokse i, ting som er multifunksjonelle etc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Får jo rabatt om man har to barn i barnehagen enten de er tvillinger eller ei, man sparer i det lange løp mer på å ha to i barnehagen på likt enn å spe dem ut.

men ellers så synes jeg det har vært dyrt å få tvillinger (ikke født enda). 

Tvilling vogn koster! Men man kan finne brukt altså, noen byer er det lettere enn i andre. Å kjøpe to bilseter på likt var også dyrt! Så vogn (ny) +bilseter ble på 25K med rabatt! Men vi fikk hjelp til betaling , om ikke hadde vi nok prøvd å få tak i en brukt vogn.

Får man en av hver kjønn så kan det være lurt å kjøpe mest mulig nøytrale klær , da trenger man ikke like mye som om du skal skille alt for da kan de «låne» av hverandre. Har selv kun kjøpt på tilbud og brukt!

Har også fokusert mye på at man ikke trenger det dyreste av alt! Finner billige ting om man ikke trenger å være så snobb på det! 
kjøpe ting på salg, brukt og ting barnet kan vokse i, ting som er multifunksjonelle etc

Tusen takk for fint og utfyllende svar, det hjelper mye. 

Ja, dette med rabatt i barnehagen om man har flere barn der har jeg ikke tenkt på, det hjelper jo absolutt. :)
Men som du sier koster det med dobbelt opp av bilstoler og med tvillingvogn, i tillegg til at man kanskje må ha dobbelt opp av noen andre greier også. Men å kjøpe nøytrale farger dersom det skulle være en av hvert kjønn er jo helt genialt. Og å kjøpe brukt er heller ikke helt fremmed for oss, man finner overraskende mye fint på Finn for eksempel. 

Når det gjelder å kjøpe det dyreste og mest populære av alt, har jeg fortsatt ikke helt forstått greia hva gjelder vogn og sånne ting. MÅ jo ikke være Emmaljunga(?) eller lignende liksom. 😅 Broren min ble far for ikke altfor lenge siden, og de spurte faktisk om hjelp til å kjøpe ei vogn til 20.000,-(!!!). De endte opp med en annen, brukt modell for å si det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for fint og utfyllende svar, det hjelper mye. 

Ja, dette med rabatt i barnehagen om man har flere barn der har jeg ikke tenkt på, det hjelper jo absolutt. :)
Men som du sier koster det med dobbelt opp av bilstoler og med tvillingvogn, i tillegg til at man kanskje må ha dobbelt opp av noen andre greier også. Men å kjøpe nøytrale farger dersom det skulle være en av hvert kjønn er jo helt genialt. Og å kjøpe brukt er heller ikke helt fremmed for oss, man finner overraskende mye fint på Finn for eksempel. 

Når det gjelder å kjøpe det dyreste og mest populære av alt, har jeg fortsatt ikke helt forstått greia hva gjelder vogn og sånne ting. MÅ jo ikke være Emmaljunga(?) eller lignende liksom. 😅 Broren min ble far for ikke altfor lenge siden, og de spurte faktisk om hjelp til å kjøpe ei vogn til 20.000,-(!!!). De endte opp med en annen, brukt modell for å si det sånn. 

Ja tror personlig enten du får en eller to barn at man MÅ ikke ha den fancy babysengen til 7K liksom! Da er det bedre å Bruke ekstra penger der det er viltig som f.eks bilstol. Ikea sprinkelseng fungerer utmerket 😁 Når det gjelder babyklær så får man store fine pakker på Finn , samt at både H&M, Lindex og Cubus har hatt bodyer, bukser  til 30-40kr stykk! Mest mulig nøytralt lan være greit uansett i tilfelle man får mer barn etterpå så er det lettere å Arve 😊 vi har vel 90% nøytralt og resten er kanskje litt bil/prinsesse 

AnonymBruker
Skrevet

Tvillinger er kun arvelig dersom man har toeggede tvillinger i familien. Eneggede tvillinger er ikke arvelig. 

Min mormor er enegget tvilling og jeg har to eneggede brødre på farsiden. Far til mine barn har mor som er enegget tvilling. Har blitt født veldig mange barn i familiene på begge sider etter disse, men ingen tvillinger. 

Anonymkode: 493d6...9c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...