AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Hvilke vitaminer må jeg få i meg tidlig i graviditeten? Anonymkode: a0a98...afd
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Nycoplus omega 3 multi. Inneholder jern, folat osv. Ikke farlig å ta litt ekstra folat utenom 😊 Anonymkode: e57c1...f75
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 https://www.helsenorge.no/gravid/kosthold-for-gravide/#viktige-vitaminer-og-mineraler-for-gravide Anonymkode: db6c4...c25
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 Folsyre (folat), som er et b-vitamin, er noe alle gravide bør ta fra de planlegger å bli gravide. Andre ting er du kanskje godt nok dekket opp fra før gjennom kosten Det er ganske vanlig å ta en blodprøve i første trimester som også sjekker status på noen mineraler og vitaminer, som D-vitamin og jern. Du får beskjed av legen eller kan se selv på prøven om det er behov for mer tilskudd etterhvert. Jeg har hatt behov for å ta jern i begge mine svangerskap, det er ganske vanlig. OBS - de Gravid-tilskuddene som apoteket selger - de er jo bra de sikkert, MEN om man er kvalm og gulpete og dårli, som man ofte er i første trimester, så er de noe herk 😂 Dette er to stooore tabletter og to store kapsler man må ta hver dag og de er så ekle og vonde å svelge. Jeg brant meg på det i begge svangerskap, hehe. Mye lettere å bare kjøpe de boksene med folsyre, det er en bitteliten tablett daglig bare. Også gomla jeg heller litt vitaminbjørn i tillegg. Anonymkode: 974d4...e9b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Jeg tar folat, jod og trankapsler. Føler jeg er godt dekka da, og nekter å ta noe som inneholder jern før jeg ser svart på hvitt at jeg MÅ det. Var sååå forstoppa forrige gang 🙈 Anonymkode: 6ec9d...fb4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar folat, jod og trankapsler. Føler jeg er godt dekka da, og nekter å ta noe som inneholder jern før jeg ser svart på hvitt at jeg MÅ det. Var sååå forstoppa forrige gang 🙈 Anonymkode: 6ec9d...fb4 Jessss, jern er forferdelig 🙈 Anonymkode: 974d4...e9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå