Gå til innhold

Zip-screens på vinduene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det? Erfaringer?

Holder det varmen ute eller bare sånn passe? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det på tre vinduer. Det holder varmen ute og anbefales. Det geniale er at man kan se ut uten at de ute kan se inn, og det blir dagslys inne uten at varmen og solen kommer inn. 

Anonymkode: c031a...34d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi har det på tre vinduer. Det holder varmen ute og anbefales. Det geniale er at man kan se ut uten at de ute kan se inn, og det blir dagslys inne uten at varmen og solen kommer inn. 

Kan ikke de ute se inn?

Anonymkode: f69b2...a29

Skrevet

Beste invisteringen!

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, OppNedPåAlt said:

Beste invisteringen!

Hvilken type har du? Og fra hvilket firma? Pris?

AnonymBruker
Skrevet

Synes utvendige persienner skjermer mer mot sol og varme, så foretrekker det. 

Anonymkode: ab594...114

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du med eller uten motor?

Med

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, OppNedPåAlt said:

Med

Har du helt lystett eller sånn myggnetting man ser igjennom?

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har du helt lystett eller sånn myggnetting man ser igjennom?

Man ser ut.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, OppNedPåAlt said:

Man ser ut.

Kan andre se litt inn? Når det er mørkt og dere har på lys.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan andre se litt inn? Når det er mørkt og dere har på lys.

Vi pleier ikke å ha de nede når det er mørk, men det er veldig lite innsyn med de nede. 

Gjest loveli
Skrevet

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Synes utvendige persienner skjermer mer mot sol og varme, så foretrekker det. 

Zip screens er også på utsiden.

Vi har zip screens og er veldig fornøyde med det. Med motor.

Men når det er mørkt ute og lyst inne så ser man inn, det blir som en tynn gardin (duken er jo som stoff selv om den er veldig mye sterkere). 

Husk at jo mørkere duk du velger, jo mer ser du ut. Der vi bestilte har de to ulike mørkere duker, den ene mer gjennomsiktig enn den andre. Vi valgte den mest homogene duken som gjør at utsynet blir minst mulig påvirket av sjatteringer i duken. (Men zip screens er mer solskjerming enn innsynsskjerming, så det er ikke et problem for oss.) :)

Men det er en smakssak, da den mørkeste duken nesten er svart. Den nest mørkeste er mer grå og ligner mer på vinduenes farge sett utenfra (dersom man ikke hadde hatt screens). Men vi brydde oss mest om hvordan det var innenfra. 😛

AnonymBruker
Skrevet
OppNedPåAlt skrev (12 timer siden):

Beste invisteringen!

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg vurderer også slike screens, men synes det er dyrt 😮

Hva betalte dere sånn ca og hvor store vinduer er det snakk om? Jeg har flere store vinduer på nesten 2*2 meter og har fått pris på ca 12000,- per vindu. Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om det er verdt det 😛 

Anonymkode: 89d37...10b

Skrevet
loveli skrev (13 minutter siden):

Vi har zip screens og er veldig fornøyde med det. Med motor.

Men når det er mørkt ute og lyst inne så ser man inn, det blir som en tynn gardin (duken er jo som stoff selv om den er veldig mye sterkere). 

Husk at jo mørkere duk du velger, jo mer ser du ut. Der vi bestilte har de to ulike mørkere duker, den ene mer gjennomsiktig enn den andre. Vi valgte den mest homogene duken som gjør at utsynet blir minst mulig påvirket av sjatteringer i duken. (Men zip screens er mer solskjerming enn innsynsskjerming, så det er ikke et problem for oss.) :)

Men det er en smakssak, da den mørkeste duken nesten er svart. Den nest mørkeste er mer grå og ligner mer på vinduenes farge sett utenfra (dersom man ikke hadde hatt screens). Men vi brydde oss mest om hvordan det var innenfra. 😛

Hva er din mening ang varmeinnslipp da? Hvor bra er de mot varme? Må man likevel sette opp vinduer/dører?

Gjest loveli
Skrevet
Høstluft skrev (5 minutter siden):

Hva er din mening ang varmeinnslipp da? Hvor bra er de mot varme? Må man likevel sette opp vinduer/dører?

De er ekstremt bra på det.

Man får jo ikke luftet med vinduene på vidt gap når screensene er nede, men det vil jeg jo uansett ikke gjøre på sommeren når det er så varmt i luften. Vinduene åpnes på vidt gap når sola har gått ned. :)

Man kan ha vinduene på gløtt når screensene er nede. Bare pass på å installere screensene med det avstandsstykket man kan velge å få med. Da står screensene 5cm ut fra veggen og gir deg mulighet til å lufte såpass at vinduene stopper i barnesikringen. Dette er også greit om man liker å sove med vinduene åpne og har vinduer vendt mot morgensolen. Da kan man lufte og stenge solen ute samtidig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg vurderer også slike screens, men synes det er dyrt 😮

Hva betalte dere sånn ca og hvor store vinduer er det snakk om? Jeg har flere store vinduer på nesten 2*2 meter og har fått pris på ca 12000,- per vindu. Klarer ikke helt å bli enig med meg selv om det er verdt det 😛 

Anonymkode: 89d37...10b

Screens er dyrt, og mange velger det vekk når de bygger hus, men så har de sin første sommer i huset og handler solskjerming etterpå! Hus nå til dags er veldig tette, og vanskelig å lufte skikkelig. Fordelen med screens innebygget med vindu er at du slipper den kassen utenpå veggen og å legge opp ekstra strøm i kabler ute. For oss har screens vært en investering. Vi har store vindusflater og drivhus i hvis vi en dag ikke tar de ned, så sjeleglad for utvendig solskjerming! 

AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (5 timer siden):

Jeg vet det, men min erfaring etter å ha bodd i flere leiligheter og hus er at utvendige persienner demper sol og varme bedre enn screens. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...