Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man i den varmen her med baby?? 

Soverommet er kjempe varmt, enda vinduet står på vidt gap, baby ligger i sommer pysj(todelt, shorts og tskjorte) og helseteppe. Likevel er hun varm 🥵

Vi ligger i nettoen og er varme selv. Skulle gjerne hatt vifte, men da risikerer vi vel at baby blir forkjølet eller for kald?? 

På dagtid er hun også i shorts og tskjorte, men er klam og svett. Har hun bare i bleia store deler av dagen også.. Og vi er bare inne, lufter døgnet rundt her, men i den varmen her er det super varmt inne også. 🥵

Jeg blir helt dårlig av å tenke på resten av sommeren, som bare vil bli enda varmere, når hun sliter allerede! 

Noen tips? 

Anonymkode: c87b4...025

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vifte kan du bruke, bare ikke la brisen komme rett i fjeset på babyen. Putt babyen oppi et basseng eller badebalje med jevne mellomrom for å kjøle ned. På natta går selvfølgelig ikke det da, men du kan jo droppe helseteppet, hun MÅ jo ikke ha noe over seg når hun er varm.

Anonymkode: 1c287...bdd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vifte kan du bruke, bare ikke la brisen komme rett i fjeset på babyen. Putt babyen oppi et basseng eller badebalje med jevne mellomrom for å kjøle ned. På natta går selvfølgelig ikke det da, men du kan jo droppe helseteppet, hun MÅ jo ikke ha noe over seg når hun er varm.

Anonymkode: 1c287...bdd

Hun ligger foreløpig i fotenden vår(i egen seng altså), så er umulig at hun ikke får brisen på seg.. 

Nå føler jeg med rett og slett dum som ikke har tenkt på å bade henne. :fnise:

Så tusen hjertelig takk for det tipset, søvnmangel har stjelt hjernen min! 

Nei, du har rett i at hun ikke trenger det, men jeg er redd for at hun blir for kald uten, ikke at et helseteppe varmer så voldsomt, hehe.. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utendørs solskjerming gjør det lettere å holde rom kalde :)

Der vi bodde før var alle vinduer sørvendte ohdet var veldig lunt og blåste aldri, så det ble sykt badstue inne på soverommet. Måtte bare gjøre litt forskning på hvordan kjøle ned rom med skjerming, lufting og vifter. Baby sov stort sett bare i bleie :)

Anonymkode: d6316...3a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utendørs solskjerming gjør det lettere å holde rom kalde :)

Der vi bodde før var alle vinduer sørvendte ohdet var veldig lunt og blåste aldri, så det ble sykt badstue inne på soverommet. Måtte bare gjøre litt forskning på hvordan kjøle ned rom med skjerming, lufting og vifter. Baby sov stort sett bare i bleie :)

Takk for tips!! Vi er ny innflyttet her, så det er vår første sommer her, men med denne varmen så må vi nok gå til utendørs sol skjerming med en eneste gang. 🥵

Har man på de sokker? Jeg har droppet det i natt, siden hun var helt svett overalt da jeg la henne. Men blodsirkulasjonen er jo fremdeles okei ferdig, så de blir fort kald på føttene. 

Utrolig hva man lurer på, hehe

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Like hett i vår leilighet.. har på bomullspysj.  Etter et par timer sniker jeg på ham noen sokker.  Utpå natta kanskje en sovepose fra HM om d begynner å bli kjøligere. Vi har vinduene på fullt men gardiner foran (pga lyset på kvelden når han legges)- disse hindrer lufta å komme inn desverre.  Har på vifte og. En kollega tipset om en bærbar AC fra clas ohlson som kjøler ned ved hjelp av  vann..  

Anonymkode: 2f492...cae

AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ikke å lufte for å få det kjøligere når det er varmt ute. Det beste er å ha vinduet lukket om dagen og ha mørke gardiner/persienner som skjermer for sola, også lufte om natta når det er kjøligere.

Anonymkode: 7c7bb...e2f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Like hett i vår leilighet.. har på bomullspysj.  Etter et par timer sniker jeg på ham noen sokker.  Utpå natta kanskje en sovepose fra HM om d begynner å bli kjøligere. Vi har vinduene på fullt men gardiner foran (pga lyset på kvelden når han legges)- disse hindrer lufta å komme inn desverre.  Har på vifte og. En kollega tipset om en bærbar AC fra clas ohlson som kjøler ned ved hjelp av  vann..  

Anonymkode: 2f492...cae

Jeg har dyne i nærheten som jeg slenger på henne om jeg kjenner hun er kald. 

Jeg skal sjekke ut den AC, takk. 🤎

Det hjelper ikke å lufte for å få det kjøligere når det er varmt ute. Det beste er å ha vinduet lukket om dagen og ha mørke gardiner/persienner som skjermer for sola, også lufte om natta når det er kjøligere.

Vi har forsøkt det, men da koker det der inne, helt uutholdelig. 🥵

Så nå er alle vinduer og dører åpne på dagen for å lufte ut, og bare vinduer åpent på natten. 

Men kanskje det vil funke når vi får kjøpt oss utendørs skjerming! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har forsøkt det, men da koker det der inne, helt uutholdelig. 🥵

Da har dere ikke god nok solskjerming. Enten utendørs skjerming som noen tipser om, eller lystette gardiner.

AnonymBruker
Skrevet

Gulvstående air condition, setter i gang et par timer før barna skal sove så blir rommet kjølig og godt. 

Anonymkode: df61f...539

AnonymBruker
Skrevet

Ser du har fått mange gode tips, men jeg hang meg litt opp i: hvorfor er dere bare inne? Det kan være godt å gå ut en tur i varmen, finne et sted i ute skyggen ved soving på dagen for eksempel. Det lufter mer ute enn inne, også får dere litt ordentlig luft alle sammen også 😅  

Anonymkode: 93dc8...075

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt oss parasoll slik at vi kan være ute, vi elsker å være ute. Vi har lyst ette gardiner og vinduet oppe, temp på soverommet er helt ok. Baby sover i en tynn body under teppet også har jeg litt mer på bena hans etterhvert. 

Anonymkode: 049b9...614

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå ut ved sjøen/vann og i skog, der er det svalere :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ser du har fått mange gode tips, men jeg hang meg litt opp i: hvorfor er dere bare inne? Det kan være godt å gå ut en tur i varmen, finne et sted i ute skyggen ved soving på dagen for eksempel. Det lufter mer ute enn inne, også får dere litt ordentlig luft alle sammen også 😅  

Anonymkode: 93dc8...075

Fordi det er 30 grader og vindstille. Prøver å få henne til å sove en dupp ute om dagen, men hun bare lager og gråter pga varmen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi det er 30 grader og vindstille. Prøver å få henne til å sove en dupp ute om dagen, men hun bare lager og gråter pga varmen. 

Det er det kjørligere hvis dere går et sted med trær og gress.  Ute er det mer sirkulasjon i luften selv når det er vindstille.

Anonymkode: 770b0...eed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en baby på syv måneder, og investerte i en portabel aircondition. Man må ha et rør ut av vinduet. Den står og går fram til vi skal legge oss. Da er rommet kjølig og godt☺️

Den kostet 6000 kr., men i mine øyne var den verdt hver eneste krone. Denne kan vi bruke i alle år fremover☺️

Anonymkode: b2793...d7f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter også med dette. Prøver kjøle ned soverommet så mye som mulig gjennom dagen. Men jeg blir aldri fornøyd. Våkner mange ganger om natta for å kjenne på baby, lufte litt en stund med vindu på åpent gap. Når baby vil ha mat kan jeg gi han en liten luftetur ut for litt frisk luft ( når det er veldig varmt). Tenker at følger jeg med gjennom natten går det bra. Jeg er blitt vandt med å sove bare korte økter om gangen. 

Anonymkode: 5c60b...474

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva gjør man i den varmen her med baby?? 

Soverommet er kjempe varmt, enda vinduet står på vidt gap, baby ligger i sommer pysj(todelt, shorts og tskjorte) og helseteppe. Likevel er hun varm 🥵

Vi ligger i nettoen og er varme selv. Skulle gjerne hatt vifte, men da risikerer vi vel at baby blir forkjølet eller for kald?? 

På dagtid er hun også i shorts og tskjorte, men er klam og svett. Har hun bare i bleia store deler av dagen også.. Og vi er bare inne, lufter døgnet rundt her, men i den varmen her er det super varmt inne også. 🥵

Jeg blir helt dårlig av å tenke på resten av sommeren, som bare vil bli enda varmere, når hun sliter allerede! 

Noen tips? 

Vifte, la baby ligge i bare bleie under helseteppet. Bade i balje hver dag hjelper. Aircondition i rommet før legging. 

Anonymkode: 216aa...e12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...