AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Har en snill og omtenksom svigermor, som hjelper til med å passe unger. Av og til kommer hun også å rydder, noe jeg setter stor pris på. Men forrige gang hun ryddet har hun kastet en del ting, ingen dyre ting. Potteplanter og diverse annet som ikke er av høy verdi. Men jeg er ganske irritert for hun har kastet tingene våre. Hun blir lett fornærmet, så jeg vil egentlig ikke gi beskjed om at jeg ikke synes noe om at hun kaster ting. Samtidig så er det noe som irriterer meg grønn. Føler liksom selv at det er en "selvfølge" at man ikke hiver andre sine ting. Anonymkode: fa9f6...2ef 3
Mezzosoprena Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Man kaster ikke andres ting uten at dette er avklart på forhånd - dette gjelder både i noens hjem og på noens hytte 😂 5
marleneK92 Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Du kan jo pent si noe ala "jeg setter pris på at du rydder, men spør meg neste gang du vurderer å kaste noe" 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 Din mann kan si det til henne, hun er neppe fornærmet på ham over lengre tid. Det er en selvfølge at man ikke kaster andres ting, hvor enn verdiløse man selv mener tingene er. Anonymkode: 2eea6...f77 8
Gjest theTitanic Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har en snill og omtenksom svigermor, som hjelper til med å passe unger. Av og til kommer hun også å rydder, noe jeg setter stor pris på. Men forrige gang hun ryddet har hun kastet en del ting, ingen dyre ting. Potteplanter og diverse annet som ikke er av høy verdi. Men jeg er ganske irritert for hun har kastet tingene våre. Hun blir lett fornærmet, så jeg vil egentlig ikke gi beskjed om at jeg ikke synes noe om at hun kaster ting. Samtidig så er det noe som irriterer meg grønn. Føler liksom selv at det er en "selvfølge" at man ikke hiver andre sine ting. Anonymkode: fa9f6...2ef Syntes absolutt du skal si noe så det ikke skjer igjen, men si det på en hyggelig måte. Feks vi er ikke så glad i å kaste ting. Eller jeg tenker nøye igjennom før jeg kaster noe, så værsåsnill å spør neste gang du lurer på om noe skal kastes.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 Hva var årsaken til at hun kastet tingene? Har hun fått beskjed om det fra din mann? Har hun misforstått en beskjed fra en av dere? Anonymkode: be375...fd2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva var årsaken til at hun kastet tingene? Har hun fått beskjed om det fra din mann? Har hun misforstått en beskjed fra en av dere? Anonymkode: be375...fd2 Nei, jeg spurte han spesifikt om dette siden jeg syntes det var så rart. Han så at det var moren som hadde kastet tingene, men hun hadde ikke avklart det med han. Mannen min var helt enig i at det ikke er greit. Jeg antar at hun sikkert mente plantene, noen få pyntegjenstander og noen klær til ungene, ikke var pent nok lenger. Selv kaster hun sine egne ting hele tiden, men jeg kaster ikke ting før de er oppbrukt, utslitt osv. Planter pleier jeg å la blomstre flere ganger. Synes det er vanskelig, siden uansett hvor pent og hyggelig jeg legger det frem blir hun sannsynligvis dødelig fornærmet og går i forsvarsposisjon. Det gjør nok hun også dersom mannen min tar det opp. Risikoen er at hun plutselig ikke vil verken rydde eller passer unger siden vi er så "utakknemlige". TS Anonymkode: fa9f6...2ef
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 Var tingene utslitte eller ødelagte? Planter som så døde ut? Til det siste avsnittet ditt: jeg tenker du bør la det ligge om du ønsker at hun skal fortsette å rydde for dere. Det er ikke vanlig at voksne mennesker har andre til å rydde for seg, det er en enorm luksus, og jeg tenker at du da bør tåle litt svinn hvis det er en en sjanse for at hun kan bli fornærmet. Du må rett og slett vurdere hva som er viktigst for deg, at hun fortsetter å rydde eller at hun ikke kaster tingene dine. (Hva kan ha vært grunnen til at hun kastet akkurat de tingene?) Anonymkode: fead4...586 1
Furstina Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 «Av og til kommer hun også og rydder...» Jag hade aldrig låtit varken min mor eller svigermor ryddet hemma hos mig. Jag vill veta var mina saker är, oavsett om hon kastar ting eller inte. Vet du att svigermor kastar ting när hon rydder så får du antingen säga ifrån att hon inte får kasta ting, eller säga nej till rydding. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Var tingene utslitte eller ødelagte? Planter som så døde ut? Til det siste avsnittet ditt: jeg tenker du bør la det ligge om du ønsker at hun skal fortsette å rydde for dere. Det er ikke vanlig at voksne mennesker har andre til å rydde for seg, det er en enorm luksus, og jeg tenker at du da bør tåle litt svinn hvis det er en en sjanse for at hun kan bli fornærmet. Du må rett og slett vurdere hva som er viktigst for deg, at hun fortsetter å rydde eller at hun ikke kaster tingene dine. (Hva kan ha vært grunnen til at hun kastet akkurat de tingene?) Anonymkode: fead4...586 Nei, tingene var ikke utslitte eller ødelagte. Klær til ungene: ok og hele, ingen hull eller utslitt. Ikke like pene lenger, typisk barnehageklær. Pyntegjenstander: disse tingene aner jeg virkelig ikke hvorfor hun har kastet. Jeg synes de var fine! Men vi har ganske ulik smak, så hun mener nok kanskje de ikke er det. Planter: stor krukke med mange ulike arter blomster. Mange i full blomstring, noen var avblomstret og andre full i knopper. Tror nok hun mente den var ødelagt siden enkelte av plantene var avblomstret og derfor nedklipt, men de kommer jo tilbake. Dette var en stor krukke med mange planter (Hun har heldigvis ikke kastet krukken for den var veldig dyr!). Hatt denne i mange år. I tillegg kastet hun noen andre planter også, ingen av de var døde, men ikke i full blomstring heller. Selv hvor irriterende det er, tror jeg at jeg bare skal la det passere for denne gangen. TS Anonymkode: fa9f6...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå