Gå til innhold

Far ble forbannet fordi vi gå barna godteri i bursdagen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ungen er ikke syk eller noe, men faren likte ikke godteriet vi ga. Bør vi beklage at vi ga godteri? 

Vi ga en liten pose med en slikkepinne, 2 drop, en eventyr sjokolade. 

Barna et 4 år. 

Anonymkode: a8460...91c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Helt normalt å spise godteri i bursdag, han overdriver og er hysterisk. 

Skrevet

Bursdag = godteri - overhodet ingenting å beklage her!

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Herregud er DET galt å nå 🤦🏼‍♀️ Jeg hadde aldri beklaget det å gi godteri til et barn i bursdag med mindre innholdet gikk på allergi eller religion og det var jeg som glemte meg. 

Anonymkode: 42269...2eb

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Han er hysterisk. Minner meg om han utenlandske pappaen som ble hysterisk fordi sønnen hadde spist svin. At det går an

Anonymkode: 09508...91c

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er snakk om en annonsert allergi eller ingredisenser som styres unna pga religion må far ta seg en bolle. Bursdag= godteri, og vertskapet bestemmer

Anonymkode: 99af9...027

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Sa han hvorfor han reagerte? Hva han reagerte på?

Anonymkode: 005fa...ec9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Personlig så synes jeg det er så idiotisk å forby barna å spise all godteri. Barna bør lære at det er lov å kose seg av og til, men at det finnes grenser og at godteri er ikke en hverdagsmat. Og at det ikke er sunt, men det skader ikke å spise det på bursdagen osv. Jo mer man forbyr godteri og andre ting, jo mer vil barnet ha lyst på det i fremtiden.

Anonymkode: b0c93...2b0

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sa han hvorfor han reagerte? Hva han reagerte på?

Anonymkode: 005fa...ec9

Ja, at han Ikke liker det godteriet. Vet ikke om han heller vil ha økologisk godteri eller noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om en episode med Kardashians dette. 

De skulle ha en felles godteribursdag for to av barna og hun ene mora klikka helt fordi det var sukker og gluten der - istede for sunt, økologisk godteri.

Tåpelig! La barna skeie ut en gang i blant!

Synes mannen her er hysterisk! 

Anonymkode: 802e3...1d5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, at han Ikke liker det godteriet. Vet ikke om han heller vil ha økologisk godteri eller noe. 

Dust. Ikke bry deg om han. 

Anonymkode: 42269...2eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uting og helt unødvendig å ha godteri i barnebursdag - sånn på toppen av kaker, brus is og pølser.

Heldigvis ikke vanlig her vi bor.

Kan godt tenkes at den pappaen heller ikke er vant med uskikken, og ble oppriktig sjokka.

Samla sett blir det innmari mye sukker og usunt på en liten pjokk.

Anonymkode: b639e...962

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I bursdager er det greit synes jeg, i moderate mengder. Noen tar helt av der også. Selv blir jeg oppgitt når foreldre serverer is, godteri eller chips på vennebesøk i hverdagen. Det opplever vi stadig vekk. Barna blir selvfølgelig glade, men de trenger ikke slik oppvartning. Hvorfor ikke kutte opp noen eplebåter istedenfor? Det er mange barn som er overvektige eller like under grensa. Det ser jeg blant mitt barns venner. Alle voksne har et ansvar synes jeg. Vi serverer smoothie eller frukt 

Anonymkode: cc171...31d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke alle som vil gi barna godteri, bursdag eller ei. 

Anonymkode: bc91a...9ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Personlig så synes jeg det er så idiotisk å forby barna å spise all godteri. Barna bør lære at det er lov å kose seg av og til, men at det finnes grenser og at godteri er ikke en hverdagsmat. Og at det ikke er sunt, men det skader ikke å spise det på bursdagen osv. Jo mer man forbyr godteri og andre ting, jo mer vil barnet ha lyst på det i fremtiden.

Anonymkode: b0c93...2b0

Problemet for smårollinger er at det blir jo ikke bare av og til.

Det er stort sett minst 1-2 bursdager hver uke i barnehagen.

Sånn i tillegg til lørdager, bestemorkos, alle påske, jul, 17.mai og alle andre røddager - og bursdager i egen familie.

Regn over det, så ser du at kosedagene kommer tettere enn hagl.

Anonymkode: b639e...962

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I bursdager er det greit synes jeg, i moderate mengder. Noen tar helt av der også. Selv blir jeg oppgitt når foreldre serverer is, godteri eller chips på vennebesøk i hverdagen. Det opplever vi stadig vekk. Barna blir selvfølgelig glade, men de trenger ikke slik oppvartning. Hvorfor ikke kutte opp noen eplebåter istedenfor? Det er mange barn som er overvektige eller like under grensa. Det ser jeg blant mitt barns venner. Alle voksne har et ansvar synes jeg. Vi serverer smoothie eller frukt 

Anonymkode: cc171...31d

Er da mye sukker i frukt og smoothie og. 

Her serverer vi bare mat uten sukker, salt og mel. Og vann fra voss selvsagt. Forrige bursdag hadde vi vannmelon med 4 lys, veldig populært og selleri med melkefri dip uten tilsatt krydder. Neste gang skal vi slå på stortromma og ha honningmelon, det gleder store og små seg til. Så skal alle lage en tegning laget med fargestifter uten farge, er så unødvendig med slike fæle skumle farger som kan skade både øyer og de små hendene. 

Anonymkode: 76b88...cd4

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke alle som vil gi barna godteri, bursdag eller ei. 

Anonymkode: bc91a...9ad

Når man sender bort barna, så mister man uttaleretten tenker jeg. Det er ikke alltid jeg ønsker at barna mine skal spise is, men når de drar på besøk så bestemmer ikke jeg hva de får. Så om de får en is, det må jeg akseptere. 

Å hindre barnet i å dra i bursdag eller på besøk er ikke ok for barnets utvikling, så da må man rett og slett finne en måte å leve med det på. 

Anonymkode: 3b468...9a7

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Da svarer du bare: «Jaha, da får du takke nei til bursdagsselskap neste gang vi inviterer, da.» 

Anonymkode: dc9fd...703

• Liker 5
Skrevet

Om han er muslim kan jeg forstå han ble frustrert om dere ga ham noe som inneholdt gelatin (svin). Men da må han kommunisere det. Helst før det skjer. "Min sønn/datter skal ikke få noe som inneholder svin". Eller kanskje han ble redd pga slikkepinnen? Er det kjærlighet-på-pinne? Det kan være skummelt med smårollinger som løper rundt med det i munnen. Om barnet faller kan det gå langt ned i halsen. Men igjen, han må kommunisere hva som var galt med godteriet. Man kan ikke bare si "jeg liker ikke godteriet", han høres jo ut som et barn selv. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...