AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Jeg kan da ikke være den eneste som er lei av all skryten sykepleierne får? selv om det føles sånn.. Ikke bare er det blitt status å studere sykepleien, vi stiller oss til og med på verandaen og klapper for dem. Selvsagt gjør sykepleierne en fantastisk og ikke minst viktig jobb, men det er jo så mange av oss. Vi har hatt mye fokus på dem som sliter med psykisk helse spesielt i pandemien, men hvor er fokuset på dem som faktisk hjelper dem? Hvorfor skryter vi ikke av barnevernspedagogene, sosionomene, butikkmedarbeiderne som står på jobb og må være i kontakt med hundrevis av mennesker uten å være i nærheten av å få vaksine. Hvorfor skal sykepleiere ha bedre lønn enn faggrupper i helsevesenet med mastergrad? Det er så mye fokus på sykepleiere at jeg spyr. På tiktok er det til og med sykepleiere som legger ut videoer om sin tøffe jobbhverdag. De har en tøff jobbhverdag ja, men alle har jo det på hver sin måte. En av videoene jeg så her om dagen var "ting gutter ikke liker med sykepleiere" hvor personen hadde skrevet blant annet "jobber så hardt på jobb og er sliten etter vakter" og "må stå opp tidlig for å dra på jobb".. dere skjønner tegninga. I nåtidens russesanger synger de om sykepleiere. Sykepleiere trenger å komme seg ned på jorda og se på yrkesgruppene rundt seg som også gjør en fantastisk jobb. Før dere kommenterer det, jeg jobber med sykepleiere i min nåværende jobb så ja, jeg vet hva jobben innebærer. Anonymkode: e03f4...670 21
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Sykepleierne er mange, og de har en sterk fagforening som er mye ute i media. Under koronaen har det vært ganske interessant å se hvor lite Legeforeningen er i media kontra NSF. Jeg er ganske lei av å høre lederen i NSF mase om lønn uansett hva tema for intervjuet er, men hun skal ha kred for at hun er en tydelig stemme i mediene. Anonymkode: 65aa8...273 13
skreppamedleppa Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Det er jo knapt noe annet en "sykepleier-hat" å se her på kg.. Fatter ikke hva folk får ut av å bry seg så til de grader.. Sykepleiere har aldri plaget meg eller gjort meg en tøddel så jeg gir bang men synes de fortjener all ros og honør🙌 32
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 Det skyldes primært NSF, ikke sykepleierene som gruppe. Forbundet er direkte kvalmende. Vi ser hverken legeforeningen eller fagforbundet, kun Lill som snakker om lønn, lønn, lønn - og medlemmenes suverenitet. Anonymkode: 1a937...a74 12
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Vi har hatt mye fokus på dem som sliter med psykisk helse spesielt i pandemien, men hvor er fokuset på dem som faktisk hjelper dem? Anonymkode: e03f4...670 Er ikke det bl.a. sykepleiere? Anonymkode: 0ce79...884 13
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 Du høres veldig bitter ut. Anonymkode: 83880...cb1 11
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 Voldsomt så bitter da ts, er du hjelpepleier/helsefagarbeider kanskje? Det er jo stort sett de som hater sykepleiere som pesten, i alle fall på KG. Anonymkode: 54a0c...bee 21
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 Klapper heller for buss- og taxisjåfører enn sykepleiere. Dårligere lønn og like utsatt for corona. Anonymkode: e3cb1...771 14
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 Ok, du har misforstått noe essensielt her. Det er ikke noen egentlig "status" forbundet med at vi skal stå på verandaen og klappe for sykepleiere, tvert imot; Det er et uttrykk for at vi egentlig ser litt ned på dem og yrket deres. Vi klapper ikke for astrofysikere, leger, advokater og ingeniører, gjør vi vel? Og hvorfor gjør vi ikke det? Jo, fordi yrkene deres har status i seg selv, så det er ikke noe behov for å klappe for dem Når vi driver og klapper for, og skryter av sykepleiere, gjør vi egentlig sånn som vi gjør når f.eks. et barn med spesielle utfordringer har tegnet en tegning. Vi sier: "Åh så fin tegning! Klappe klappe". Skjønner du? Og så regner vi med at sykepleierne blir dødshappy fordi vi klapper for dem - og det blir de jo - fordi vi antar at de er så enkle. Anonymkode: d7877...69d 12
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, du har misforstått noe essensielt her. Det er ikke noen egentlig "status" forbundet med at vi skal stå på verandaen og klappe for sykepleiere, tvert imot; Det er et uttrykk for at vi egentlig ser litt ned på dem og yrket deres. Vi klapper ikke for astrofysikere, leger, advokater og ingeniører, gjør vi vel? Og hvorfor gjør vi ikke det? Jo, fordi yrkene deres har status i seg selv, så det er ikke noe behov for å klappe for dem Når vi driver og klapper for, og skryter av sykepleiere, gjør vi egentlig sånn som vi gjør når f.eks. et barn med spesielle utfordringer har tegnet en tegning. Vi sier: "Åh så fin tegning! Klappe klappe". Skjønner du? Og så regner vi med at sykepleierne blir dødshappy fordi vi klapper for dem - og det blir de jo - fordi vi antar at de er så enkle. Anonymkode: d7877...69d Det er sant Og fornøyde blir de. Jeg kom i snakk med en som var så fornøyd - for nå var hun den viktigste i samfunnet. Anonymkode: 1a937...a74 8
Elidaa Skrevet 30. mai 2021 #11 Skrevet 30. mai 2021 Skjønner ikke hva problemet er, sykepleiere fortjener jo all ros og å bli verdsatte. De fortjener en skikkelig bra lønn også. Det finnes sikkert andre yrker som også burde bli løftet opp, men akkurat nå så er fokuset mye på sykepleiere nettopp på grunn av corona. 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er sant Og fornøyde blir de. Jeg kom i snakk med en som var så fornøyd - for nå var hun den viktigste i samfunnet. Anonymkode: 1a937...a74 Det tror jeg ikke noe på, jeg og alle mine kollegaer syntes det var dødspinlig og flaut å bli klappet for, det var ikke akkurat vår idé den klappe greien for å si det sånn. Anonymkode: b489d...8f0 12
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ok, du har misforstått noe essensielt her. Det er ikke noen egentlig "status" forbundet med at vi skal stå på verandaen og klappe for sykepleiere, tvert imot; Det er et uttrykk for at vi egentlig ser litt ned på dem og yrket deres. Vi klapper ikke for astrofysikere, leger, advokater og ingeniører, gjør vi vel? Og hvorfor gjør vi ikke det? Jo, fordi yrkene deres har status i seg selv, så det er ikke noe behov for å klappe for dem Når vi driver og klapper for, og skryter av sykepleiere, gjør vi egentlig sånn som vi gjør når f.eks. et barn med spesielle utfordringer har tegnet en tegning. Vi sier: "Åh så fin tegning! Klappe klappe". Skjønner du? Og så regner vi med at sykepleierne blir dødshappy fordi vi klapper for dem - og det blir de jo - fordi vi antar at de er så enkle. Anonymkode: d7877...69d Status i form av å studere sykepleien sto det. Dessverre har det blitt slik at ungdommen velger sykepleien fordi det har blitt kult. Anonymkode: e03f4...670 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #14 Skrevet 30. mai 2021 Elida88 skrev (3 minutter siden): Skjønner ikke hva problemet er, sykepleiere fortjener jo all ros og å bli verdsatte. De fortjener en skikkelig bra lønn også. Det finnes sikkert andre yrker som også burde bli løftet opp, men akkurat nå så er fokuset mye på sykepleiere nettopp på grunn av corona. Jeg mener det er nå vi burde ha fokuset på langt flere yrkesgrupper enn sykepleiere, nettopp på grunn av corona. Anonymkode: e03f4...670 9
Elidaa Skrevet 30. mai 2021 #15 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mener det er nå vi burde ha fokuset på langt flere yrkesgrupper enn sykepleiere, nettopp på grunn av corona. Anonymkode: e03f4...670 Mange av de yrkesgruppene som kunne fortjent fokus nå, er kanskje yrkesgrupper som mangler sterke frontfigurer som kan 'tale deres sak'. Er nok der det ligger tror jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #16 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er ikke det bl.a. sykepleiere? Anonymkode: 0ce79...884 JO nettopp blant annet sykepleiere. Hvorfor ikke rette fokus mot alle de som faktisk bidrar? Selv har jeg jobbet på et psykiatrisk sykehus og dessverre glemmer vi av flere som har minst like lang utdanning som sykepleiere. Anonymkode: e03f4...670 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #17 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er sant Og fornøyde blir de. Jeg kom i snakk med en som var så fornøyd - for nå var hun den viktigste i samfunnet. Anonymkode: 1a937...a74 Åh så glad du ble nå! 🤩 Var det deilig å lese et innlegg som virkelig tråkka på sykepleierne? Som virkelig trykka dem ned, haha må ikke tro at vi klapper for dem fordi de ER NOE nei!! 🤓 Anonymkode: 9178f...c01 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #18 Skrevet 30. mai 2021 😳 hvorfor i alle dager bruker du tida di på detta ts?? Selvom sykepleiere får skryt og ber om høyere lønn, betyr vel ikke det at ingen andre fortjener det? Eller har de gått ut og sagt at de er bedre enn andre? Anonymkode: 300f0...983 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #19 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Voldsomt så bitter da ts, er du hjelpepleier/helsefagarbeider kanskje? Det er jo stort sett de som hater sykepleiere som pesten, i alle fall på KG. Anonymkode: 54a0c...bee Det at du i det hele tatt påstår dette viser jo bare hvor vi har fokuset.. er det overraskende kanskje, at jeg har mer enn "bare" et fagbrev selv med denne meningen? Er du sykepleier kanskje? Anonymkode: 77b5b...908 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #20 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): 😳 hvorfor i alle dager bruker du tida di på detta ts?? Selvom sykepleiere får skryt og ber om høyere lønn, betyr vel ikke det at ingen andre fortjener det? Eller har de gått ut og sagt at de er bedre enn andre? Anonymkode: 300f0...983 Nja, vi husker vel alle da bussjåførene streiket for bedre lønn og sykepleiere sutret i avisen Anonymkode: 7577b...ec9 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå