AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Del Skrevet 30. mai 2021 Sammenlignet med før du startet vektnedgangen? Jeg har så lite energi/ overskudd nå. Er redd for å bli enda mer sliten under vektnedgangen. Hvordan opplevde du det? Anonymkode: 1d93a...129 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Del Skrevet 30. mai 2021 Så lenge jeg spiser gjennomført sunt mens jeg går ned i vekt, så har jeg energi. Men de dagene jeg spiser litt mindre sunt og da har mindre volum i magen, så er energinivået mye lavere. Anonymkode: 797e4...e9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Del Skrevet 30. mai 2021 Grunnen til at jeg ble tykk var sykdom og jeg ble bedre mens jeg gikk ned i vekt. Jeg føler meg mye bedre på alle måter med færre kg på kroppen. Anonymkode: 33338...607 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Del Skrevet 30. mai 2021 Ingen forskjell, men jeg skal ned bare 10 kg (er halvveis) og er kronisk syk, så tvilte på jeg kom til å merke forskjell på energien uansett Sykdommen min har ikke noe med vekt å gjøre. Anonymkode: 62e48...deb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 30. mai 2021 #5 Del Skrevet 30. mai 2021 Mindre. Absolutt ingen grunn til å la være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 30. mai 2021 #6 Del Skrevet 30. mai 2021 Både og. Da jeg gikk ned så fikk jeg mer, for det ble lettere å drasse rundt på kroppen. Men så begynte jeg å trene i tillegg. Jeg vet jo at mat er kg og trening er gram men jeg ville komme i bedre form. Det funket en stund, men så ble treningen i seg selv et energisluk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 30. mai 2021 #7 Del Skrevet 30. mai 2021 Nå har jeg mer energi. Orker mer og har generelt større overskudd i hverdagen. Men nå går ikke jeg med noe voldsomt underskudd. I rundt to måneder nå har snittet ligget på rundt 0,5 kg nedgang i uka. Trener også i tillegg, og tror at det er en god kilde til energi. Gikk ned over 10 kg i løpet av 3 måneder i 2016 (og 10 kg er mye for meg, da jeg er relativt lav og var ikke ekstremt overvektig i utgangspunktet) og da følte jeg meg helt tappet for energi mot slutten. Var også veldig humørsyk i tillegg. Trente litt, men hadde ikke energi til å gjøre det jevnlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Del Skrevet 30. mai 2021 Sykt lite energi, og veldig trøtt etter jobb. «Raste» jo ned fire kg på fire uker(fra 61kg til 57kg), og spiste så lite som jeg aldri hadde spist før(kaloritelling), så ikke så rart at lagrene ble tomme. Mye svimmel og ør også. Trener jo tung styrke og klarte jeg overraskende bra på trening selv om jeg lå i underskudd. Nå har jeg økt opp inntaket til «hold vekten stabil», og jeg har mye mer energi igjen. Anonymkode: 576aa...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Del Skrevet 30. mai 2021 Mer energi, definitivt. Jeg har forsøkt å gå ned i velt på «feil» måte før (spiser for lite og for sjelden), og da hadde jeg bare lyst til å sove hele dagen. Anonymkode: 06a40...bb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Del Skrevet 30. mai 2021 Mindre! Anonymkode: 60af8...de2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Del Skrevet 30. mai 2021 Det er mange faktorer som spiller inn her. Hvis maten er nogenlunde den samme, bare i mindre porsjoner, vil du nok miste litt energi. Hvis maten du nå får i deg er mer næringsrik enn før så kan du øke energinivået eller holde det stabilt. Et daglig aktivitetsnivå (30 min gåtur f.eks.) er visst også bra for energinivået. Noen får mer energi etter litt vektnedgang fordi man har mindre å bære på også, samtidig så fratar du kroppen drivstoff så å finne en balanse kan ta litt tid. Uansett, vi er alle forskjellige så det er umulig å vite helt hvordan din kropp reagerer. Det beste utgangspunktet du kan ha er å ha næringsrik kost (nok protein og fett og langsomme karbohydrater inkludert fiber) og litt daglig aktivitet (gjerne utendørs). Anonymkode: 0e20b...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Del Skrevet 30. mai 2021 Tidligere når jeg har prøvd lavkalori diett har jeg blitt mer trøtt. Etter jeg kuttet ut sukker og mel og spiser mat som holder kroppen i balanse har jeg fått mer energi. Så å spise mat kroppen min har godt av gir energi og at jeg vil fortsette å spise slik. Anonymkode: 5ee46...f00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #13 Del Skrevet 31. mai 2021 Kommer an på utgangspunktet. Alle med en BMI på typ 35 som går ned og begynner å bevege seg vil få mer energi. Dersom man derimot allerede er normalvektig, og skal ned noen estetiske kilo så kan det være motsatt. Anonymkode: 91331...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg fikk generelt mere energi fordi jeg spiste sunt og trente. Jeg ble så klart fysisk sliten av treningen, men passet på å hvile og få nok søvn i tillegg. Hvis du ønsker å gå ned i vekt ved å kutte i kosthold så er det ekstra viktig å passe på at du får i deg mat som gir energi. Anonymkode: 8ed33...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 31. mai 2021 #15 Del Skrevet 31. mai 2021 Ryddet for helseskadelig råd. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #16 Del Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kommer an på utgangspunktet. Alle med en BMI på typ 35 som går ned og begynner å bevege seg vil få mer energi. Dersom man derimot allerede er normalvektig, og skal ned noen estetiske kilo så kan det være motsatt. Anonymkode: 91331...203 Dette var veldig generaliserende. Min erfaring er at hva en spise er viktig uansett om BMI er 35 eller 20. Spiser en feil blir en trøtt uavhengig av BMI. Anonymkode: 5ee46...f00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #17 Del Skrevet 31. mai 2021 Jeg har mer energi, men det er en annen type energi. Jeg sover mye bedre og blir raskere sliten, men ikke på en kjip måte. Klarer å gå lenger turer og være i mer aktivitet pga lettere kropp, det veier opp for det. Anonymkode: b8bb3...0f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå