The Kitten Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #21 Skrevet 30. mai 2021 Gjenferdet skrev (2 minutter siden): Hvordan kan man stanse falske anmeldelser? Det må være av alles interesse. Nå spør du veldig godt. Jeg tenker jo høyere straffer kan være en måte. 1
Silva Pluvialis Skrevet 30. mai 2021 #22 Skrevet 30. mai 2021 The Kitten skrev (1 minutt siden): Nå spør du veldig godt. Jeg tenker jo høyere straffer kan være en måte. Mulig. Jeg slutter ikke å bli sjokkert over hva folk kan finne på å gjøre, men dette er jo helt spinnvilt. Overfallsvoldtekt er kanskje noe av det mest traumatiske man kan oppleve, og her spytter hun rett og slett på alle de som har opplevd dette og blitt svært skadet fysisk og psykisk. Det gjør meg skikkelig opprørt, ikke minst hvor mye ressurser hun har sløst som kunne vært brukt på noen som faktisk trengte hjelp av politiet. Politiet har ikke uendelig med ressurser. Det er skikkelig respektløst å sløse med politiets ressurser på denne måten. 3
Silva Pluvialis Skrevet 30. mai 2021 #23 Skrevet 30. mai 2021 The Kitten skrev (22 minutter siden): Nå spør du veldig godt. Jeg tenker jo høyere straffer kan være en måte. Samtidig bør det ikke bli sånn at folk er redd for å anmelde voldtekt i tilfelle det ikke er bevis, noe som kan føre til påstander om falsk anmeldelse!! 1
The Kitten Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #24 Skrevet 30. mai 2021 Gjenferdet skrev (Akkurat nå): Samtidig bør det ikke bli sånn at folk er redd for å anmelde voldtekt i tilfelle det ikke er bevis, noe som kan føre til påstander om falsk anmeldelse!! Enig, men det har politiet metoder for å avdekke. Så det tror jeg egentlig ikke folk skal være redd for. 2
Marihønepøne Skrevet 30. mai 2021 #25 Skrevet 30. mai 2021 Hank Amarillo skrev (53 minutter siden): Ehh .. jo The Kitten skrev (56 minutter siden): Har du lest saken. Hvis det hun gjorde ikke var ulovlig, så er det rart hun ble dømt. Men for all det, du må gjerne unnskylde henne hvis du mener det er riktig, men det er neppe måten å stanse falske anmeldelser på. Selvfølgelig har jeg lest saken. Det har aldri vært og kommer trolig aldri til å bli ulovlig å lyve på seg en voldtekt for drikkekompisene sine, familien sin eller en random person på gata eller bussen, på lik linje som at man kan lyve på seg å ha 40 millioner i banken, at man er en kjent skuespiller eller at man har en lilla elefant i hagen. Jeg sier ikke at det er en moralsk ting å gjøre, men det er ikke ulovlig. Hvis dere mener det er ulovlig, må dere gjerne henvise til lovteksten som sier det. At en løgn i en del tilfeller kan føre en inn i problemer og/eller et nett av nye løgner er en annen sak, og der kan man lett tråkke på loven, slik denne kvinnen gjorde. Det er jo lite tvil om at hun løy i avhør, hvilket definitivt er ulovlig og derfor ble hun dømt. Men jeg skulle fortsatt gjerne visst om det var hun eller politiet som anmeldte, for det står det ingenting om.
Hank Amarillo Skrevet 31. mai 2021 #26 Skrevet 31. mai 2021 Marihønepøne skrev (16 minutter siden): Selvfølgelig har jeg lest saken. Det har aldri vært og kommer trolig aldri til å bli ulovlig å lyve på seg en voldtekt for drikkekompisene sine, familien sin eller en random person på gata eller bussen, på lik linje som at man kan lyve på seg å ha 40 millioner i banken, at man er en kjent skuespiller eller at man har en lilla elefant i hagen. Jeg sier ikke at det er en moralsk ting å gjøre, men det er ikke ulovlig. Hvis dere mener det er ulovlig, må dere gjerne henvise til lovteksten som sier det. At en løgn i en del tilfeller kan føre en inn i problemer og/eller et nett av nye løgner er en annen sak, og der kan man lett tråkke på loven, slik denne kvinnen gjorde. Det er jo lite tvil om at hun løy i avhør, hvilket definitivt er ulovlig og derfor ble hun dømt. Men jeg skulle fortsatt gjerne visst om det var hun eller politiet som anmeldte, for det står det ingenting om. Du fikk med deg at vedkommende ble dømt i tingretten? Du tror tingretten dømmer for noe som ikke er ulovlig? Vil som sagt anbefale deg å lese artikkelen. 2
Gjest laPistola Skrevet 31. mai 2021 #27 Skrevet 31. mai 2021 Gjenferdet skrev (7 timer siden): Sånn sett enig, men det er tydeligvis ikke første gang noen har anmeldt en overfallsvoldtekt som ikke har skjedd. "En kvinne i 20-årene er dømt til 30 dagers betinget fengsel for å ha anmeldt en overfallsvoldtekt i Bergen som aldri fant sted." Kvinne dømt for falsk voldtektsanmeldelse i Bergen (nettavisen.no) Sykt. Så ingenting om tilstanden under anmeldelsen og hva hun ønsket og oppnå, men her er ihvertfall psykisk helsevern innblandet.
Gjest laPistola Skrevet 31. mai 2021 #28 Skrevet 31. mai 2021 Gjenferdet skrev (7 timer siden): Samtidig bør det ikke bli sånn at folk er redd for å anmelde voldtekt i tilfelle det ikke er bevis, noe som kan føre til påstander om falsk anmeldelse!! This. Det er nesten aldri bevis, derfor blir de fleste skyldige frikjent. En vil alltid bli beskyldt for falsk anmeldelse av voldtekstmannen, advokaten hans og hans venner. De sakene som er dratt fram her er ekstreme, det finnes ikke engang noen gjerningsperson.
Gjest laPistola Skrevet 31. mai 2021 #29 Skrevet 31. mai 2021 Hank Amarillo skrev (7 timer siden): Hun antydet ikke at skuret voldtok henne, nei. Anbefaler deg å lese artikkelen en gang til. Feks sier politiet at de startet innledende etterforskning. Tror du virkelig de hadde etterforsket det om hun sa hun hadde blitt voldtatt av et skur. Selv oslo-politiet er ikke så nedsnødde... Jeg leste artikkelen, poenget er at det ikke var anmeldt noen overgriper/ overgripere . Saken skiller seg fra feks om hun hadde anmeldt hans Hansen, fordi hun var sint på hans Hansen og ville ta hevn på hans Hansen. Hun hadde ingen plan om og anmelde noe, hun sa på en pub at hun var blitt voldtatt for og få oppmerksomhet og kanskje en gratis øl. Hun er psykisk syk med alkoholproblemer og rotet det skikkelig til for seg selv. Hun hadde ikke klekket ut en plan for og ødelegge for noen. Jeg mener det er forskjell på disse typer falske anmeldelser , selvom det her også har blitt kastet bort tid og ressurser fra voldtektsmottaket og politiet.
Gjest byråkrati Skrevet 31. mai 2021 #30 Skrevet 31. mai 2021 Hehe. Jeg ser ikke for meg at noen falskt rapporterer noen for å jobbe svart og andre sier "han svekker troverdigheten til de som rapporterer om svart arbeid".
The Kitten Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #31 Skrevet 31. mai 2021 Anonyminist skrev (32 minutter siden): Jeg leste artikkelen, poenget er at det ikke var anmeldt noen overgriper/ overgripere . Saken skiller seg fra feks om hun hadde anmeldt hans Hansen, fordi hun var sint på hans Hansen og ville ta hevn på hans Hansen. Hun hadde ingen plan om og anmelde noe, hun sa på en pub at hun var blitt voldtatt for og få oppmerksomhet og kanskje en gratis øl. Hun er psykisk syk med alkoholproblemer og rotet det skikkelig til for seg selv. Hun hadde ikke klekket ut en plan for og ødelegge for noen. Jeg mener det er forskjell på disse typer falske anmeldelser , selvom det her også har blitt kastet bort tid og ressurser fra voldtektsmottaket og politiet. Hun sa hun ble voldtatt av tre mørkhudete menn. Det er å sette alle mørkhudete menn i byen under mistanke. Hun opprettholdt også denne forklaringen overfor politiet.
Silva Pluvialis Skrevet 31. mai 2021 #32 Skrevet 31. mai 2021 byråkrati skrev (1 time siden): Hehe. Jeg ser ikke for meg at noen falskt rapporterer noen for å jobbe svart og andre sier "han svekker troverdigheten til de som rapporterer om svart arbeid". Det kan jeg se for meg. Du ser jo hvordan noen holder på med uføre. Bare fordi noen snylter så tar de det utover alle og mistenker alle syke for å være potensielle snyltere. Det smitter.
Fiffig Skrevet 31. mai 2021 #33 Skrevet 31. mai 2021 Det er så forkastelig å bruke opp politiets tid og helsevesenets ressurser på egen oppmerksomhetstrang. Og nesten verst er det lyset av mistenksomhet det kaster over alle reelle ofre der ute. 1
Silva Pluvialis Skrevet 31. mai 2021 #34 Skrevet 31. mai 2021 Fiffig skrev (2 timer siden): Det er så forkastelig å bruke opp politiets tid og helsevesenets ressurser på egen oppmerksomhetstrang. Og nesten verst er det lyset av mistenksomhet det kaster over alle reelle ofre der ute. Enig. De av oss som har vært i kontakt med politiet som fornærmet i reelle straffesaker vet at ressursene er knappe. Det kan ta flere måneder å bare få komme inn i første avhør. Ikke rart at politiet har mye å gjøre om folk lyver og anmelder ting de vet ikke har skjedd engang.
Gjest byråkrati Skrevet 31. mai 2021 #35 Skrevet 31. mai 2021 2 hours ago, Gjenferdet said: Det kan jeg se for meg. Du ser jo hvordan noen holder på med uføre. Bare fordi noen snylter så tar de det utover alle og mistenker alle syke for å være potensielle snyltere. Det smitter. Ja, når det gjelder stigmatiserte grupper. Det er aldri noen som sier at færre vil ta rapporter om svart arbeid seriøst fordi det finnes de som rapporterer som lyver. Det er bare tåpelig at herr hansen som er sur på naboen lyver om at han driver med svart arbeid, skal påvirke andre som melder om svart arbeid
K.A. Skrevet 9. juni 2021 #36 Skrevet 9. juni 2021 Hank Amarillo skrev (På 31.5.2021 den 2.00): Du fikk med deg at vedkommende ble dømt i tingretten? Du tror tingretten dømmer for noe som ikke er ulovlig? Vil som sagt anbefale deg å lese artikkelen. Men du siterer jo Marihønepøne på at kvinnen ble dømt, og hun forteller også hvorfor kvinnen ble dømt. Hvorfor spør du da om hun fikk det med seg? Men bare for å understreke: kvinnen ble ikke dømt for å lyve for gjestene på puben. Hun ble dømt for å avgi falsk forklaring til politiet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå