Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest laPistola
Skrevet

Hjelpes. Hadde psykiatri og aa- møter vært mer til nytte enn samfunnsstraff ? Snakk om og rote det til for oppmerksomhet og gratis øl . Fint det ikke ble oppgitt noen konkrete mistenkte her i det minste, bortsett fra og kaste bort tiden til politiet og voldtektsmottaket er hun eneste offer for sitt eget fyllerør. 

Skrevet
Anonyminist skrev (33 minutter siden):

Hjelpes. Hadde psykiatri og aa- møter vært mer til nytte enn samfunnsstraff ? Snakk om og rote det til for oppmerksomhet og gratis øl . Fint det ikke ble oppgitt noen konkrete mistenkte her i det minste, bortsett fra og kaste bort tiden til politiet og voldtektsmottaket er hun eneste offer for sitt eget fyllerør. 

I tillegg til at det kan bidra til å gjøre det vanskeligere for andre å anmelde, fordi de er redd for å ikke bli trodd. 
Men veldig bra du ikke sa noe negativt om henne 😊

• Liker 6
Skrevet

Hva i alle dager.

Jeg blir skremt av folk, altså. Det er da mye annet man kan gjøre for å få oppmerksomhet om man trenger det, som ikke innebærer å kaste bort sårt tiltrengte ressurser og svekke troverdigheten til reelle voldtektsofre? Hun kan ikke ha det godt med seg selv når hun må ty til noe så drastisk for å bli sett. 

• Liker 2
Gjest laPistola
Skrevet
The Kitten skrev (11 minutter siden):

I tillegg til at det kan bidra til å gjøre det vanskeligere for andre å anmelde, fordi de er redd for å ikke bli trodd. 
Men veldig bra du ikke sa noe negativt om henne 😊

Absolutt. Det som er « fint « her er det at hun ikke anmeldte noen, som hevn eller lignende . Jeg tror ikke denne saken vil gjøre reelle voldtekt vanskeligere og anmelde , hellet der gjerningsmann blir oppgitt. Tror dette bare blir lagt i bunken « fyllerør «. Negativt, vel jeg er jo ikke imponert , men hun trenger hjelp tenker jeg ikke . 

Skrevet (endret)
Anonyminist skrev (32 minutter siden):

Absolutt. Det som er « fint « her er det at hun ikke anmeldte noen, som hevn eller lignende . Jeg tror ikke denne saken vil gjøre reelle voldtekt vanskeligere og anmelde , hellet der gjerningsmann blir oppgitt. Tror dette bare blir lagt i bunken « fyllerør «. Negativt, vel jeg er jo ikke imponert , men hun trenger hjelp tenker jeg ikke . 

Om hun ikke ødelegger for neste voldtektsofre, så ødelegger hun for seg selv. Hvis hun skulle bli utsatt for voldtekt eller overgrep i en senere anledning så vil hun muligens slite med å bli trodd siden hun tidligere har ropt "ulv, ulv". Til syvende og sist slår det bare tilbake på henne selv.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 1
Gjest laPistola
Skrevet
Gjenferdet skrev (6 minutter siden):

Om hun ikke ødelegger for neste voldtektsofre, så ødelegger hun for seg selv. Hvis hun skulle bli utsatt for voldtekt eller overgrep i en senere anledning så vil hun muligens slite med å bli trodd siden hun tidligere har ropt "ulv, ulv". Til syvende og sist slår det bare ut på henne selv.

Ja, i dette tilfellet går det bare ut over henne selv. Derfor tenker jeg psykiater og aa møter hadde vært bedre en samfunnsstraff . Hun sier hun har alkoholproblemer , og det er jo helt klart mer som skurrer. 

Skrevet (endret)
Anonyminist skrev (1 time siden):

Ja, i dette tilfellet går det bare ut over henne selv. Derfor tenker jeg psykiater og aa møter hadde vært bedre en samfunnsstraff . Hun sier hun har alkoholproblemer , og det er jo helt klart mer som skurrer. 

Ja.

Jeg fatter ikke hva som får folk til å gjøre sånn. De kan ikke ha det godt med seg selv. Ikke minst, det må være utrolig pinlig å bli tatt for å lyve til politiet. Man dummer seg jo loddrett ut.

Det svekker også voldtektsofres troverdighet. Ikke nødvendigvis hos politiet, men hos befolkningen generelt. I diskusjoner på KG ser jeg ofte at folk trekker inn falske anmeldelser som bevis på at "man ikke må tro på de som hevder seg voldtatt".

Sånne folk som bevisst går inn for å anmelde falskt, ja, de ødelegger for seg selv, og ja, de sløser med politiets ressurser, men de gjør også slik at det blir enda vanskeligere for overgrepsofre å bli trodd av den øvrige befolkningen.

Det ødelegger så veldig at folk lyver for politiet. Én ting er å være usikker på om noe har skjedd. Én helt annen er å bevisst fortelle en falsk historie. Det gjør jo slik at politiet hele tiden må være på vakt for mulige falske anklager.

Og det gjør også slik at overgrep og voldtekt blir enda mer dysset ned i befolkningen. "Hun har sikkert bare funnet det på", tenker folk, og alle mytene om de vanvittige anslagene av falske anmeldelser blir bare forsterket. 

Det er rett og slett bare en tragedie. Jeg blir så opprørt.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 2
Skrevet

45 dagers samfunnsstraff...

Burde vært like høy straff for falsk voldtektsanklage som for voldtekt...

• Liker 5
Skrevet
Hank Amarillo skrev (1 minutt siden):

I prinsippet enig, men nå pekte hun ikke ut en gjerningsperson, så det var ingen som ble rammet av anklagen foruten om politiet som fikk en hel del av ekstraarbeid.

• Liker 4
Gjest laPistola
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 time siden):

Ja.

Jeg fatter ikke hva som får folk til å gjøre sånn. De kan ikke ha det godt med seg selv. Ikke minst, det må være utrolig pinlig å bli tatt for å lyve til politiet. Man dummer seg jo loddrett ut.

Det svekker også voldtektsofres troverdighet. Ikke nødvendigvis hos politiet, men hos befolkningen generelt. I diskusjoner på KG ser jeg ofte at folk trekker inn falske anmeldelser som bevis på at "man ikke må tro på de som hevder seg voldtatt".

Sånne folk som bevisst går inn for å anmelde falskt, ja, de ødelegger for seg selv, og ja, de sløser med politiets ressurser, men de gjør også slik at det blir enda vanskeligere for overgrepsofre å bli trodd av den øvrige befolkningen.

Det ødelegger så veldig at folk lyver for politiet. Én ting er å være usikker på om noe har skjedd. Én helt annen er å bevisst fortelle en falsk historie. Det gjør jo slik at politiet hele tiden må være på vakt for mulige falske anklager.

Og det gjør også slik at overgrep og voldtekt blir enda mer dysset ned i befolkningen. "Hun har sikkert bare funnet det på", tenker folk, og alle mytene om de vanvittige anslagene av falske anmeldelser blir bare forsterket. 

Det er rett og slett bare en tragedie. Jeg blir så opprørt.

Hun var full. Planen var vel ikke og lyve til politiet , bare til noen på pub . Så ble det oppfattet litt mer alvorlig enn hun tenkt, det ballet på seg ,  så ble det til at hun fortsatte og lyve ,fortsatt full. Hun kan jo umulig ha hatt noen plan, og hvem anmeldte hun egentlig ? Hun kan også ha trodd på seg selv der og da, alkohol kan sette igang fantasien ganske bra. Jeg tror og håper at en sånn idiotisk sak ikke gjør noen skade for faktisk voldtatte . 

Gjest laPistola
Skrevet
Hank Amarillo skrev (1 time siden):

Hvem anklaget hun egentlig ? Et skur? 

Skrevet
Anonyminist skrev (1 minutt siden):

Hun var full. Planen var vel ikke og lyve til politiet , bare til noen på pub . Så ble det oppfattet litt mer alvorlig enn hun tenkt, det ballet på seg ,  så ble det til at hun fortsatte og lyve ,fortsatt full. Hun kan jo umulig ha hatt noen plan, og hvem anmeldte hun egentlig ? Hun kan også ha trodd på seg selv der og da, alkohol kan sette igang fantasien ganske bra. Jeg tror og håper at en sånn idiotisk sak ikke gjør noen skade for faktisk voldtatte . 

Sånn sett enig, men det er tydeligvis ikke første gang noen har anmeldt en overfallsvoldtekt som ikke har skjedd.

"En kvinne i 20-årene er dømt til 30 dagers betinget fengsel for å ha anmeldt en overfallsvoldtekt i Bergen som aldri fant sted."

Kvinne dømt for falsk voldtektsanmeldelse i Bergen (nettavisen.no)

Skrevet
Anonyminist skrev (11 minutter siden):

Hvem anklaget hun egentlig ? Et skur? 

Hun antydet ikke at skuret voldtok henne, nei.

Anbefaler deg å lese artikkelen en gang til. Feks sier politiet at de startet innledende etterforskning. Tror du virkelig de hadde etterforsket det om hun sa hun hadde blitt voldtatt av et skur. Selv oslo-politiet er ikke så nedsnødde...

Skrevet
Hank Amarillo skrev (1 time siden):

Det er jeg helt enig i.

• Liker 2
Skrevet

Har hun i det hele tatt anmeldt dette, eller har politiet valgt å gjøre det i hennes sted? Ja, hun har avgitt feil forklaring, og det burde hun helt klart ikke gjort. Men hun er virkelig ikke den eneste i historien som har forklart seg feil, det skjer hver eneste dag i tilnærmet alle saker som etterforskes og det blir svært sjeldent rettsforfulgt. I utgangspunktet har vel denne dama løyet på seg en opplevelse til drikkekompisene sine, også viste det seg å være mer tak i dem enn hun hadde forventet og ballen begynte å rulle. Det er helt klart umoralsk å lyve på seg sånne opplevelser og utnytte folks sympati, men det er faktisk ikke ulovlig. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg må bare spørre. Jeg ser det nevnes overvåkningskameraer i saken. Er det slik at alle offentlige steder har overvåkningskameraer og at enhver overfallsvoldtekt vil kunne fanges opp på kamera? 

Endret av Tvillingsjel
Skrevet
Marihønepøne skrev (8 minutter siden):

Har hun i det hele tatt anmeldt dette, eller har politiet valgt å gjøre det i hennes sted? Ja, hun har avgitt feil forklaring, og det burde hun helt klart ikke gjort. Men hun er virkelig ikke den eneste i historien som har forklart seg feil, det skjer hver eneste dag i tilnærmet alle saker som etterforskes og det blir svært sjeldent rettsforfulgt. I utgangspunktet har vel denne dama løyet på seg en opplevelse til drikkekompisene sine, også viste det seg å være mer tak i dem enn hun hadde forventet og ballen begynte å rulle. Det er helt klart umoralsk å lyve på seg sånne opplevelser og utnytte folks sympati, men det er faktisk ikke ulovlig. 

Har du lest saken. Hvis det hun gjorde ikke var ulovlig, så er det rart hun ble dømt. Men for all det, du må gjerne unnskylde henne hvis du mener det er riktig, men det er neppe måten å stanse falske anmeldelser på.

• Liker 2
Skrevet
The Kitten skrev (1 minutt siden):

Har du lest saken. Hvis det hun gjorde ikke var ulovlig, så er det rart hun ble dømt. Men for all det, du må gjerne unnskylde henne hvis du mener det er riktig, men det er neppe måten å stanse falske anmeldelser på.

Hvordan kan man stanse falske anmeldelser? Det må være av alles interesse.

Skrevet
Marihønepøne skrev (16 minutter siden):

Ehh .. jo

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...