Gå til innhold

Hvor lavt fungerende er dere som går til DPS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: f5b16...2d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat avsluttet der fordi jeg er for dårlig til å greie å følge det opp, men det var mitt valg. 

Jeg har ikke jobbet på 4,5 år snart, har flere diagnoser, noen av dem alvorlige, klarer ikke ha barna mine boende hos meg, er regelmessig innlagt i akuttpsykiatrien inkludert i skrivende stund. Har veldig lite sosialt liv. Sliter med å forholde meg til mennesker og har også blitt forlatt av mange fordi de etter hvert merker at noe er galt med meg og de skygger banen. Hvem gidder vel være venn med ei som så regelmessig er så langt nede i kjelleren at hun ikke greier å føre en ordentlig samtale, eller avlyser avtaler eller eller. Havner i trøbbel her og der fordi jeg gjør dumme ting når jeg blir svært ustabil. Gjør ikke noe direkte mot andre, men familie blir jo påvirket mtp bekymring og slikt. Jobber svært hardt for å opprettholde grunnleggende behov og hver dag er en kamp mot alle demonene. Nå er jeg så nedimellom og ustabil at jeg får ikke gå ut alene. 

AnonymBruker
Skrevet

Lavt. Etter 1 år på DPS, så sa de at de ikke kunne hjelpe meg. De sa jeg trengte langvarig behandling 

Anonymkode: 257c4...f73

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lavt. Etter 1 år på DPS, så sa de at de ikke kunne hjelpe meg. De sa jeg trengte langvarig behandling 

Men, får du ikke oppfølging og hjelp? De kan jo ikke bare gi deg opp? 

Anonymkode: 6b80e...0d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høy utdannelse, men klarer ikke jobbe. Har aspergers og er dermed høytfungerende autist. Er veldig intelligent, men sliter veldig sosialt bl.a. Har en kjæreste, men orker ikke bo med kjæresten pga jeg trenger mye alenetid. Elsker å gå på tur og gjøre hyggelige ting, men må alltid trekke meg tilbake etter en tid. Jeg kan godt dra på ferie i 14 dager og stille meg inn på det, men så må jeg være alene når jeg kommer hjem. 

AnonymBruker
Skrevet

Fungerte helt greit i hverdagen, men ikke sosialt, klarte ikke håndtere andre mennesker.

Anonymkode: 9b500...517

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fungerte på utsiden: mastergrad med toppkarakter, fulltidsjobb, krevende hobby, forlovede, mange venner og egen leilighet.

Innenfor husets fire vegger hadde jeg daglige panikkanfall, alvorlig depresjon, selvmordstanker og gråt meg i søvn omtrent hver kveld.

Har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse blandet med depresjon og PTSD. 

Anonymkode: 36f98...0fc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stort funksjonsfall. Fra høy utdannelse, full jobb, gift og småbarn. Til svært høyt symptomtrykk, falt helt ut av jobb og masse innlagt. Gått der i 6 år nå.

Anonymkode: b1ae0...5d2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Lavt

Ligger mellom 41- 50 på symptomer og mellom 21-30 på funksjonsnivå på GAF 

https://oslo-universitetssykehus.no/seksjon/nasjonal-kompetansetjeneste-for-personlighetspsykiatri-napp/Documents/GAF_manual.pdf

Anonymkode: 3a5b9...8b9

Så du har "ingen jobb, ingen venner, ikke noe hjem og holder sengen hele dagen"? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er full jobb, god jobb. Har mann og barn. Har gått på DPS i 4 mnd. 

Anonymkode: 7b823...251

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men, får du ikke oppfølging og hjelp? De kan jo ikke bare gi deg opp? 

Man har kun Max 1 år med hjelp fra DPS. Det er et kortvarig tilbud. Jeg fikk ikke noe videre hjelp fra de nei. Etter mitt år på DPS, så dreit jeg i hele det offentlige opplegget og dro heller til privat psykolog, selv om jeg måtte spise knekkebrød til middag 🙈 Men fy fader jeg er glad jeg gjorde det. Herregud så mye hjelp min private psykolog er og har vært. Hjulpet meg MYE med nav. 

AnonymBruker
Skrevet

Fungerer på noen områder greit, andre ikke. Har egentlig ikke fullført skole eller hatt jobb over litt tid på øitt over 10 år da. 

Anonymkode: b16f6...bbe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fungerer godt på utsiden. Full jobb, høy utdannelse, god lønn, tar vare på barna mine, gjør alle vanlige ting. Inni meg er det angst og kaos. 

Anonymkode: b196c...1dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Man har kun Max 1 år med hjelp fra DPS. Det er et kortvarig tilbud. Jeg fikk ikke noe videre hjelp fra de nei. Etter mitt år på DPS, så dreit jeg i hele det offentlige opplegget og dro heller til privat psykolog, selv om jeg måtte spise knekkebrød til middag 🙈 Men fy fader jeg er glad jeg gjorde det. Herregud så mye hjelp min private psykolog er og har vært. Hjulpet meg MYE med nav. 

Dette må være ulikt fra DPS til DPS. Det har aldri vært snakk om tidsbegrenset behandling for min del. Snarere tvert imot langvarig behandling. Men jeg har vært for dårlig til å klare det. Den langvarige behandlingen min består nå av fast behandler i akuttpsykiatrien. Også skal jeg, når jeg kanskje er mer stabil og i stand til å motta poliklinisk hjelp, henvises på nytt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går på dps. Er i jobb, har hus, mann og barn 🙂

Anonymkode: 56dc6...897

AnonymBruker
Skrevet

Går på dps, mestrer ikke jobb, men har små barn. Håper å komme tilbake i jobb, hvertfall 50 %. Har gått i behandling i 1 år

Anonymkode: 07715...dfc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så du har "ingen jobb, ingen venner, ikke noe hjem og holder sengen hele dagen"? 

Det i parentes er eksempler og man må ikke mangle alt ei ha alt på en gang. Men selvom jeg forstår kommentaren din  har en intensjon velger jeg å svare. Har ikke jobb eller venner,har bolig i en omsorgsbolig og har flere dager hvor jeg ikke kommer meg opp av senga

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er feil. Jeg har gått til dps i mange og er alvorlig syk

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette er feil. Jeg har gått til dps i mange og er alvorlig syk

Kan være det er forskjell på kommuner, men i Follo DPS så er det slik. Tror du jeg lyver? 🙈 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...