AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Hei! Håper noen der ute kan hjelpe meg og muligens har stått i en liknende situasjon. Først og fremst vil jeg si at jeg alltid har elsket å jobbe. Jeg har alltid blitt godt likt av sjefene mine ettersom jeg som regel aldri sier nei. Jeg startet nylig i ny jobb (som virkelig var uforventet at jeg fikk) og har elsket det siden. Jeg studerer bachelor relatert til yrket og har nettopp blir ferdig med første år. Etterhvert som jeg oppdaget hvor mye jeg brenner for jobben min, har jeg hatt svært lyst til å starte på profesjonsstudiet. Jeg har også alltid levd etter det å strekke seg etter nye mål og utfordringer. Vi lever bare en gang. Problemet er dermed at jeg trodde jeg var ferdig med reising og hadde funnet min plass. Jeg er så heldig som har funnet drømmemannen min og sammen har vi en hund. Hvordan kan jeg starte på et profesjonsstudie som tar seks år og som i tillegg gjør slik at jeg må flytte langt vekk. Vi har begge lyst til å etablere oss om et par år og få barn. Til info har samboeren sagt at jeg må gjøre det som føles rett for meg. Han sier også at vi får det til å fungere, men når jeg spørr om han kunne vente med å f.eks. få barn til jeg er ferdig, benekter han dette. Samboeren har en god jobb og det er ikke en mulighet for han å flytte sammen med meg. Jeg føler nå på et stort press på hva jeg skal velge. Hva om det skjærer seg for oss to om noen år? Samtidig er det egentlig ikke et alternativ for meg å skulle gå fra han! Dette tærer så mye på meg og jeg trenger innspill. NB: jeg utelater selvsagt mange detaljer og prøver å gjøre det så kort som mulig. Så værsåsnill ikke kom med uttalelser om oss som par eller hva det høres ut som om han vil e.l. Anonymkode: b7775...762