Gå til innhold

Synes du orkideer er "ut"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hæ? 😄 Hva er retro blomster da?

Anonymkode: fce4b...b33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

40 år og har tagetes i hagen og store grønnplanter inne. Ingen orkideer.

Anonymkode: 7dce4...bd4

Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det var visst en artikkel i vg om dette nylig. At orkideer har blitt en utrendy blomst. Er du enig?

Anonymkode: 15da9...8f3

Akkurat nå er det en gigantisk "planteboom" i verden. Mye på grunn av korona men det startet også lenge før det. Det finnes folk som er opptatt av hva som er trendy når det kommer til innredning, dekor og farger osv. Og så finnes det folk som ikke bry seg om hva som er trendy men hva de liker selv. Dette gjelder også når det kommer til planter og blomster. Det vil alltid være mennesker som er mer opptatt av å ha det "korrekt" hjemme hos seg selv, i stedet for det de selv liker.

Planter og blomster kan ikke bli utrendy. Jeg liker de plantene jeg liker. 

AnonymBruker
Skrevet

Liker den ikke, men aldri likt den.

Anonymkode: 3a5c3...9d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

tagetes er vel like moderne som en telefonkatalog vil jeg si

Anonymkode: f3f49...10a

Tagetes er et must for alle hobbygartnere som dyrker grønnsaker. Så det er nok mer moderne enn du tror om du er så opptatt av trender innen planter.

Anonymkode: 2fda7...1c9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Orkideer har aldri vært fint og kommer aldri til å bli det. 

Anonymkode: f6e40...46b

• Liker 1
Skrevet
skreppamedleppa skrev (11 timer siden):

Jeg elsker orkideer. Har hatt en nå i 14 år som jeg har fått 4 avleggere på😃 Joy..  Hva pokker folk måtte mene er ut og inn av planter, altså det må da være det siste jeg bryr meg om. 

Hvordan får man avlegger på orkide?

Skrevet

Hva gjør de supertrendy hvis det plutselig blir utrendy å ha barn? Orkideer er levende vesener, man kaster dem ikke fordi de går av moten. 

• Liker 5
Gjest Albbas
Skrevet

Jeg tenker det for planter sin del er forskjell på å si at noe er trendy som i at mange har (eller ikke har), og at noe er in eller ut. Jeg syns det er helt latterlig å påstå at en plante er ut, som i at den skal være umoderne og et tegn på at man ikke følger med i tiden? 

Men det er klart noen planter er mer trendy i perioder. Det handler jo mye om tilgang og inspirasjon. Når mange lærer seg om en "ny" plante og den blir lettere å få tak i er den trendy, men det gjør jo ikke at de gode, gamle kjente plantene er UT. Aldri hørt noen vurdere planter på den måten. For meg er det som å si at jordbær eller epler er ut... :klo:

Vi har jo et helt annet utvalg av frø, planter og blomster i butikkene nå enn for 80 år siden, så hva oldemor på 95 har sier lite om hva som er trendy eller ut. 

Selv hater jeg orkideer. Jeg klarer ikke ta vare på dem, har tatt livet av hvertfall 5 stykker. Noen sier jeg må være tålmodig så blomstrer de igjen, men i mellomtiden er det jo en ganske stusselig pinne som bare gir dårlig samvittighet. Dessverre er de veldig vanlig å gi i gave. Nei, gi meg en kaktus heller... 😛

Skrevet

De dyre er ikke ute, men de billige. 🙃

Så du bør ha en til 1200 kr eller dyrere! Da kan den passere det trendy nåløyet!

Den er blitt for lett tilgjengelig

Som alt annet er det veldig trist når ting blir så billige at de blir tilgjengelige for Hvermansen. :sarkasme:

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns orkidé er en fin blomst, så jeg kaster selvsagt ikke den jeg har, mote eller ei. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg himler ærlig talt litt med øynene over folk som er opptatt av trender. DET er harry.

Anonymkode: a4370...cdf

jeg himler like mye over folk som tror de IKKE følger trender. Det er kunnskapsløst og naivt. Et meget god forklaring:

• Liker 4
Gjest 123 eller noe
Skrevet
Guppy88 skrev (12 timer siden):

Det er en plante!

Folk som kjøper planter basert på fremmede menneskers preferanser, mangler selvstendighet.

Planter kan da umulig være "in" og "ut", det er jo helt latterlig.

Enig, en fin blomst kan vel ikke være ut eller in, den er jo like fin uansett! Jeg hadde blå orkideer i brudebuketten min, som noe blått, og det er jeg glad for uansett hvor harry og lite trendy det er ❤️ det er en av de fineste blomstene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri likt orkideer. Utrolig stygge, men hva som er ut eller inn, bryr meg absolutt ikke. 

Anonymkode: 81be4...c9b

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Er virkelig noen så uselvstendige at de kun kjøper det som er inn...og ikke hva de selv liker.🙈

Anonymkode: 7fc3b...86c

Ja, i store trekk, vi alle kjøper det som er inn. 🙈 Fordi nettopp det som er inn, og det som er etterspurt, er det som blir solgt i butikkene. Du ser ikke lengre orkideer til 99,00 kr på enhver Rema og Coop, det er jo fordi de er ut.

Anonymkode: d4600...38a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har endelig fått en orkide til å blomstre på ny, så jeg har aldri elsket dem mer 😂😂

Anonymkode: f23a3...c71

• Liker 9
Skrevet

Jeg følger ikke trender og tar mine egne avgjørelser tvers igjennom hele livet. Orkidèer er kjempevakre
planter uansett hva "folk" og trendsettere måtte mene om det. Jeg fortsetter å ha dem og å kjøpe nye
om jeg får lyst til det. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

jeg himler like mye over folk som tror de IKKE følger trender. Det er kunnskapsløst og naivt. Et meget god forklaring:

Hehe, ja. De fleste er ganske ubevisste. Men det er en fin ting, det. Da kan man fantasere om hvor selvstendig man er. 

Anonymkode: 6ddf6...70c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min orkide kommer igjen på 3.året nå. Får fjerne den. Vil jo ikke noen skal bli kvalme av å se at det er orkide her.

Anonymkode: b8bf2...d50

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg syns de ser litt kjipe og samtidig rotete ut.... litt spinkle og... meh... vet ikke... får litt «ungkar har kjøpt blomst på IKEA» følelse...

Anonymkode: 2268a...71f

Haha! Da jeg møtte mannen min hadde han faktisk plastorkidéer i vinduskarmen. Nå har vi ekte orkidéer ;) 

Anonymkode: c960d...9d4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...