Gå til innhold

Synes du orkideer er "ut"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Guppy88 skrev (19 minutter siden):

Det er latterlig fordi hvis man er så selvutslettende at man må lytte til moteråd fremfor hva man selv synes er pent i en BLOMSTERBUTIKK, da har jeg ikke ord.

Klær kan jeg til en viss grad forstå, for å ikke skille seg altfor mye ut fra flokken. Interiør er trist om man velger kun ut fra mote og ikke faktiske, egne preferanser.

Men PLANTER??? Det er jo virkelig utenfor enhver logikk.

har du tagetes i hagen?

Anonymkode: f3f49...10a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Phaelenopsis er ut, men nye orkideer er trendy.
Generelt vil jeg si at blomster i seg selv er mer trendy nå enn i 2001 da orkideene kom for fult.  Før var det minimalisme, alt hvitt og en orkidé. Prikken over i en. 
Nå er det mer lov å meske seg med mange ulike inneplanter og f. Eks coleus som min farmor hadde en skog av, er nå totalt in igjen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå må seriøst folk slutte!!😂😂 Greit at enkelte blir litt små rare av å stå i en pandemi, men COME ON!!! 

Anonymkode: 04cc4...51b

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

har du tagetes i hagen?

Jeg er veldig dårlig på navn på planter og blomster, så jeg måtte google. Nei, har ikke det.

Hvordan det? Er den enten "in" eller "ut"? Var det er forsøk på å ta meg på noe? Skal jeg liste opp det jeg har?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette er første gang jeg hører om at det finnes trender innen blomster.

Anonymkode: fb0f7...cad

Nei da har du ikke tenkt deg godt nok om. Blomster følger helt klart trender. Tenk på mange av blomstene besteforeldrene våre hadde. De er ikke vanlige i dag.

Anonymkode: b15bc...84c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

har du tagetes i hagen?

Nå ble jeg nysgjerrig - er tagetes inn eller ut? Har alltid vært min og resten av slektas favoritt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå må seriøst folk slutte!!😂😂 Greit at enkelte blir litt små rare av å stå i en pandemi, men COME ON!!! 

Anonymkode: 04cc4...51b

😅

Enig.. orkideer som ut og inn må vel være siste symptomer på brakkesyken. "Nei nå har jeg snakket med mikroen i en time så nå hiver jeg ut en påstand om at orkide er harry ass", så skriver jeg noen innlegg om at taco er den nyeste hockey sveisen og lager en ny tictok video om at det er harry å være menneske..

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenk på mange av blomstene besteforeldrene våre hadde. De er ikke vanlige i dag.

Det er der jeg har de fleste av mine stueplanter fra. Fikk avleggere av bestemødrene mine og grandtantene mine, og arvet mammas potteplanter da hun tok kvelden. Tror ikke jeg har så veldig uvanlige planter, mener å huske å ha sett dem i mange hjem, men jeg vet dessverre ikke navnet på dem.

Anonymkode: 70b58...a06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei da har du ikke tenkt deg godt nok om. Blomster følger helt klart trender. Tenk på mange av blomstene besteforeldrene våre hadde. De er ikke vanlige i dag.

Jeg aner ærlig talt ikke hva mine besteforeldre hadde. Hvilke er det du tenker på?

Anonymkode: a4370...cdf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har selv en "svigermors tunge" som jeg arvet av min mormor som står flott og nydelig.. mange av mine venner ser jeg har noen av de flotte fine blomstrene som de har arvet eller fått fra sine. Blomster som kusumer, liljekonval, forglemmerei og solei i åkeren.. villblomster som inneblomster. Grønne som fargerike, orkideer som andre blomster.. om du er et mote menneske i et og alt og hvit sau som følger alt av trender så ok, men de fleste gjør faktisk ikke dette altså. De fleste finner sine blomster som de liker og ikke minst som liker de, som de får til i tiår og som en stolt viser frem med "se hva jeg har klart tross mine ikke grønne fingre"

Dette er det jeg opplever i det store norske land...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes Orkideer er kjempe fine! Spesielt rosa og hvite :) Men så er ikke jeg så veldig opptatt av hva som er i vinden til enhver tid heller. Kjøper de plantene og blomstrene jeg syns er fine og som jeg liker :) vi må slutte å henge oss opp i alt mulig.

Anonymkode: 58acc...c77

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Guppy88 skrev (1 time siden):

Jeg er veldig dårlig på navn på planter og blomster, så jeg måtte google. Nei, har ikke det.

Hvordan det? Er den enten "in" eller "ut"? Var det er forsøk på å ta meg på noe? Skal jeg liste opp det jeg har?

Det var et forsøk på å vise med et svært tydelig eksempel at moten skifter også innenfor plantevalg. Hvis du er under 95 år, så har du neppe tagetes i hagen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå ble jeg nysgjerrig - er tagetes inn eller ut? Har alltid vært min og resten av slektas favoritt.

tagetes er vel like moderne som en telefonkatalog vil jeg si

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det var et forsøk på å vise med et svært tydelig eksempel at moten skifter også innenfor plantevalg. Hvis du er under 95 år, så har du neppe tagetes i hagen. 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

tagetes er vel like moderne som en telefonkatalog vil jeg si

Mener du disse ?1395714946_Screenshot_20210531-012340_SamsungInternet.thumb.jpg.6806cf0720ddf8a87cd420d74eca14f6.jpg

Ser da mange som har disse, alder ingen hindring, da disse er en fantastisk blomst for bier f.eks. og save the bees er jo populær i disse dager..Tror du roter litt nå med å si at planter er mote...

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det var visst en artikkel i vg om dette nylig. At orkideer har blitt en utrendy blomst. Er du enig?

Anonymkode: 15da9...8f3

VG er utrendy

Anonymkode: d5723...4b3

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Og da mener du at årsaken til at jeg ikke har tagetes er at den er ut, og ikke at jeg ikke synes den er fin?

Jeg er ikke noe glad i gul og oransje, og ser at denne blomsten stort sett kommer i disse fargene. Men jeg har jo sett den i butikk, så jeg vil tro at den er i salg. Og de som synes den er fin  kjøper den nok uavhengig om de er 95... 

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje ut for de som slavisk følger trendene innen interiør og plante trendene. For de som har planter som hobby, er den nok ikke det.  

Anonymkode: b2bd1...f9b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke blomster en ‘in’ nå da?🤔

Anonymkode: b5801...b12

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eh? Jeg er 28 og har både orkideer inne og tagetes i hagen 🤷

Anonymkode: 4f9f8...27d

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...