Gå til innhold

Dere som planla å bli gravide: Planla dere årstid eller kanskje til og med måned barnet skulle bli født?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble uplanlagt gravid med han jeg har fra før av som er født i mai, men synes i grunnen mai var en fin tid å få barn på. Nå begynner vi så smått å planlegge barn nr 2, og jeg tenker på når på året jeg kan tenke meg å få nr 2 - og til og med hvilken måned. Er dette rart å gjøre, eller er det normalt? 🙈

Jeg skjønner selvsagt at det ikke nødvendigvis kan planlegges, og planlegger jeg neste barn i september, og det kommer i desember, er det selvfølgelig helt ok det og. Men jeg kan tenke meg å gå gravid på sommeren neste gang, og da ha hele vinteren på å «komme tilbake» til meg selv igjen. Både psyke og kropp. I tillegg til at jeg synes høsten er en veldig koselig årstid, og synes det er hyggelig at baby er blitt litt større til sommeren kommer igjen.

Anonymkode: 3233a...cf6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutter født mot slutten av året gjør det iallefall dårligere på alt. De tar oftere livet sitt til og med. Venner seg vel til å tape tidlig antar jeg. Mot eldre klassekamerater altså. Januar og februar barn er sterkest.

• Liker 4
Skrevet

Begge mine kom når se selv ville. Jeg har aldri skjønt hvorfor tiden for fødselen skal planlegges. Det er like koselig uansett når det blir født.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Realverdien skrev (1 minutt siden):

Gutter født mot slutten av året gjør det iallefall dårligere på alt. De tar oftere livet sitt til og med. Venner seg vel til å tape tidlig antar jeg. Mot eldre klassekamerater altså. Januar og februar barn er sterkest.

Hmm dette var unødvendig ? Har du kilder på dette? 

Anonymkode: cd41e...a08

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har planlagt desember/januar/februar. Ler godt av den tåpelige påstanden om gutter som tar livet sitt fordi de er født i desember 🙈🤦‍♀️

Anonymkode: 4e5f4...fe1

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Planla ikke når på året, eller jo delvis viste jeg helst ikke ville ha vår eller sommerbarn (pga varme og som og nyfødt baby 🙈 og jeg elsket høst barn som baby nr 1) så nr to planla vi at passet at kom på vinteren ca 16 mnd etter storesøster og heldigvis satt den med engsng. Men hadde vært glad uansett

Anonymkode: 2a863...9c7

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Er selv desemberbarn og var flinkest i klassen og har masterutdannelse. Er gravid med termin helt i slutten av desember og håper på desemberbarn. 

Anonymkode: 05a62...e58

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, prøvde å planlegge så termin ble et sted mellom januar og april. Ble juni og november. I dag kunne jeg ikke ha brydd meg mindre ❤️❤️

Anonymkode: 3adf5...38c

• Liker 5
Skrevet

Jepp. Jeg ville ha barn på våren, og det klaffet merkelig nok på første forsøk. Termin i begynnelsen av mai, kom i slutten av april. Jeg er selv født i april, og har alltid tenkt at det er fint. Jeg hadde heller ikke så lyst til å gå høygravid på sommeren på grunn av varmen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pga fucka familiepolitikk så må vi planlegge. Vi fikk januar sist og det er ekstremt vanskelig mtp barnehageplass. Sist løste det seg på magisk vis men kan ikke satse på det en gang til. Vi begynner å prøve i juli/august for å få litt senere på året, selv om vi gjerne skulle startet nå allerede i vår.. 

Vi har muligheten til å gå ulønnet økonomisk men det får så lange ringvirkninger får både pensjon, feriepenger, bonus året etter osv at vi heller planlegger. Det blir veldig store pengesummer som tapes, og vi må ha større bolig og bil mer nr 3 i tillegg 💸💸

Anonymkode: 2460c...01b

• Liker 4
Skrevet

Planla å få mars-april. Fikk 8.mars. Fin tid det,men tror jeg vil ha neste litt senere så det passer litt bedre med permisjon/barnehagestart. Kanskje mai-juni. Trenger selvfølgelig en god dose flaks for å lykkes med det da 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Planla tidligst mulig på året fordi det er en fordel å være eldst mulig ved skolestart. Fikk to sommerbarn. 

Anonymkode: 9b052...f1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skulle hatt oktober og mai, det ble april og desember. Skjønner at man har ønsker, men ikke alt kan planlegges. 

Anonymkode: 575eb...4d6

Skrevet

Nope.  Så ingen grunn til det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere som sier de planla det på grunn av barnehageopptak. Hvis man har en preferanse for noen måneder eller en tid på året, er det ikke noe galt i å prøve å time det, tenker jeg. Vi gjorde ikke det, men det viste seg at vi ikke var særlig fertile heller, så det var like greit at vi ikke hadde noen ønsker for årstid. Hadde noen sagt at jeg måtte velge en måned, tror jeg ikke jeg hadde klart å bestemme meg. Men jeg er ikke så god på/glad i å planlegge nøye generelt i livet.

Anonymkode: 7633e...b1c

AnonymBruker
Skrevet

Nei vi planla aldri når på året vi ville bli gravid. Prøvde i 5 år både på egenhånd og med uttalige ivf forsøk, vi er bare veldig takknemlige for at vi endelig ble gravid, om jeg hadde hatt termin i august, januar, desember osv. Spiller ingen rolle for oss

Anonymkode: 310e5...20d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

HAHA nope. Med fertilitetsutfordringer ble vi overlykkelige over graviditet i det hele tatt.

Anonymkode: a58f6...e40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ha barn i mai og oktober og fikk det :) 

Anonymkode: bbf9e...e7c

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøvde å planlegge for tidlig vårbarn med begge våre, men det går jo ikke. Vi har mistet en gang ellers har det bare ikke klaffet når vi vil. Kan ikke planlegge alt. 

Anonymkode: 4d8d0...a13

AnonymBruker
Skrevet

Har forsøkt å planlegge alle 3 på våren, men har endt med høst eller vinterbarn siden unnfangelsen har tatt sin tid. 

Anonymkode: 04f68...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...