Gå til innhold

Prinsessen å bruk av Tittel i jobbsammenheng?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Og i dag kom boken ut som Mertha og Ari har skrevet, så nå skal den vel dømmes nedenom og hjem, og for ikke og snakke om at de ikke var tilstede når boken ble lansert da.

Prinsessen klarer ikke å gjøre alle synsere til lags.

Hadde hun dukket opp så hadde vel det vært galt også .

Så jeg synes vi skal la denne flotte damen være det hun er: nemlig PRINSESSEN VÅR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

Synes ikke vi kan se igjennom fingrene på alt hun foretar seg nei.

Prinsesstittelen skal ikke brukes i kommersielle foretak!

Strengt talt har hun intet m "kulturformidling" å gjøre.

hun er utdannet fysioterapeut, kan hun ikke bruke den utdanningen da???

Ellers da synes jeg nu at "etternavndilemmaet" ble løst etter at hun giftet seg m Ari Behn

Hun kan kalle seg Behn eller Bjørshol som er hans opprinnelige etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

sexysadie: kansje prinsessen ikke har lyst til å være fysioterapeut? og kongen har bestemt at hun ikke skal ha Behn eller Bjørshol til etternavn... han har sikkert gode grunner til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Vil ikke være fysioterapeut...

vil ikke bli tatt i ræva....

Nei men da er jo Haraldsdotter et virkelig alternativ for hun er vel sin fars datter?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

... og boka ble som ventet slaktet. Selv om den hadde med en hysterisk historie om da trollet nesten tok Märtha. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prinsessen vår vil alltid gjøre noe som enkelte synes er galt.

Tenk å være prinsesse, livet er forutbestemt.

Tenk så mange hensyn hun må ta, og jeg synes hun gjør en flott innsats.

Hun tjener sine egne penger. Det liker folk, men at hun skal bruke tittelen sin som var forutbestemt får hun klager på.

Denne damen vil jo sørge for sitt eget livsopphold og tar ikke imot noen penger fra staten.

Hva er vel bedre enn at hun formidler norske gamle eventyrskatter, synger, skriver bok.

Vi er i en moderne tid og jeg må jo si at måten vår prinsesse takler dette på er nesten som et eventyr i seg selv.

Nordmenn er fortsatt opptatt av janteloven, ingenting er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Ja d er så synd på henne stakkars!

Vil hun leve som oss andre så bør hun si ifra seg arveretten og gi fsnden i prinsessetittelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sexysadie sier :

"Ja d er så synd på henne stakkars!

Vil hun leve som oss andre så bør hun si ifra seg arveretten og gi fsnden i prinsessetittelen"

Ja, ehm. Hvorfor gjør hun ikke det ? Ofre seg for folket som ikke synes noe om hennes måte å takle ting på!!!!

Trukke det nei. Skulle alle de kongelige gjøre det, da? For å få oss til å føle oss bedre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond viggo

Mye jantelåven som er ute å går ser jeg.

Hadde prinsessen gitt avkall på tittelen og ansvaret så hadde det blitt dømt nedenom og hjem også. Da eier hun ikke respekt for kongen og fedrelandet og norges historie.

Her tjener hun penga sjøl og gjør så godt hun kan og hvis hun ser at hun gjør feil så retter hun nok det opp igjen.

Kongefamilien er fortsatt mennesker som prøver å være et godt forbilde for Norge og landets befolkning.

Det skal liksom blåses opp så inni hampen.

Først så vill folk ha mer glitter å stas,

Så vil man avskaffe hele kongedømmet,

Så får de får mye penger,

Så blir de for folkelige,

Så vil man ha til slutt ha et fattigslig kongehus, med vanlige folk men alikevel fine, jobber for føda og da er typen jobb også galt.

Jeg kunne holdt på i det uendelige her . Hva vil dere egentlig???????????

:briller::briller::briller::briller::briller::briller::briller::briller::briller::briller::briller::briller::briller::briller::briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg vil egentlig ha republikk Trond Viggo. Personlig tror jeg den innsatsen kongefamilien i dag gjør bidrar til å fremskynde republikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trond viggo

Om noen vil avskaffe kongedømmet så fortell meg hvorfor?

Fordelene?

Økonomiske?

Hva er så bra er det med det da?

Og ulempene?

Republikk vil koste miliarder , det blir mer glitter , stas, pomp og prakt og sikkerhetsstyrker. Og mange her inne nevner penger når de vil avskaffe kongedømmet, men de får bare småpenger av hva det måtte koste å ha en president. Det kan jeg nesten garantere. Blir ikke billigere for nordmenn og velge det i alle fall, ikke hvis man tenker bare penger oppi dette her.

Hva kan en republikk gjøre som storting/regjering og VÅR KONGE ikke kan?

Bare lurer.

Og GURIMALLA: Hva er galt med innsatsen de gjør, hva vil du ha mer av og mindre av?

Hva gjør de feil?

Og noe rett gjør de vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

D kan ikke sies for ofte:

Monarkiet er symbolet for vår vilje til å bøye ryggen!!!

Eller har kongen blitt ordinert av "gud" slik de trodde i gamle dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det gale er etter min mening at man diskuterer de kongelige personer, og ikke selve statsinstitusjonen...Etter min mening må de ha en meget sterk psyke for å holde ut...

Det finnes svært få personer jeg har så mye respekt og tiltro til at jeg ville plassert dem i "kongens stol".

Fysja meg så mange drittesekker det finnes....som ikke er kongelige.

Mirabella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg vil har republikk fordi jeg ønsker et statsoverhode som er valgt. Kongen har ingen formell funksjon i dag, i mine øyne er kongehuset gammeldags, det er tilpasset fortiden.

Når man snakker om prisen på en president, hvorfor vil en president bli så mye dyrere enn kongehuset? Hvis vi innfører president i Norge er det vi som bestemmer hvor mye det skal koste. Han skal vel ikke ha tusen ganger mer lønn enn andre politikere.

Jeg har også begrenet tro på kongehusets verdi når det gjelder markedsføring av Norge i utlandet. Det meste som skrives om de norske kongelige er sladder og det har ingen verdi. Det er også vanskelig å måle verdien av et statsbesøk hvor kongehuset representerer i stedet for en president.

Mitt inntrykk er at de fleste som ønsker kongehus vil ha det fordi det er kosellig. For meg er ikke det god nok grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svada svada
Jeg vil har republikk fordi jeg ønsker et statsoverhode som er valgt. Kongen har ingen formell funksjon i dag, i mine øyne er kongehuset gammeldags, det er tilpasset fortiden.  

Når man snakker om prisen på en president, hvorfor vil en president bli så mye dyrere enn kongehuset? Hvis vi innfører president i Norge er det vi som bestemmer hvor mye det skal koste. Han skal vel ikke ha tusen ganger mer lønn enn andre politikere.  

Jeg har også begrenet tro på kongehusets verdi når det gjelder markedsføring av Norge i utlandet. Det meste som skrives om de norske kongelige er sladder og det har ingen verdi. Det er også vanskelig å måle verdien av et statsbesøk hvor kongehuset representerer i stedet for en president.  

Mitt inntrykk er at de fleste som ønsker kongehus vil ha det fordi det er kosellig. For meg er ikke det god nok grunn.

Kongen ble valgt av norge , det var folkeavstemning så vidt jeg vet.

Skal vi bare bytte ut sånn uten videre fordi noen tusen av 5 millioner går lei av det nåværende styresett. HALLO :hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nuvel, jeg er ikke for monarki fordi det er KOSELIG, Gurimalla!

Jeg er monarkist, har vært det fra barnsben av og er vel konservativ, tenker jeg ?

Når de først er der i sin stiling og gjør en god jobb og er sympatiske personer, synes jeg det er helt og holdent flott. De er gode representanter og ambassadører for gamle Noreg og de setter ikke opp duste-budsjetter eller kommer med løfter de ALDRI kan love! De er heller ikke feilfrie, - det hadde heller ikke en president ville vært. Jeg gidder ikke gi etter for president-tilhengere ihvertfall. Da skal jeg ha en god grunn. Liker det sånn det er jeg og synes ikke jeg bør gjøre nærmere rede for mine meninger enn dette. Og nok engang,- samme å mye stas og fjas monarki-motstandere sier de kongelige bruker penger på, tror jeg ikke det ville være billigere med president.

Ha en goood natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel, jeg er ikke for monarki fordi det er KOSELIG, Gurimalla!

Jeg er monarkist, har vært det fra barnsben av og er vel konservativ, tenker jeg ?  

Når de først er der i sin stiling og gjør en god jobb og er sympatiske personer, synes jeg det er helt og holdent flott. De er gode representanter og ambassadører for gamle Noreg og de setter ikke opp duste-budsjetter eller kommer med løfter de ALDRI kan love! De er heller ikke feilfrie, - det hadde heller ikke en president ville vært. Jeg gidder ikke gi etter for president-tilhengere ihvertfall. Da skal jeg ha en god grunn. Liker det sånn det er jeg og synes ikke jeg bør gjøre nærmere rede for mine meninger enn dette. Og nok engang,- samme å mye stas og fjas monarki-motstandere sier de kongelige bruker penger på, tror jeg ikke det ville være billigere med president.  

Ha en goood natt!

Enig med deg og godt sagt med få ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Norge valgte monarki for snart 100 år siden. Det går ikke an å sammenligne det valget med et eventuelt valg av president. Ingen av de som stemte ved valget i 1905 er i live i dag.

Jeg har ikke sagt noen steder at man skal gå mot flertallet i folket og skifte ut kongehuset. Jeg bare håper at flertallet snart er mot monarki. Jeg tror dette er et spørsmål om tid, da populariteten til kongehuset har falt en god del de siste ti årene. De fleste som er for republikk er da litt realistiske og tror ikke at det vil bli innført republikk i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kongehuset har mye større mulighet til å være SAMLENDE for folket nettopp fordi det ikke er POLITISK!

En president vil alltid ha politiske motstandere og vil ikke ha den samlende effekten kongefamilien kan ha. Deesuten vil en republikk være mindre stabil fordi presidenten stadig vil skiftes ut.

Når det gjelder PR for landet tror jeg nok at folk i resten av verden er mye mer interressert i å følge med på en kongefamilie enn en president som stadig skiftes ut, selv om det meste av det som skrives er sladder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...