Gå til innhold

Jeg trådde over en grense i dag 😔

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på hytta til samboer som han eier sammen med sine søsken og en tante. Hytta er overfylt av ting fra loft til kjeller. Kjøkkenskapene er totalt overfylt med tallerkner, glass og all verdens annet. 
Vi hadde med noen glass av normal størrelse, alle som er der er sånne bitte små glass. Siden det er så mange bitte små glass så måtte noe ut pga det er ikke plass. Jeg tenkte at det er jo bare å ta ut en del av det som er der og få kastet det. Det er glass fra 60-70 tallet. 
Så jeg tok bare ut noen og satte de klar til kasting. Da kom søsteren til samboer og ble helt forerdet over at jeg hadde tatt de ut.  Jeg måtte jo forstå at det var minner i hvert eneste glass, så de kunne ikke kastes. Jeg var jo ikke vokst opp der, så jeg skjønte jo ikke minnene som hørte til hvert glass. Følte meg så dum og følte jeg hadde tråkket over en grense, men verken visste eller skjønte at det var så mye minner knyttet til noen glass (ikke var de spesielle heller, men sånn gamle senneps glass som ble brukt). Fikk sagt at vi kunne jo sette de en annen plass og det ble gjort. 
Følte jeg såret henne og var hjerteløs, men det var jo ikke meningen å tråkke på deres territorium. Hun brukte kun små glass resten av helgen og så ikke på de nye. 
Er det slik at en aldri kan fornye noe som helst i en hytte? 

Anonymkode: 89e4c...f69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen drar minner litt vel langt, det må gå an å fornye litt. Jeg hadde vel og merke aldri begynt å endre på ting i en hytte som ikke var min, da skulle samboeren din tatt seg av det eller i det minste snakket med familien om det slik at du ikke blir sett på som en som invaderer og endrer. 

Anonymkode: 34b22...cf8

Det var samboer som ville ha nye glass med ut og kaste noe av de gamle. 
Jeg skulle bare rydde plass til de nye i kjøkkenskapet. 

• Liker 2
Skrevet

Herregud hun overreagerer! Bunner nok i at hun ikke vil du skal bli for husvarm i den hytta der. Er hun singel? Har du og mannen vært lenge sammen? Å dele hytte funker ofte dårlig, dessverre.

• Liker 12
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)

Neida, hun er sær.

Men iom at du ikke eier hytta så er det jo greit å ikke organisere tingene til de som eier den :) 

Ser nå du oppklarer at det var samboer som ville bytte. Men ja, hun kan jo ta dem med seg hjem?

Endret av Fnuggolina
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Hvorfor ryddet du? Og ikke samboeren din?

AnonymBruker
Skrevet

På en side er det litt feil at du kan kaste andre sine ting. Samtidig så var hun dama var vel litt vel hysterisk? Tenk å være så materialistisk at du friker ut over noen glass. Blir hun sur er det noe feil.

Rart din bror ikke sa noe til henne, han vet vel at de blir krenka av sånt. Siden han kjøpte glassene? Antar han betalte for ting til hytta?

Anonymkode: 4739d...c34

• Liker 6
Skrevet

Jeg lurer litt på hvorfor du skulle bytte ut glassene? Kaste det som står der for å gjøre plass til nytt? Har noen bedt deg om å gjøre dette? Hvis nei, så synes jeg ikke du skal ta deg den friheten å kaste ting som er andres.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
Catalina Culès skrev (1 minutt siden):

Hvorfor ryddet du? Og ikke samboeren din?

Han holdt på å fikse noe annet, hun og jeg holdt på å kjøkkenet og de nye glassene stod og tok opp plass på benken, så de måtte bort. Skulle vi få plass i skapet, måtte noe ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert om noen ryddet bort mine ting, fra mine skap, uten å ha avklart det med meg først.

Anonymkode: 3cb9f...5bd

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet
Junine skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer litt på hvorfor du skulle bytte ut glassene? Kaste det som står der for å gjøre plass til nytt? Har noen bedt deg om å gjøre dette? Hvis nei, så synes jeg ikke du skal ta deg den friheten å kaste ting som er andres.

Det var samboer som ville ha de nye glassene og kaste noen av de gamle. Så jeg gjorde egentlig bare det han sa. Jeg satte de jo bare på benken for å få plass til de nye. 

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han holdt på å fikse noe annet, hun og jeg holdt på å kjøkkenet og de nye glassene stod og tok opp plass på benken, så de måtte bort. Skulle vi få plass i skapet, måtte noe ut. 

Da skulle du ha spurt henne hvilke glass som skulle kastes, ikke bare ta deg den friheten. 

Skrevet
Junine skrev (1 minutt siden):

Typen til TS ville det og ga TS jobben. Men så glemte han vel å høre med søstrene.  Litt typisk det der. Men man lærer så lenge man lever. Nå vet TS at søstrene ikke toler at hun er borti deres ting i hyllene på hytta. Så vet hun at om typen gir henne sånne jobber, så kan hun si at åja. Men det er jo deres ting så jeg setter de på benken jeg. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde blitt irritert om noen ryddet bort mine ting, fra mine skap, uten å ha avklart det med meg først.

Anonymkode: 3cb9f...5bd

Jeg gjorde det i god tro, iom at min samboer (hennes bror) hadde sagt at noen av de gamle måtte ut for å få plass til de nye. Men, var ikke sånn at jeg kastet de, jeg satte de bare på benken. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal de bestemme hva som er verdt å ta vare på der? Dere eier jo hytta sammen, dere vil ha nye glass og har anskaffet uten å belaste noen. 

Anonymkode: c3869...7aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var samboer som ville ha de nye glassene og kaste noen av de gamle. Så jeg gjorde egentlig bare det han sa. Jeg satte de jo bare på benken for å få plass til de nye. 

Da regner jeg med at han forteller såpass til søsteren og saken legges død.

Anonymkode: 3c2d9...4b8

• Liker 6
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Du tråkket over en grense ved å tenke på å kaste ANDRE sine eiendeler. Det er faktisk ikke greit. 

Jeg hadde satt mine glass på benken eller noe. 

Men at du er hjerteløs er overdrevent. Du gjorde en feil. Men de ble ikke kastet så ingen skade skjedd. 

AnonymBruker
Skrevet
Catalina Culès skrev (2 minutter siden):

Da skulle du ha spurt henne hvilke glass som skulle kastes, ikke bare ta deg den friheten. 

Jeg tok ut noen som et forslag til å kaste, de han hadde nevnt. Tror verken han eller jeg visste hun hadde så mye minner til hvert eneste glass. Jeg gjorde ikke noe mer, men tok en prat med han og sa at han måtte gå inn så de tok en avgjørelse. 

Skrevet (endret)

Bare drit i det.La det være et problem mellom samboer og søstern. Du gjorde ikke noe galt.

Endret av Cordelia
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Var på hytta til samboer som han eier sammen med sine søsken og en tante. Hytta er overfylt av ting fra loft til kjeller. Kjøkkenskapene er totalt overfylt med tallerkner, glass og all verdens annet. 
Vi hadde med noen glass av normal størrelse, alle som er der er sånne bitte små glass. Siden det er så mange bitte små glass så måtte noe ut pga det er ikke plass. Jeg tenkte at det er jo bare å ta ut en del av det som er der og få kastet det. Det er glass fra 60-70 tallet. 
Så jeg tok bare ut noen og satte de klar til kasting. Da kom søsteren til samboer og ble helt forerdet over at jeg hadde tatt de ut.  Jeg måtte jo forstå at det var minner i hvert eneste glass, så de kunne ikke kastes. Jeg var jo ikke vokst opp der, så jeg skjønte jo ikke minnene som hørte til hvert glass. Følte meg så dum og følte jeg hadde tråkket over en grense, men verken visste eller skjønte at det var så mye minner knyttet til noen glass (ikke var de spesielle heller, men sånn gamle senneps glass som ble brukt). Fikk sagt at vi kunne jo sette de en annen plass og det ble gjort. 
Følte jeg såret henne og var hjerteløs, men det var jo ikke meningen å tråkke på deres territorium. Hun brukte kun små glass resten av helgen og så ikke på de nye. 
Er det slik at en aldri kan fornye noe som helst i en hytte? 

Dette er vanlig i hytter. 

Minner meg om Harald Eia som blir sint fordi Bård bruker hyttesaltet. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...