Gå til innhold

Flere som har foreldre som tror de eier deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre, spesielt moren min liker å bestemme. Alt fra hvordan jeg skal ha det i leiligheten min til om jeg får lov til å reise på ferie eller ikke. Jeg og samboeren planlegger tur til New York om noen år hvis man igjen kan reise til utlandet. Var så dum at jeg sa dette, og jeg får ikke lov sier hun for samboeren min er ikke voksen nok til å passe på meg, og hun skulle vist ta en prat med han om dette. Jeg tror han bare kommer til å le. Jeg tar jo ikke med han for at han skal være min barnevakt! Jeg er 35 år og har jobb og styrer økonomien min selv, jeg blir så lei for det hjelper ikke hvor mye jeg prøver å sette henne på plass. Akkurat nå er det press om å flytte et skap og et bilde fordi hun ikke liker hvordan det er plassert, og hun sier for dere vil vel ha besøk av meg? Da må dere ofre litt for å gjøre det hyggelig. Det skapet og bildet blir der det er. 

Flere som har sånne foreldre?

Anonymkode: 523f7...83b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mine foreldre, spesielt moren min liker å bestemme. Alt fra hvordan jeg skal ha det i leiligheten min til om jeg får lov til å reise på ferie eller ikke. Jeg og samboeren planlegger tur til New York om noen år hvis man igjen kan reise til utlandet. Var så dum at jeg sa dette, og jeg får ikke lov sier hun for samboeren min er ikke voksen nok til å passe på meg, og hun skulle vist ta en prat med han om dette. Jeg tror han bare kommer til å le. Jeg tar jo ikke med han for at han skal være min barnevakt! Jeg er 35 år og har jobb og styrer økonomien min selv, jeg blir så lei for det hjelper ikke hvor mye jeg prøver å sette henne på plass. Akkurat nå er det press om å flytte et skap og et bilde fordi hun ikke liker hvordan det er plassert, og hun sier for dere vil vel ha besøk av meg? Da må dere ofre litt for å gjøre det hyggelig. Det skapet og bildet blir der det er. 

Flere som har sånne foreldre?

Anonymkode: 523f7...83b

Jeg har ikke det, men min venninne har det. Moren styrer og blander seg og er negativ. Min venninne er 40 år. 

Anonymkode: 69b6d...0ae

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, heldigvis ikke. Må være utrolig slitsomt å ha det slik. Hva med å holde avstand en stund for å se om hun da tar hintet?

AnonymBruker
Skrevet

Hun er sånn fordi du aksepterer det. Hva med å kutte kontakten til hun skjønner det? 

Anonymkode: b8fba...add

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Men har ei venninne som er i midten av førtiårene der moren blander seg inn i absolutt alt. Hun holder på å bli smågal av moren sin, men tør ikke å sette ned foten

Jeg kan bestille tur og reise og kanskje ikke sagt noe før jeg enten er på tur eller når jeg har kommet hjem. Foreldrene mine vet lite av meg. Vi snakkes ofte, men jeg sier lite. De vet ikke hva jeg var i inntekt eller i lån osv

Flyttet ut som attenåring og har alltid stått på mine egne bein

Anonymkode: de02c...84a

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, moren min var også på denne måten.

Måtte bare kutte kontakten (for eksempel legge på telefonen, eller la være å svare på tekstmeldinger) hver eneste gang hun begynner å bitche om ett eller annet sludder.     

Anonymkode: 2ffd9...aac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

jeg får ikke lov sier hun

Hun har da absolutt ikke noe hun skulle sagt. Sier du ikke i fra til henne at hun bare skal tie stilt?

Hun bestemmer nada i ditt liv. Ikke hvor du skal reise, ikke hvor du skal ha skapene eller bildene dine eller noe som helst. Om så be henne dra til h***** om gnålet fortsetter.

Du er voksen, og vell så det!

Anonymkode: 93ce2...319

Skrevet

Moren min prøver på dette. Hun har masse meninger om huset og hagen min, men jeg gjør selvsagt som jeg vil. 

For et par år siden dro jeg på utenlandsferie alene, hun syntes selvsagt at det var helt absurd. Hun ringte meg hver dag, jeg fant raskt ut at det var lurt å ha telefonen på lydløs, ellers hadde hun vekket og forstyrret meg. Senere har jeg hatt andre ferier (innenlands), og hun prøver jo på det samme. 

Jeg har ikke noe behov for å kutte henne ut av livet mitt, men mobilen på lydløs og det å ikke nødvendigvis følge hennes råd, det er jo noe jeg bare må gjøre. 

Min mor er virkelig en fin person, jeg er glad i henne og ønsker å ha henne i livet mitt. Men det betyr ikke at hun skal bestemme alt fra blomster i hagen til i hvilket kjøkkenskap jeg skal ha det ene og det andre. Heller ikke hvor jeg skal på ferie. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 37, eller snart 13 i mammas øyne.... 

Anonymkode: 866c2...40c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Moren din ofret 9 måneder av sitt liv for DEG! Hun ga avkall på livets goder som øl, weed og spekeskinke.

Moren din ga deg den størdte gaven man kan få: livet!

Tenk på det du.

Anonymkode: 0edf3...237

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 37, eller snart 13 i mammas øyne.... 

Anonymkode: 866c2...40c

Jeg er også 37. Her om dagen mente faren min at jeg ikke var gammel nok til å bruke motorsag. Javel ja... 

Haha, derfor tok han hele jobben i hagen min.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Moren din ofret 9 måneder av sitt liv for DEG! Hun ga avkall på livets goder som øl, weed og spekeskinke.

Tenk på det du.

😁

Anonymkode: 73c12...3ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tenk på det du.

Det er da ingen som har bedd om å bli født. Det der argumentet er helt urimelig.

Anonymkode: 93ce2...319

• Liker 1
Skrevet

Haha, hun tør å spørre om du vil ha besøk av henne altså. "Glad du tok opp det der..." 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (1 time siden):

Jeg er også 37. Her om dagen mente faren min at jeg ikke var gammel nok til å bruke motorsag. Javel ja... 

Haha, derfor tok han hele jobben i hagen min.

Kanskje han ikke syns du var gammel nok fordi han ville leke macho med motorsagen selv?🤔 

Uansett slapp du jo billig unna litt jobb 😂

Anonymkode: a4d79...6e5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje han ikke syns du var gammel nok fordi han ville leke macho med motorsagen selv?🤔 

Uansett slapp du jo billig unna litt jobb 😂

Anonymkode: a4d79...6e5

Nettopp! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...