AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Del Skrevet 30. mai 2021 Siden alle er typ «HAR DU IKKE SETT RINGENES HERRE WHAT!!» Så bestemte jeg meg for at i denne helgen så skal jeg se alle 3 filmene + hobbit filmene. Har nå sett alle 3 hobbit filmer og er på min tredje ringenes herre film. Jeg har ventet og ventet på når det liksom blir spennende. Men helt ærlig så føler jeg disse filmene er for barn. Monstrene er ikke skumle en gang.... skikkelig skikkelig skikkelig kjedelig. Hvorfor er dette her så oppskrytt???? Jeg liker Gandalf da, han er en moroklump Og jeg er ikke gammel, er 29 år Anonymkode: e3089...3aa 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 30. mai 2021 #2 Del Skrevet 30. mai 2021 Bøkene er bedre enn filmene. Filmene uten bøkene er kun grei underholdning. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Del Skrevet 30. mai 2021 stan skrev (Akkurat nå): Bøkene er bedre enn filmene. Filmene uten bøkene er kun grei underholdning. Åja 😅 Hva gjør bøkene så mye bedre enn filmene? Anonymkode: e3089...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Del Skrevet 30. mai 2021 Enig. Det samme kan jeg si om "Game of thrones". Anonymkode: 8c060...e2c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Del Skrevet 30. mai 2021 Fantasy er lettvint forfatterskap for enkle sjeler. Har du skrevet deg inn i et hjørne? Ikke noe problem! Bare dikt opp en helt ny egenskap ut av det blå, så er problemet løst (som f.eks. når Gandalf dør, men ikke dør allikevel). Viser historien seg å være en eneste lang red herring? Null problem, det er tross alt fantasy. Det er sikkert en grunn til at de ørne-vesenene ikke bare kunne plukke opp de hobbitene med en gang, og fly dem rett til Mordor så de kunne droppa hele den reisen historien handler om. Anonymkode: 90981...28c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 30. mai 2021 #6 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fantasy er lettvint forfatterskap for enkle sjeler. Har du skrevet deg inn i et hjørne? Ikke noe problem! Bare dikt opp en helt ny egenskap ut av det blå, så er problemet løst (som f.eks. når Gandalf dør, men ikke dør allikevel). Viser historien seg å være en eneste lang red herring? Null problem, det er tross alt fantasy. Det er sikkert en grunn til at de ørne-vesenene ikke bare kunne plukke opp de hobbitene med en gang, og fly dem rett til Mordor så de kunne droppa hele den reisen historien handler om. Anonymkode: 90981...28c Du har virkelig ikke forstått sjangeren. 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 30. mai 2021 #7 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åja 😅 Hva gjør bøkene så mye bedre enn filmene? Anonymkode: e3089...3aa Les dem, da oppdager du det nok. Bøkene går mye mer i detalj, har mer dybde og bakgrunn for det som skjer. Personene er bedre beskrevet. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg synes det er de vakreste filmene på jord. Lyddesignet, cinematografien, landskapet, kostymene, alt vedrørende produksjonen er så sinnsykt gjennomført og vakkert. Dialogen, relasjonene og skuespillet er også bra. Jeg skulle ønske hver av de tre filmene varte i 10 timer. Selve handlingen ligner mange andre eventyr, men dette er så bra laget at det trumfer alle andre filmer for meg. Så for meg er det ikke nødvendigvis storylinen som gjør de bra. Mange har også et spesielt forhold til filmene fordi de så dem første gang som barn/ungdom. Vi er ofte bedre i stand til å leve oss inn i ting da. Mye av mitt forhold til LoTR er nok pga. nostalgi. Jeg kan godt forstå at folk som ikke ser film for de samme grunnene som jeg ser film, ikke klarer å sette pris på LoTR på samme måte. Alle kan ikke like det samme Anonymkode: cc8a3...fc5 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 30. mai 2021 #9 Del Skrevet 30. mai 2021 Enig i at det er kjedelig. Jeg har sovnet på kino en gang, da så jeg ringenes herre (nr 1). Det er selvsagt mange år siden, har sett den og de andre igjen senere, synes ikke det var noe mer interessant da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Del Skrevet 30. mai 2021 Det er kjedelige filmer. Jeg skjønner ikke at voksne folk orker å se de. Det er barnefilmer. Anonymkode: b7673...f9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Del Skrevet 30. mai 2021 stan skrev (1 minutt siden): Les dem, da oppdager du det nok. Bøkene går mye mer i detalj, har mer dybde og bakgrunn for det som skjer. Personene er bedre beskrevet. Jeg elsker fantasy, men jeg synes faktisk LOTR bøkene er litt oppskrytt. Karakterene er så ekstremt svart/hvitt, det er ikke snev av humor i bøkene, de evinnelig lange sangene uten mening er irriterende. "Hoppetiklopp og hoppetiplopp, Tom Bambadill er en likandes kar", liksom. Eller hobbiten som må synge om "Brød, og øl og kjøtt er godt, sola skinner på en sliten kropp, hei og hå", i to sider, hver gang de inntar et måltid. (Jeg fant på de to sangene, men det er jo seriøst like meningsløst. Og likevel har jeg lest bøkene på både norsk (en gang, jeg får mark av oversetteren) og engelsk (kanskje 4-5 ganger?) fordi jeg like selve historien, og alver og sverd og bil og bue og hester og kapper og ja. Anonymkode: 07ba4...230 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg har forsøkt å starte på de tre filmene så ufattelig mange ganger. Under et forsøk så kom jeg meg til rulleteksten på film nr 1 (men fikk ikke med meg en dritt for det er så kjedelig) men ble ferdig og satt på film nr 2. Midt i filmen så fikk jeg beskjed av min bror at det var første filmen jeg så på, hadde satt den på om igjen, uten at jeg la merke til det. 🤦♀️ Min bror er blodfan og har forsøkt å tvinge meg til å se de filmene i årevis. Jeg tror jeg aldri kommer til å komme meg igjennom alle tre filmene. Har ikke sett hele film nr 1 heller, jeg sovner eller tukler med mobil og mister halve filmen, hver bidige gang. Er kanskje to eller tre ganger jeg har kommer til rulleteksten, normalt slår jeg av innen en halvtime. Filmene kan oppsummeres slik; De går og går og går, og noen rir på hest. Også dør noen, også slåss de og folk dør også rir de videre enda mer også faller jeg helt av. Inni der så er det en ring og et monster som egentlig er en mann(?) også er Dumbledore der og han går fra svart til hvit kappe?. Også dør de igjen tror jeg. Hobbit filmene har jeg ikke orket å gi et forsøk en gang. Anonymkode: e2cb2...a39 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 30. mai 2021 #13 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har forsøkt å starte på de tre filmene så ufattelig mange ganger. Under et forsøk så kom jeg meg til rulleteksten på film nr 1 (men fikk ikke med meg en dritt for det er så kjedelig) men ble ferdig og satt på film nr 2. Midt i filmen så fikk jeg beskjed av min bror at det var første filmen jeg så på, hadde satt den på om igjen, uten at jeg la merke til det. 🤦♀️ Min bror er blodfan og har forsøkt å tvinge meg til å se de filmene i årevis. Jeg tror jeg aldri kommer til å komme meg igjennom alle tre filmene. Har ikke sett hele film nr 1 heller, jeg sovner eller tukler med mobil og mister halve filmen, hver bidige gang. Er kanskje to eller tre ganger jeg har kommer til rulleteksten, normalt slår jeg av innen en halvtime. Filmene kan oppsummeres slik; De går og går og går, og noen rir på hest. Også dør noen, også slåss de og folk dør også rir de videre enda mer også faller jeg helt av. Inni der så er det en ring og et monster som egentlig er en mann(?) også er Dumbledore der og han går fra svart til hvit kappe?. Også dør de igjen tror jeg. Hobbit filmene har jeg ikke orket å gi et forsøk en gang. Anonymkode: e2cb2...a39 Så... du følger ikke med på filmen, men konkluderer med at den er kjedelig Ok 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #14 Del Skrevet 30. mai 2021 Man får et helt annet forhold til filmene hvis man først har lest bøkene. Jeg leste bøkene først, og ble veldig glad i dem, glad i karakterene, og derfor elsket jeg også filmene. Jeg hadde nok ikke blitt så bergtatt av filmene dersom jeg ikke hadde lest bøkene først. Det er så mye mer som kommer fram i bøkene. I filmene har de brukt altfor mye tid på kamper og slag, og dermed mistet mye interessant handling. Anonymkode: e9196...f9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #15 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har forsøkt å starte på de tre filmene så ufattelig mange ganger. Under et forsøk så kom jeg meg til rulleteksten på film nr 1 (men fikk ikke med meg en dritt for det er så kjedelig) men ble ferdig og satt på film nr 2. Midt i filmen så fikk jeg beskjed av min bror at det var første filmen jeg så på, hadde satt den på om igjen, uten at jeg la merke til det. 🤦♀️ Min bror er blodfan og har forsøkt å tvinge meg til å se de filmene i årevis. Jeg tror jeg aldri kommer til å komme meg igjennom alle tre filmene. Har ikke sett hele film nr 1 heller, jeg sovner eller tukler med mobil og mister halve filmen, hver bidige gang. Er kanskje to eller tre ganger jeg har kommer til rulleteksten, normalt slår jeg av innen en halvtime. Filmene kan oppsummeres slik; De går og går og går, og noen rir på hest. Også dør noen, også slåss de og folk dør også rir de videre enda mer også faller jeg helt av. Inni der så er det en ring og et monster som egentlig er en mann(?) også er Dumbledore der og han går fra svart til hvit kappe?. Også dør de igjen tror jeg. Hobbit filmene har jeg ikke orket å gi et forsøk en gang. Anonymkode: e2cb2...a39 Hobbit filmene var faktisk bedre enn ringenes herre filmene, men det er det samma som skjer i de 🙄 de går og går, sloss med monstrere, de rir på hunder, griser, geiter og hjort. Store mennesker og små mennesker med store ører og føtter Anonymkode: e3089...3aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #16 Del Skrevet 30. mai 2021 Anonymkode: 51fa2...dcd 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #17 Del Skrevet 30. mai 2021 Nå har jeg forresten kommet til scenen hvor det faller om masse elefanter Anonymkode: e3089...3aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. mai 2021 #18 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg liker filmene og bøkene, men det er jo ikke alle som er glad i Fantasy/Eventyr sjangeren da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realverdien Skrevet 30. mai 2021 #19 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Åja 😅 Hva gjør bøkene så mye bedre enn filmene? Anonymkode: e3089...3aa En monumental ferd fra den hjemlige landsbygda til en altomfattende kamp mellom det onde og det gode. Spesielt de mannlige figurenes interne moralske fiber og prøvene de settes på (og som regel feiler) har appell for mange generasjon x'ere, oppdratt uten i nihilisme og uten religion som vi er... Samt at Tolkien kunne skrive som en gud. Til TS: de tre hobittfilmene er ganske viden anerkjent som overprodusert møl. Ringenes herre filmene er filmet på slutten av nittitallet. De er av sjanger 'storfilm' av type Ben Hur, De ti bud, Quo Vadis og Spartacus. Det er ikke alle som liker filmsjangeren. Jeg syntes de var ok. Har fått mer sansen for de tekniske styrkene ved filmene med årene (de ser ikke ut som 20 år gamle filmer). 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #20 Del Skrevet 30. mai 2021 Favorittfilmene mine, har sett de mange ganger og går aldri lei.⭐ Anonymkode: 684e2...a9c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå