Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I sommer blir det ikke mye, men har alliert meg med andre og leid et feriehus rundt sørlandet, KJempedyrt, men vi veksler på ukene. 

Til høsten vet jeg ikke, men det vil ikke velte budsjettet. 

I gode år før K har jeg brukt femti tusen, men det var den gang. Tror jeg vil klare å få ned summen til 20 tusen eller mindre i året nå, jeg er singel som sagt. 

Anonymkode: 66ba3...617

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et barn og en voksen. 2-3 utenlandsreiser , leie av hytte vinterferie og et par helger på hotell i Norge eller Sverige. Tipper budsjettet ligger på ca 100 000.

Det her er snakk om prioriteringer. Har valgt bort bil osv til fordel for det vi liker aller best; å reise! 

Anonymkode: 45dcc...b51

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

100-150k i året. To voksne, og tre barn på 11 år. Når de blir 12 i år må vi betale voksenperson for de, vet ikke om budsjettet går opp eller kvaliteten på ferie ned enda😅

dette inkluderer tre ukers sommerferie, pluss kortere utflukter i helgene fra mai-september, og en liten vinter eller høstferie. Påsken tilbringes på hytta, og det gjør mange av de andre feriene også (når vi ikke reiser bort). Tiden på hytta/reisekostnader og andre kostnader i forbindelse med å være hytteeier er ikke tatt med i feriebudsjettet. Juleferien er hjemme. 

Anonymkode: 16e96...2b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 50000 tenker jeg. Da to voksne. 

Noen ganger mer hvis det blir en venninnetur også. Da kan det blir 15 000 ekstra på meg. 

Anonymkode: bbbdb...ee6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ser mange svarer at de ikke har noe budsjett...hva mener dere med det egentlig? At dere ikke har noe oversikt over hvor mye dere bruker på ferie? At dere kan bruke penger på ferie uten å tenke på det? 

Vi har jo heller ikke noe budsjett som vi setter opp på papiret. Men jeg vet jo med hodekalkulatoren min hva den årlige ferieturen vil koste sånn ca. Så sånn sett har vi jo et budsjett..

Anonymkode: f11cf...e95

For vår del betyr det at vi ikke har full oversikt over hva vi bruker på ferie, og at vi kan bruke mer eller mindre et år avhengig av hva vi har lyst til der og da. Det er ikke fastsatt på forhånd hva vi skal eller kan bruke på ferie, det gjør vi som vi føler for. Men har selvsagt så mye kontroll på egen økonomi at jeg ikke bruker mer enn jeg/vi har råd til. Har forøvrig ikke budsjett i privatøkonomien ellers heller, men har god økonomi likevel - selv om jeg ikke har oversikt over hvor mye som går til ulike poster på et tenkt budsjett. 

Anonymkode: 6082f...27f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...