AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg skal ta mammografi lmorgen hos Aleris. Jeg er så redd de skal si jeg har kuler i brystet, bare for å tilby utvidet undersøkelse i form av nål inn i brystet og vevsprøve (for å tjene penger på meg som pasient), og at jeg skal gå en sommer med bekymring i vente. De er profesjonelle? Jeg har bare smerter i brystene, men legen har avkreftet kul (har vært både hos fastlegen og legevakten). Anonymkode: 67a31...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Del Skrevet 30. mai 2021 Selvfølgelig gjør de ikke det, ja de er profesjonelle. Anonymkode: 7bec1...216 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Del Skrevet 30. mai 2021 Mammografi bør du ikke gjøre privat. Av den enkle grunn at radiografene som jobber der gjør alt. MR, CT, røntgen og mammografi. Og ja, de er dyktige. MEN, på BDS jobber radiografene KUN med mammografi og er spesialister. De blir også målt på ALLE bilder de tar. De må ha 95% perfekte bilder hver mnd, hvis ikke må kurs og opplæring gjennomføres. I det private er det ikke sånn. Så kvalitetsmessig, ta det via det offentlige og BDS. Men ja, det private er godt nok. Anonymkode: 63955...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Del Skrevet 30. mai 2021 De skal jo ikke tilby deg unødig behandling. Anonymkode: 6de1e...c22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mammografi bør du ikke gjøre privat. Av den enkle grunn at radiografene som jobber der gjør alt. MR, CT, røntgen og mammografi. Og ja, de er dyktige. MEN, på BDS jobber radiografene KUN med mammografi og er spesialister. De blir også målt på ALLE bilder de tar. De må ha 95% perfekte bilder hver mnd, hvis ikke må kurs og opplæring gjennomføres. I det private er det ikke sånn. Så kvalitetsmessig, ta det via det offentlige og BDS. Men ja, det private er godt nok. Anonymkode: 63955...7bc Det kommer vist egen lege en gang i uka til denne klinikken. Som er spesialisert innen mammagrafi. Anonymkode: 67a31...c27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Del Skrevet 30. mai 2021 Hvor får du slike ideer fra? Hvis du skulle kjøpe bruktbil så ville jeg forstått spørsmålet. Anonymkode: 20599...406 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Del Skrevet 30. mai 2021 Just now, AnonymBruker said: Det kommer vist egen lege en gang i uka til denne klinikken. Som er spesialisert innen mammagrafi. Anonymkode: 67a31...c27 Ja. Radiologer. Men det er ikke leger som utfører undersøkelsen. Det er det radiografene som gjør Anonymkode: 63955...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor får du slike ideer fra? Hvis du skulle kjøpe bruktbil så ville jeg forstått spørsmålet. Anonymkode: 20599...406 Fordi det er et privat sykehus,og de må tjene penger. Anonymkode: 67a31...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Radiologer. Men det er ikke leger som utfører undersøkelsen. Det er det radiografene som gjør Anonymkode: 63955...7bc Lege som utfører ultralyd av brystene etter mammografi. Jeg skal ha begge deler fordi jeg ønsker sikre meg. Anonymkode: 67a31...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg ønsker time her fordi jeg måtte vente flere mnd offentlig Anonymkode: 67a31...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RadTech Skrevet 30. mai 2021 #11 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lege som utfører ultralyd av brystene etter mammografi. Jeg skal ha begge deler fordi jeg ønsker sikre meg. Anonymkode: 67a31...c27 Støtter AB over her. Mammografi bør gjøres av radiografer som kun gjør det. Fordi mammografi er vanskelig teknisk. Man kan jo få gode bilder, men perfekte er det du vil ha. Radiologene tolker bildene og gjør ultralyd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): De skal jo ikke tilby deg unødig behandling. Anonymkode: 6de1e...c22 Du mener at ingen leger gjør det? Anonymkode: c6d31...bbe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #13 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg har hatt brystkreft og gikk til Aleris først for å få trippeldiagnostikk. Men jeg fant en kul i brystet selv da.. Tror ikke Aleris er så uetisk at de bruker folk for å tjene penger nei. Men noen ganger kan bildene være uklare og de må ta en ultralyd for å se helt skikkelig. Og med sånne ting er det jo veldig viktig å ikke overse noe . Anonymkode: de020...3fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RadTech Skrevet 30. mai 2021 #14 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ønsker time her fordi jeg måtte vente flere mnd offentlig Anonymkode: 67a31...c27 Det er ikke flere mnd venting på BDS. Du ber om henvisning fra fastlegen din og du kommer inn innen 1-2 uker avhenigig av symptomer. Kuler blir tatt svært alvorlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VOX Skrevet 30. mai 2021 #15 Del Skrevet 30. mai 2021 Det er ofte den samme legen og radiologen som jobber både på det offentlige sykehusetog Aleris. At de skal overbehandle deg må da være fri fantasi, det er ingen mangel av pasienter . 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RadTech Skrevet 30. mai 2021 #16 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mammografi bør du ikke gjøre privat. Av den enkle grunn at radiografene som jobber der gjør alt. MR, CT, røntgen og mammografi. Og ja, de er dyktige. MEN, på BDS jobber radiografene KUN med mammografi og er spesialister. De blir også målt på ALLE bilder de tar. De må ha 95% perfekte bilder hver mnd, hvis ikke må kurs og opplæring gjennomføres. I det private er det ikke sånn. Så kvalitetsmessig, ta det via det offentlige og BDS. Men ja, det private er godt nok. Anonymkode: 63955...7bc Som radiograf støtter jeg dette. Ikke for å disse mine kolleger. Men privat gjør man ALT. Man kan ikke være kjempe god i alt. Derfor BDS finnes 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RadTech Skrevet 30. mai 2021 #17 Del Skrevet 30. mai 2021 VOX skrev (Akkurat nå): Det er ofte den samme legen og radiologen som jobber både på det offentlige sykehusetog Aleris. At de skal overbehandle deg må da være fri fantasi, det er ingen mangel av pasienter . Hvertfall ikke noe så "enkelt" som en ultralyd og biopsi. Det tjener de ikke akkurat mye på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #18 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har hatt brystkreft og gikk til Aleris først for å få trippeldiagnostikk. Men jeg fant en kul i brystet selv da.. Tror ikke Aleris er så uetisk at de bruker folk for å tjene penger nei. Men noen ganger kan bildene være uklare og de må ta en ultralyd for å se helt skikkelig. Og med sånne ting er det jo veldig viktig å ikke overse noe . Anonymkode: de020...3fd Det er trippel diagnostikk jeg skal ha for å være sikker. Håper du er frisk nå❤️ Anonymkode: 67a31...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #19 Del Skrevet 30. mai 2021 RadTech skrev (4 minutter siden): Hvertfall ikke noe så "enkelt" som en ultralyd og biopsi. Det tjener de ikke akkurat mye på Jeg skal betale 2700 for undersøkelsen og 2000 mer om de finner noe og må inn med nål for vevsprøve. Anonymkode: 67a31...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #20 Del Skrevet 30. mai 2021 RadTech skrev (7 minutter siden): Det er ikke flere mnd venting på BDS. Du ber om henvisning fra fastlegen din og du kommer inn innen 1-2 uker avhenigig av symptomer. Kuler blir tatt svært alvorlig Jeg har ikke kul! Å nei ,jeg kommer ikke inn på to uker. Jeg har jo henvisning inne, ikke time før august. Anonymkode: 67a31...c27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå