Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at alt av faste utgifter er betalt så har jeg til neste lønn om 20 dager 1000kr å leve på. Så da er det snakk om mat og andre ting. Har reisekort og den er med på faste utgifter. Er det lett å få det til? 
jeg tenker det burde gå fint, men vil ha fersk fisk og bra kjøtt et par ggr i uka. Kjøper mye grønnsaker på internasjonal butikk. 

Anonymkode: 3116c...616

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går nok bra om du firer litt på krava og ikke kjøper det dyreste. Billigprodukter er som oftest like bra.   ☺

Anonymkode: 99eff...1da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

50kr hver dag. Krever litt planlegging tenker jeg.

Anonymkode: 398ee...33e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tørre linser, bønner, kikerter osv får du billig på asiatisk butikk, er en god erstatter for kjøtt! Jeg ville nok klart det fint, men ville brukt mye tid på å planlegge og lage mat. Lage store gryter med belgfrukter, billige grønnsaker og hermetisk tomat, spaghetti med linsesaus, osv. Frosne seiblokker er også billig og kjempegodt i fiskegrateng. Jeg ville kanskje også bakt eget brød og spist mye havregrøt. Og holdt meg til de billige fruktene og grønnsakene, som banan, eple, gulrøtter, løk, osv. Hadde nok syntes det var litt kjipt om det skulle være sånn for all tid da! 

Anonymkode: b32e9...93b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tørre linser, bønner, kikerter osv får du billig på asiatisk butikk, er en god erstatter for kjøtt! Jeg ville nok klart det fint, men ville brukt mye tid på å planlegge og lage mat. Lage store gryter med belgfrukter, billige grønnsaker og hermetisk tomat, spaghetti med linsesaus, osv. Frosne seiblokker er også billig og kjempegodt i fiskegrateng. Jeg ville kanskje også bakt eget brød og spist mye havregrøt. Og holdt meg til de billige fruktene og grønnsakene, som banan, eple, gulrøtter, løk, osv. Hadde nok syntes det var litt kjipt om det skulle være sånn for all tid da! 

Anonymkode: b32e9...93b

Takk for supre tips! Jeg er glad i kikerter og linser. Så jeg burde jo kunne få til dette

Anonymkode: 3116c...616

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 17.03):

Etter at alt av faste utgifter er betalt så har jeg til neste lønn om 20 dager 1000kr å leve på. Så da er det snakk om mat og andre ting. Har reisekort og den er med på faste utgifter. Er det lett å få det til? 
jeg tenker det burde gå fint, men vil ha fersk fisk og bra kjøtt et par ggr i uka. Kjøper mye grønnsaker på internasjonal butikk. 

...

Endret av klondrik
AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer på hva du har prioritert å betale før mat?

Anonymkode: 4438d...094

AnonymBruker
Skrevet

Så kjipt å ikke kunne kjøpe det man ønsker seg

Anonymkode: 792e2...ef9

AnonymBruker
Skrevet

1000 på 20 dager bør gå helt fint. 

Anonymkode: 65d3a...457

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 1000 kr på mat hver mnd 

en pakke med burger koster 80 kr (8 burger). 20 kr for 6 burger brød. Nå spørs det hvor mye du spiser til vanlig, men for meg holder en burger til middag. Det er hvertfall 16 kr for 6 middager, og du sitter igjen med 2 burgere du kan f eks bruke i en pytt i panne med potet og løk. Potet 20 kr, løk 20 kr, dvs 120 kr for 8 middager. 

Kjøp deg knekkebrød istedenfor brød. Kjøp first price eller Coop pålegg, de er veldig veldig billige 

Dropp melk til frokosten og drikk vann. Du kan fint unne deg 4 brus til 60 kr på Rema 1000. (De har cola, frukt brus, siesta og singo)

Kjøp 12 egg for 20 kr, det er masse mat

Anonymkode: a1792...e91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde være enkelt. Er vanlig studentbudsjett

Anonymkode: 18d37...3b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

en pakke med burger koster 80 kr (8 burger). 20 kr for 6 burger brød. Nå spørs det hvor mye du spiser til vanlig, men for meg holder en burger til middag. Det er hvertfall 16 kr for 6 middager, og du sitter igjen med 2 burgere du kan f eks bruke i en pytt i panne med potet og løk. Potet 20 kr, løk 20 kr, dvs 120 kr for 8 middager. 

Kjøp deg knekkebrød istedenfor brød. Kjøp first price eller Coop pålegg, de er veldig veldig billige 

Dropp melk til frokosten og drikk vann. Du kan fint unne deg 4 brus til 60 kr på Rema 1000. (De har cola, frukt brus, siesta og singo)

Skrev feil, mente 16 kr pr middag for burgerne 

AnonymBruker
Skrevet

Du klarer å spise vegetarisk i tre uker om du vil :)

Anonymkode: d38a3...f9b

AnonymBruker
Skrevet

Frokost: 

10 - 2 Knekkebrød m egg

10 - 2 Knekkebrød m ost og salami

Lunsj:

20 Frukt

Middag: 20

6 hamburger

2 pytt i panne 

5 eggerøre m bacon på rundstykke

5 Reke salat

2 Kylling salat 

Kvelds:

10 Grønsaker m dipp

10 Knekkebrød m valgfritt pålegg til 20 kr

Annet:

60 kr brus på rema

50 kr dopapir 

Handleliste: 

42 kr - (3 stk, 14 kr pr pakke) Rugsprø (20 stk i pakken)

40 kr - 2 pakker firt price egg m 12 stk

10 kr - first price smør

20 kr - Ost

15 kr - salami 

100 kr - 20 frukt (5 kr pr frukt, banan, epler, kiwi ect)

80 kr - 8 pk fryste hamburgere 

20 kr - hamburgerbrød 

20 kr - potet

20 kr - løk

30 kr - fryste rundstykker 

20 kr - bacon

50 kr - reke i lake

30 kr - salathoder

40 kr - 200 g kylling fra kiwi

100 kr - grønnsaker til dip

20 kr - ferdig dip til grønnsaker 

20 kr - valgfritt pålegg

60 kr - brus på rema (evt te om du ikke er en brus drikker) 

50 kr - dopapir (alltid greit å ha😂)

= 787 kr

Ja... 213 kr for å evt endre noe eller kjøpe deg noe mer digg til middagene 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Smart, ville gjort som dette her

Anonymkode: 9eea3...e7f

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor i all verden kjøpe brus? Vann er mye bedre. Om man vil ha kullsyre kan man kjøpe vann med kullsyre på rema til under halve prisen av brus.

AnonymBruker
Skrevet

Kål er billig, og metter godt som tilbehør. Kan spises både kald og varm. Veldig godt sammen med et par egg, eller litt kjøttdeig og løk. 

Anonymkode: a1581...2be

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Frokost: 

10 - 2 Knekkebrød m egg

10 - 2 Knekkebrød m ost og salami

Lunsj:

20 Frukt

Middag: 20

6 hamburger

2 pytt i panne 

5 eggerøre m bacon på rundstykke

5 Reke salat

2 Kylling salat 

Kvelds:

10 Grønsaker m dipp

10 Knekkebrød m valgfritt pålegg til 20 kr

Annet:

60 kr brus på rema

50 kr dopapir 

Handleliste: 

42 kr - (3 stk, 14 kr pr pakke) Rugsprø (20 stk i pakken)

40 kr - 2 pakker firt price egg m 12 stk

10 kr - first price smør

20 kr - Ost

15 kr - salami 

100 kr - 20 frukt (5 kr pr frukt, banan, epler, kiwi ect)

80 kr - 8 pk fryste hamburgere 

20 kr - hamburgerbrød 

20 kr - potet

20 kr - løk

30 kr - fryste rundstykker 

20 kr - bacon

50 kr - reke i lake

30 kr - salathoder

40 kr - 200 g kylling fra kiwi

100 kr - grønnsaker til dip

20 kr - ferdig dip til grønnsaker 

20 kr - valgfritt pålegg

60 kr - brus på rema (evt te om du ikke er en brus drikker) 

50 kr - dopapir (alltid greit å ha😂)

= 787 kr

Ja... 213 kr for å evt endre noe eller kjøpe deg noe mer digg til middagene 😅

-Hvor får man ost til 20 kr til 20 knekkebrød? Ost er ganske dyrt, og da må man bruke ekstremt lite ost på hvert knekkebrød om det skal være mulig. Da hadde jeg heller valgt et annet pålegg. I tillegg 2 rugsprø er jo nesten ikke mat i....

- Så mye penger på dopapir bruker man heller ikke... Bor man alene holder 1-2 ruller i uka, og en 8pk Rema/First price holder langt over 20 dager.

-Og ferdig dip? Er det sånn man blander ut i rømme/kesam? Ser ikke rømme/kesam på lista, og sånn helt ferdigblanda til 20kr blir nok veldig lite dip om man skal bruke 100kr på grønnsaker.

Eller veldig fint å sette opp budsjett, men man kan få mye mer mat for pengene enn dette. Og ikke minst mer mettende og mer balansert... 

Vi bruker ikke mer enn 1500-2000 per person per mnd. Så 1000 kr på 20 dager er jo ofte et helt vanlig budsjett for oss, og vi spiser mye bedre enn dette 😅 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nødpenger(sosial) er 100 kr dagen, kontakt NAV sosial ingen grunn til å lide mer enn nødvendig:)

Anonymkode: 83fe0...5ec

AnonymBruker
Skrevet
Spell skrev (3 minutter siden):

-Hvor får man ost til 20 kr til 20 knekkebrød? Ost er ganske dyrt, og da må man bruke ekstremt lite ost på hvert knekkebrød om det skal være mulig. Da hadde jeg heller valgt et annet pålegg. I tillegg 2 rugsprø er jo nesten ikke mat i....

- Så mye penger på dopapir bruker man heller ikke... Bor man alene holder 1-2 ruller i uka, og en 8pk Rema/First price holder langt over 20 dager.

-Og ferdig dip? Er det sånn man blander ut i rømme/kesam? Ser ikke rømme/kesam på lista, og sånn helt ferdigblanda til 20kr blir nok veldig lite dip om man skal bruke 100kr på grønnsaker.

Eller veldig fint å sette opp budsjett, men man kan få mye mer mat for pengene enn dette. Og ikke minst mer mettende og mer balansert... 

Vi bruker ikke mer enn 1500-2000 per person per mnd. Så 1000 kr på 20 dager er jo ofte et helt vanlig budsjett for oss, og vi spiser mye bedre enn dette 😅 

Hehe. Jeg bruker mye mer dopapir enn det i hvert fall. Men nå bruker jeg den ikke bare på do heller da.

Anonymkode: a1581...2be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...