AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Inspirert av denne tråden: Så har jeg alltid lurt på når man spiser på sushisteder, så får man uhorvelig store mengder ingefær og wasabi. Jeg spiser det omtrent aldri og jeg merker meg at veldig mange andre heller ikke spiser det, eller spiser noe særlig av det. Hva gjør dere når dere får dette tilbake? Ser for meg at det skrapes av tallerken og gjenbrukes siden det er så masse og det ville jo blitt utrolig mye svinn.. gjør dere det? Anonymkode: a3aca...acc
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Inspirert av denne tråden: Hva gjør dere når dere får dette tilbake? Ser for meg at det skrapes av tallerken og gjenbrukes siden det er så masse og det ville jo blitt utrolig mye svinn.. gjør dere det? Anonymkode: a3aca...acc Det er ikke uvanlig å skyve ting over nei, i det fleste tilfeller er jo ikke det et problem. Mathygiene i norge er helt på jordet, altfor strengt. Jeg har spist i både india og kina, på såkalte streetfoods med kanskej dårlig hygiene. Aldri fått diare/syk. Eneste stedet jeg har fått diare er i norge, etter et "vanlig" sted i Oslo. Anonymkode: 9cd32...17a
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #3 Skrevet 31. mai 2021 Har jobbet med hygieneinspeksjon på restaurant, og må si sushi-steder ligger i en helt egen klasse på renhold og gode rutiner, langt over mange andre typer restauranter... Jeg spiser for øvrig ofte sushi, og både jeg og folk jeg spiser med bestiller som oftest ekstra ingefær fordi mengden er for liten... Har alltid ett glass ferdig syltet ingefær i kjøleskapet sånn at jeg kan ha på ekstra om jeg spiser sushi hjemme... Anonymkode: 35ec8...550 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå