AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Hva trenger jeg til meg selv? Til føden og tiden etterpå. Og hva trenger babyen? Til føden og det første halvåret? Og ellers noe råd fra dere med erfaring? Noe spesielt man må være forberedt på? 😊 Anonymkode: 49e17...334
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Bilstol er lurt å ha på plass. Vogn? Seng. Bestem deg for om du vil samsove eller konsekvent legge babyen i egen seng. Jeg tør ikke samsove, så da var det greit å ha seng med ny madrass på plass. Bruker nattpose istedet for dyne. Har du tenkt å forsøke å amme? Hvis ja kan det være greit med noen amme-bher og -topper. Salve til såre brystknopper, ammeinnlegg. Noen gulpekluter. Hvis babyen viser seg å være fæl til å gulpe så kjøper du bare flere. Anonymkode: f4f7b...800
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Du finner gode lister på dette ved å google, klær og vogn er vel åpenbart? mitt beste tips utenom listene er å kjøpe 2 små pakker med mme, hvis dere kommer hjem fra barsel og du sliter med amming eller bare trenger noen timer sammenhengende søvn. God investering selv om det kanskje ikke blir bruk for dem😉 Anonymkode: 34fe1...56d 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du finner gode lister på dette ved å google, klær og vogn er vel åpenbart? mitt beste tips utenom listene er å kjøpe 2 små pakker med mme, hvis dere kommer hjem fra barsel og du sliter med amming eller bare trenger noen timer sammenhengende søvn. God investering selv om det kanskje ikke blir bruk for dem😉 Anonymkode: 34fe1...56d MME er veldig dyrt og unødvendig å kjøp inn i forkant, dette er også noe som er lett å få tak i på butikker hvis det skulle vise seg at baby trenger. Anonymkode: a769a...f5d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 Ikke tenk at du skal kjøpe for det første halve året nå i hvert fall. Kjøp noe, og så spe på når evt. behovet oppstår. Butikkene er åpne etter fødsel også. Jeg brant inne med ørten gulpekluter (babyen gulpet aldri) og drøssevis med bodyer i størrelse 50. Anonymkode: a10d5...8ca 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): MME er veldig dyrt og unødvendig å kjøp inn i forkant, dette er også noe som er lett å få tak i på butikker hvis det skulle vise seg at baby trenger. Anonymkode: a769a...f5d Koster vel 17 kr for en boks... Anonymkode: ac3ce...eef 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva trenger jeg til meg selv? Til føden og tiden etterpå. Og hva trenger babyen? Til føden og det første halvåret? Og ellers noe råd fra dere med erfaring? Noe spesielt man må være forberedt på? 😊 Anonymkode: 49e17...334 Til føden trenger du store behagelige truser (jeg hatet nettingtrusene de hadde der, og var overlykkelig for mannen sine boxershortser). Du trenger gode ammebh'er, ammeinnlegg og muligens brystsalve (jeg likte best bepanthen). Ammesingletter er praktisk. Vi har brukt nyfødtinnsats og stokkestol, vippestol og babynest masse, mens for andre var det unødvendig. Anonymkode: e23fe...736
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 Når blir baby født? Jeg fødte i september. Trengte da ikke ytterklær fram til mars siden han bare lå i vogn når ute, og hadde vognpose etc. Bodyer med omslag anbefales kontra dem man tar over hodet Babynest var flott å ha i sofa. Sterilisator til flasker. Jeg trengte pumpe, men det leide jeg på apotek. Bilstol og vogn. Bæresele om du vil prøve. Anonymkode: ac3ce...eef
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 En ordentlig bilstol som får 45 grader helning. Anonymkode: cbaca...f8d
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #10 Skrevet 31. mai 2021 Det aller viktigste er plass å sove, plass å stelle og en ordentlig bilstol. Jeg fikk mitt første barn i 2020 og fant ut at less is more, det er MYE du kan vente med til etter barnet er født. Kjekt å ha kjøpt inn bleier, stelleprodukter (her trenger du heller ikke alt for mye, det beste for babyen er å bare bli vasket med rent vann), saks til å klippe små babynegler, febermåler (plutselig trenger du den) etc. Anonymkode: 1fc72...a66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå