Gå til innhold

Blir jeg utsatt for psykisk mishandling..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bruddstykker av historien.. men for en tid tilbake sluttet jeg på p pillen av ulike årsaker som jeg forklarte han om. Dette ble ikke godt mottatt, å han uttrykte tydelig at han ikke kom til å bruke kondom og at det intime dermed kom til å falle bort siden jeg ikke lenger ville bruke prevansjon. Så den dag i dag er vi uten den nærheten, å han har ingen interesse av å ordne opp i dette (har spurt men svaret er nei. Han er fremdeles skuffet over pilleslutt). 

Nå har han og å begynt å «ta» meg litt som tærer psykisk.. sier feks:»nå er jeg ferdig med å være snill mot deg!» «tenk litt over du sier, du, tenk over det du sa nå så kanskje jeg skal være snill!» det er kommentarer jeg fikk for noen dager siden når jeg våknet på ettermiddag etter nattevakt, og han fremdeles lå å sov.. da tullet jeg å kalte han en «syvsover». Å da gikk han i flint.

det er mye mer, å jeg er sikkert ikke perfekt selv.. men jeg gråter mye å føler meg ikke trygg i relasjonen.. føler jeg går på eggeglass å venter på at han skal si noe sårende :( ble skikkelig lei meg nå feks når jeg fortalte om en kollega som har fått en alvorlig diagnose, å han responderte med å le av hvordan hun kunne komme til å se ut etter operasjonen hun skal gjennom..

Anonymkode: 271c2...a6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det blir du!

Anbefaler deg å ta kontakt med krisesenteret og snakke med noen der. De er åpent for alle som opplever slike ting, vær ikke redd for å ta kontakt! 

Anonymkode: c3134...7fe

• Liker 7
Skrevet

Du er i allefall sammen med en fyr blottet for sosiale antenner og empati.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si hva man rent begrepsmessig skal kalle dette her,en helt på bærtur sosialt og emosjonelt er han iallefall.

Du må faktisk ikke velge å være sammen med ham. 

Anonymkode: 7bf27...48d

• Liker 4
Skrevet

Det høres ikke noe hyggelig ut sånn som han snakker til deg. Sannsynligvis føler han seg avvist seksuelt av deg siden du sluttet å bruke p-pillen. Han har nok opplevd det som veldig sårende og så tar han igjen på en passiv aggressiv måte og blir stygg mot deg. Det finnes ikke ok i det hele tatt, han burde selvfølgelig snakke ordentlig med deg istedenfor.

Ønsker du at forholdet skal bedre seg? Eller er all tillit mellom dere ødelagt? Basert på de sparsomme opplysningene du kommer med synes jeg forholdet høres giftig ut og at du bør vurdere å gå. Hvis du ikke klarer å gå og har et ønske om å fortsette forholdet, kan kanskje en løsning være andre prevensjonsmidler. Hva med hormonspiral? Eller pessar? Jeg skjønner at han er såret og ikke har lyst til å bruke kondom i et fast forhold. Det er likevel ingen unnskyldning for å oppføre seg som en drittsekk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. En smått ufin og lite konstruktiv måte av ham å kommunisere noe han er misfornøyd med, men "psykisk mishandling" er det ikke.

Anonymkode: 5eb8a...bf3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende du blir det. Det vet du best selv som sitter på all info om hvordan han er. At du ikke føler deg trygg i relasjonen og går på eggeglass tyder på at det er noe galt med relasjonen deres. Ønsker du deg ut av forholdet?

Anonymkode: 62d06...d3c

AnonymBruker
Skrevet

Han høres skikkelig dust ut. Skjønner at det er kjipt med kondom, men han trenger ikke å være jævlig mot deg.

Litt overkill med krisesenter, men ville seriøst vurdert å forlate fyren. Tenker at han har vist sitt sanne jeg. Man skal ikke måtte gå på eggeskall hjemme hos sin kjære.

Når du finner deg en grei type, så finnes det mange andre gode prevensjoner du kan prøve ut.

Anonymkode: f8e7a...823

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Litt overkill med krisesenter

Det er akkurat pga slike fordommer at jeg presiserte hun ikke skulle være redd for å ta kontakt med krisesenter. Mange tror tydeligvis det er høyteeskeltilbud, og kommer først den dagen de er gul og blå.

Nei, bedre å ta kontakt nå. 

Anonymkode: c3134...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Så han forventer at du skal spise piller hver dag, eller så blir han en drittsekk mot deg? 

I hvilken verden er dette greit?

Anonymkode: d92b3...4ea

AnonymBruker
Skrevet

"Hvis du slutter å være snill, så slutter jeg å være sammen med deg"

Anonymkode: 6ad50...465

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...