Gå til innhold

Hva kan jeg kreve ekstra i leie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å leie ut halvparten av boligen min. Det er ikke en kjip kjeller, men huset kan deles i to og det er kun en etasje. Jeg vurderer å leie ut med vann, strøm og Internett inkludert. Dette er fiber med høy hastighet. Hva er det vanlig å kreve ekstra i leie når dette er inkludert? Leiligheten vil da være på ca 50 kvm på Østlandet og ha lagringsplass på loft.

Anonymkode: 99332...cff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du bør se på leien til andre leiligheter i området og legge deg på ca samme nivå! At den er på Østlandet har ingenting å si, Østlandet er stort og det er stor forskjell på en leilighet i sentrale Oslo eller langt ute på Hurumlandet! 

Anonymkode: 80329...76f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du bør se på leien til andre leiligheter i området og legge deg på ca samme nivå! At den er på Østlandet har ingenting å si, Østlandet er stort og det er stor forskjell på en leilighet i sentrale Oslo eller langt ute på Hurumlandet! 

Anonymkode: 80329...76f

Takk for svar. Jeg skal selvsagt sette leie etter hva markedet tilsier. Det jeg lurer på er hva man kan kreve i tillegg når vann, strøm og Internett er inkludert i prisen. Si jeg kan ta 9000 for leiligheten i seg selv. Hvor mye over dette kan jeg ta når alt er inkludert?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar. Jeg skal selvsagt sette leie etter hva markedet tilsier. Det jeg lurer på er hva man kan kreve i tillegg når vann, strøm og Internett er inkludert i prisen. Si jeg kan ta 9000 for leiligheten i seg selv. Hvor mye over dette kan jeg ta når alt er inkludert?

Det bestemmer markedet. 

Men husk, hvem du leier til er mer viktig. Du kan få en leietaker ut av helvete om du kun tenker penger.

Unngå NAV-garanti.

Anonymkode: 1f49e...22e

AnonymBruker
Skrevet

9000 for 50 kvm uten noe inkludert hørtes veldig dyrt ut

Anonymkode: 205a3...f6a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du burde så på muligheten for å få montert egne målere for strøm og vann til den delen du skal leie ut, det er mest rettferdig og du unngår å måtte betale mye hvis forbruket blir stort. 

Internett bør du absolutt ikke dele med leieboere siden du er juridisk ansvarlig for hva nettet brukes til. En annen ting er at leietager kan skaffe seg adgang til dine enheter og overvåke trafikken din, det samme gjelder også den andre veien. 

Anonymkode: 14b6e...4ed

• Liker 3
Skrevet

Vær obs på at folk bruker mer strøm når det er inkludert, enn når de selv må betale for det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...