Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart få baby og lurer på hva vi kan vente. Hvor mye sover din baby og hvor lenge om gangen?Er det travelt? Har du og mannen tid til samtaler, sex og gode måltid eller forsvinner det? 

Anonymkode: afb3a...14d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er min erfaring. 

Babyen hadde kolikk fra første dag. Våkennetter hver eneste natt frem til babyen var rundt 1 år. Kjærestetid fikk vi ingenting av det første året, noe som resulterte i at mannen min var utro med en kollega.

Anonymkode: caee4...8c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her er min erfaring. 

Babyen hadde kolikk fra første dag. Våkennetter hver eneste natt frem til babyen var rundt 1 år. Kjærestetid fikk vi ingenting av det første året, noe som resulterte i at mannen min var utro med en kollega.

Anonymkode: caee4...8c9

For en drittsekk. Hvordan gikk det videre?

Anonymkode: d8204...3e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Skal snart få baby og lurer på hva vi kan vente. Hvor mye sover din baby og hvor lenge om gangen?Er det travelt? Har du og mannen tid til samtaler, sex og gode måltid eller forsvinner det? 

Anonymkode: afb3a...14d

Ikke ha forventinger til at det er det som står på agendaen etter baby er også hus, så går det nok bra. ;)

Anonymkode: 74177...c94

AnonymBruker
Skrevet

Kan svare for hvordan de første 3mnd har vært for oss. Babyen er nok ikke så vanskelig av seg, men jeg takler søvnmangel og lite mestringsfølelse ganske dårlig. Så jeg synes det har vært overveldende og tøft. Tok også mange uker før underlivet var på bedringens vei og var mye bekymret for om det kom til å bli bra igjen. Langt på vei bedre, men redd det ikke blir som før nei.

Har vært en del våken om natta og jeg ammer så har tatt alle netter. På dagtid har det variert veldig hvor gode duppene har vært. Ofte er de veldig korte og det tar lang tid å få babyen til å sovne. Dette legger litt demper på sexlivet og kjærestetiden. God middag har vi fått til da, vi bytter på å lage og å ha babyen i mens. Ikke hver dag vi får spise samtidig da, ofte må en av oss holde babyen og én spise😅

Men, babyen er søt og vi har fine stunder innimellom. Har blitt enda mer glad i mannen min som er en god og engasjert pappa så langt. Vi prater mye sammen om alt mulig, babyen forstår jo ingen ord ennå ;)

Anonymkode: d8204...3e8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke tid til noen ting nesten annet en byssing og amming og skifte bleier… 

Anonymkode: a9f4e...5ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en baby på 7 uker. 

Dagene går jo på å sitte med puppene ute med håret til alle kanter egentlig :) Babyen er ikke helt der enda at han vil sove dupper alene, han skal helst ligge oppå mammaen sin når han sover - og det er helt greit forsåvidt, men det blir jo dårlig med at pappaen får ligget oppå mammaen da 🤓 Ikke at sex uansett «frister» - jeg tenker jo så klart på det og savner den nærheten - men musa mi har nylig presset ut et menneske, kiloene dingler og dangler litt rundt magen enda og jeg er akkurat ferdig med den stinkende renselsen. Dessuten får jeg ikke dusje hver dag lengre, og «eu de gulp» er den nye parfymen min. Så jeg føler meg ikke sånn helt tipp topp, selvom mannen er best på å likevel gi komplimenter :) Vi snakker heldigvis fortsatt sammen om alt, men siden jeg får lite søvn så hender det at jeg ikke alltid følger like godt med under samtalen, det må jeg jo innrømme .. 

Men så er det jo allikevel veldig koselig da! Jeg har aldri vært så forelsket i mannen før som nå, med en nyfødt. Herregud så bra han var under fødselen! Og han er så kjekk og sexy og herlig å se på når han er pappa! Men livet blir jo veldig annerledes med en baby i hus :) 

Anonymkode: 8c195...957

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har en baby på 7 uker. 

Dagene går jo på å sitte med puppene ute med håret til alle kanter egentlig :) Babyen er ikke helt der enda at han vil sove dupper alene, han skal helst ligge oppå mammaen sin når han sover - og det er helt greit forsåvidt, men det blir jo dårlig med at pappaen får ligget oppå mammaen da 🤓 Ikke at sex uansett «frister» - jeg tenker jo så klart på det og savner den nærheten - men musa mi har nylig presset ut et menneske, kiloene dingler og dangler litt rundt magen enda og jeg er akkurat ferdig med den stinkende renselsen. Dessuten får jeg ikke dusje hver dag lengre, og «eu de gulp» er den nye parfymen min. Så jeg føler meg ikke sånn helt tipp topp, selvom mannen er best på å likevel gi komplimenter :) Vi snakker heldigvis fortsatt sammen om alt, men siden jeg får lite søvn så hender det at jeg ikke alltid følger like godt med under samtalen, det må jeg jo innrømme .. 

Men så er det jo allikevel veldig koselig da! Jeg har aldri vært så forelsket i mannen før som nå, med en nyfødt. Herregud så bra han var under fødselen! Og han er så kjekk og sexy og herlig å se på når han er pappa! Men livet blir jo veldig annerledes med en baby i hus :) 

Og ps: foreløpig så spiser vi mest annenhver gang 😂😂 

AnonymBruker
Skrevet

Spise, bæsje, sove - og gjenta gjennom hele døgnet.

Nå er jenta mi 10 uker og langt mer våken. Nå er hun våken i to timer som går til spising og lek før hun sover igjen. 

Vær forberedt på at hen kanskje ikke liker å ligge i vogn, sitte i bil eller ta smokk. Dette var ting som jeg ikke var forberedt på.

Anonymkode: 98528...f46

AnonymBruker
Skrevet

Den første babyen var rolig så lenge hun var oppå mannen eller meg, men hun gråt hvis vi prøvde å legge henne fra oss. Vogn, bedside crib og vugge i stuen ble stående ubrukt. Hun sov en del om natten, hun kunne sovne i min seng mens jeg ammet liggende og så snek jeg meg forsiktig, forsiktig unna. Jeg husker nyfødttiden som rolig og koselig. Sex ble det ikke noe av, men samtaler og gode måltider med babyen i armene. Mat som kunne spises med én hånd funket best. 

Andre baby var veldig rolig de første ukene. Hun sov nesten hele tiden, og kunne fint sove i seng, vogn eller vugge. Hun  våknet mer til etter hvert, og det var en del nattevåk etter de aller første ukene. Men hun hadde aldri det samme behovet for å være tett inntil konstant. Sex var ikke aktuelt før etter 6 uker, underlivet var ganske mørbanket og det fristet lite. Men gode samtaler var det. Det vil si lange samtaler, partid og måltider som da vi var et par uten barn, var det ikke helt. Vi hadde en toåring også da. Og det vi hadde noen mulighet for lang tid i strekk uten å bli avbrutt av minst et av barna. Men måltider sammen som familie er ofte herlige selv om det til tider blir kaos og tomatsaus på veggen også. 

Anonymkode: 1edf2...b13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...