AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Feite folk mener de blir behandlet dårligere enn slanke, men det er feil. Slanke blir behandlet dårligere fordi folk er misunnelig på dem, eller ser på de som en trussel. Feite folk er ikke trussel, man syns synd på dem og er veldig forsiktig med hva man sier til dem. Anonymkode: f2987...0b8 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Jeg blir behandlet bedre som tynn enn da jeg var tjukk. Anonymkode: a6aa3...19c 18
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Ok. Takk for informasjonen. Anonymkode: 9719e...61e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Feite folk mener de blir behandlet dårligere enn slanke, men det er feil. Slanke blir behandlet dårligere fordi folk er misunnelig på dem, eller ser på de som en trussel. Feite folk er ikke trussel, man syns synd på dem og er veldig forsiktig med hva man sier til dem. Anonymkode: f2987...0b8 Ikke enig. Har vært tynn før, og fikk aldri stygge kommentarer før. For meg virker det ut som folk har lettere for å være mindre forsiktig med hva de sier om noen er feite, fordi de mener de har plikt til å påpeke at man er feit. Så absolutt ikke engig i det du skriver her. Anonymkode: 0b3ec...a73 16
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 LoL jeg ble behandlet mye dårligere da jeg var feit enn nå, etter å ha gått ned 35 kg og er endelig normalvektig. Anonymkode: f6f76...229 12
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Feite folk mener de blir behandlet dårligere enn slanke, men det er feil. Slanke blir behandlet dårligere fordi folk er misunnelig på dem, eller ser på de som en trussel. Feite folk er ikke trussel, man syns synd på dem og er veldig forsiktig med hva man sier til dem. Anonymkode: f2987...0b8 Forskingen er sterkt uenig med deg. Overvektige blir diskriminerte over en lav sko og det er få grupper folk liker bedre å snakke stygt om. Anonymkode: 3a297...f33 26
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 Så, det du mener er riktig? I stedet for 1000-vis av VITENSKAPELIG forskningsartikler som sier det stikk motsatte? Jepp, helt sikkert rett du. Regner med du er høyt utdannet og professor innen psykologi og atferd? Anonymkode: e359a...d8b 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 De fleste som har vært tykke, og som har blitt slanke, opplever at de blir behandlet bedre. Det kan jeg skrive under på. Forskningen er ikke på din side i det hele tatt, for den viser at pene kvinner har det lettere på alle punkt i livet. Tykke mennesker blir i stor grad diskriminert. Forskningen som viser dette er lett tilgjengelig og du klarer å finne den selv. Dette er jo også fordi vi lever i et inkompetent, overfladisk samfunn der utseende og kropp er det som spiller en stor rolle. Dette ville jeg så klart ikke tenkt om jeg var pen og passet innad skjønnhetsidealene. Som en som står på utsiden ser jeg hvor mye fasade betyr for andre, og det gjør livet generelt deprimerende. Anonymkode: 217da...be3 11
Hannah80 Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 Dette er jo ingenting å diskutere. All forskning sier det motsatte. 11
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Feite folk mener de blir behandlet dårligere enn slanke, men det er feil. Slanke blir behandlet dårligere fordi folk er misunnelig på dem, eller ser på de som en trussel. Feite folk er ikke trussel, man syns synd på dem og er veldig forsiktig med hva man sier til dem. Anonymkode: f2987...0b8 "Feite folk" ? Etter de to første ordene i innlegget ble det ganske klart at dette er svada. Etter å ha lest hele innlegget er det like klart at dette er svada.
Purple_Pixiedust Skrevet 30. mai 2021 #11 Skrevet 30. mai 2021 Merket ikke at jeg ble dårligere behandlet da jeg en kort periode var overvektig. Ikke turte noen å si noe om det til meg heller. Blir ikke behandlet dårligere nå som jeg er tynn heller. Med mindre jeg skulle tolket det som dårlig behandling at folk rundt meg sier jeg er for tynn. Det booster bare spiseforstyrrelsen min det. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #12 Skrevet 31. mai 2021 Jeg ble absolutt respektert mindre da jeg var overvektig. Folk brydde seg ikke om meningene mine, og behandlet meg som luft. Nå er jeg mer normalvektig og blir tatt mer på alvor. Det har absolutt en sammenheng, er ikke vits i å si noe annet. Anonymkode: 87c8e...50d 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #13 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Feite folk mener de blir behandlet dårligere enn slanke, men det er feil. Slanke blir behandlet dårligere fordi folk er misunnelig på dem, eller ser på de som en trussel. Feite folk er ikke trussel, man syns synd på dem og er veldig forsiktig med hva man sier til dem. Anonymkode: f2987...0b8 Det er mulig at du er slank, men blir behandlet dårlig fordi du er en kjip drittsekk? Jeg er slank, og tror jeg kan anses som ganske pen, og jeg merker ikke noe av at folk er misunnelige eller behandler meg som en trussel. Dvs, enkelte sier de er misunnelige, men de behandler meg pent likevel. Derimot hører jeg ofte stygge usaklige kommentarer om overvektige. F.eks. evig kverning om at Erna er feit, om man er politisk uenig. Anonymkode: e3fbd...c1d 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #14 Skrevet 31. mai 2021 Du aner ikke hva du snakker om, TS. https://www.nrk.no/nordland/folk-med-fedme-behandles-darlig-_-cecilie-slanket-seg-50-kilo-og-folk-behandler-henne-bedre-1.15509328 Anonymkode: e606d...b01 7
Realverdien Skrevet 31. mai 2021 #15 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hehe. For du spøker nå, ikke sant? Anonymkode: 87eae...b22 Tykke mennesker scorer på alle de tingene jeg nevnte. Årsaken er at de er mindre intelligente enn slanke mennesker. I vårt overflodssamfunn kjenner man igjen de uten selvkontroll og iq på at de eter seg syke: https://www.standard.co.uk/news/world/fat-people-have-less-brain-power-than-thinner-counterparts-study-finds-a3294526.html Nå har jeg bodd i utlandet i årevis og mener kanskje noe annet med tykk enn det som normalt forstås. Tenker på bælfeite folk, av den typen vg og db sine journalister oppsøker når de skal lage et lite flatterende intervju om USA. Selv feite folk prøver å velge seg tynne venner (fordi slanke mennesker er mer behagelig som sosialt selskap): https://www.dailymail.co.uk/health/article-2630355/Fat-people-DO-fewer-friends-Study-finds-normal-weight-people-reject-them.html 2
Almando Skrevet 1. juni 2021 #16 Skrevet 1. juni 2021 Realverdien skrev (23 timer siden): Tykke mennesker scorer på alle de tingene jeg nevnte. Årsaken er at de er mindre intelligente enn slanke mennesker. I vårt overflodssamfunn kjenner man igjen de uten selvkontroll og iq på at de eter seg syke: https://www.standard.co.uk/news/world/fat-people-have-less-brain-power-than-thinner-counterparts-study-finds-a3294526.html Nå har jeg bodd i utlandet i årevis og mener kanskje noe annet med tykk enn det som normalt forstås. Tenker på bælfeite folk, av den typen vg og db sine journalister oppsøker når de skal lage et lite flatterende intervju om USA. Selv feite folk prøver å velge seg tynne venner (fordi slanke mennesker er mer behagelig som sosialt selskap): https://www.dailymail.co.uk/health/article-2630355/Fat-people-DO-fewer-friends-Study-finds-normal-weight-people-reject-them.html Studien du henviser til ble gjort på 32 mennesker. Det er millionervis av mennesker i verden som lider av fedme. Studien sier ingenting om intelligens, viljestyrke eller selvkontroll blant de som lider av fedme. Tenker du må hoste opp litt bedre "forskning" enn det der. Det er nok ikke en myte at tjukke mennesker blir behandlet dårligere i samfunnet. Det henger nok i tråd med hva som blir sett på som attraktivt - og det har aldri vært, og kommer aldri til å bli attraktivt å være sykelig overvektig. Nå snakker jeg om fedme, og ikke lettere overvekt hvor de ekstra kiloene ikke er synlige. Vi er et samfunn som i stor grad er opptatt av fasade, kropp, utseende og det som glitrer, og å være tjukk stemmer ikke overens med estetikken vi ønsker i samfunnet vårt. Det gjør at de som lider av fedme, taper på alle plan, blir mindre respektert, får mindre oppmerksomhet (med mindre det er snakk om mobbing/hat) og de blir også tatt mindre seriøst. En person som lider av anoreksi vil få mer sympati fra samfunnet enn en person som lider av fedme. Anorektikere kan ikke bare begynne å spise, men sykelig overvektige kan bare slutte å spise, er samfunnets råd. Nå skal det sies at samfunnet generelt reagerer på det ekstreme - når dokumentaren om Lene Marie Fossen, Selvportrett, ble sendt på kino, reagerte folk på reklamen om filmen. Hun var anorektisk, og var svært undervektig. Men hun ble hyllet av pro-ana miljøet. Fettaktivistene hadde hyllet en sykelig overvektig kropp i reklame, mens folk flest hadde reagert med avsky. 4
Realverdien Skrevet 1. juni 2021 #17 Skrevet 1. juni 2021 Almando skrev (2 minutter siden): Studien du henviser til ble gjort på 32 mennesker. Det er millionervis av mennesker i verden som lider av fedme. Studien sier ingenting om intelligens, viljestyrke eller selvkontroll blant de som lider av fedme. Tenker du må hoste opp litt bedre "forskning" enn det der. Det er nok ikke en myte at tjukke mennesker blir behandlet dårligere i samfunnet. Det henger nok i tråd med hva som blir sett på som attraktivt - og det har aldri vært, og kommer aldri til å bli attraktivt å være sykelig overvektig. Nå snakker jeg om fedme, og ikke lettere overvekt hvor de ekstra kiloene ikke er synlige. Vi er et samfunn som i stor grad er opptatt av fasade, kropp, utseende og det som glitrer, og å være tjukk stemmer ikke overens med estetikken vi ønsker i samfunnet vårt. Det gjør at de som lider av fedme, taper på alle plan, blir mindre respektert, får mindre oppmerksomhet (med mindre det er snakk om mobbing/hat) og de blir også tatt mindre seriøst. En person som lider av anoreksi vil få mer sympati fra samfunnet enn en person som lider av fedme. Anorektikere kan ikke bare begynne å spise, men sykelig overvektige kan bare slutte å spise, er samfunnets råd. Nå skal det sies at samfunnet generelt reagerer på det ekstreme - når dokumentaren om Lene Marie Fossen, Selvportrett, ble sendt på kino, reagerte folk på reklamen om filmen. Hun var anorektisk, og var svært undervektig. Men hun ble hyllet av pro-ana miljøet. Fettaktivistene hadde hyllet en sykelig overvektig kropp i reklame, mens folk flest hadde reagert med avsky. Det er jo ikke slik at tykke mennesker er dummere. Men slik at mennesker med lav intelligens blir tykke. De har lavere impulskontroll, lavere grad av selvdisiplin, mindre selvinnsikt osv. Følgelig blir de feite. Ta en tur på Matte og fysikkfakultetene i Norge. Stort sett slanke mennesker med god kontroll på eget matinntakt. Se så på NAV køen, eller black friday mobben... Er soleklart i mine øyne. Forskningen støtter også dette. 2
Almando Skrevet 1. juni 2021 #18 Skrevet 1. juni 2021 Realverdien skrev (Akkurat nå): Er soleklart i mine øyne. Forskningen støtter også dette. Denne forskningen må du gjerne vise til. 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2021 #19 Skrevet 3. juni 2021 Realverdien skrev (På 1.6.2021 den 16.54): Det er jo ikke slik at tykke mennesker er dummere. Men slik at mennesker med lav intelligens blir tykke. De har lavere impulskontroll, lavere grad av selvdisiplin, mindre selvinnsikt osv. Følgelig blir de feite. Ta en tur på Matte og fysikkfakultetene i Norge. Stort sett slanke mennesker med god kontroll på eget matinntakt. Se så på NAV køen, eller black friday mobben... Er soleklart i mine øyne. Forskningen støtter også dette. Eller er de du nevner tykkere fordi usunn mat er billigere? Anonymkode: 87c8e...50d 2
Realverdien Skrevet 3. juni 2021 #20 Skrevet 3. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller er de du nevner tykkere fordi usunn mat er billigere? Anonymkode: 87c8e...50d Neppe. Jeg svingte innom butikken for å sjekke, og gulerøtter og kålrabi er kjempebillig. Bacon og berneasesaus derimot, er svindyrt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå