AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Hallo, Jeg leier en leilighet for tiden og det er en kjellerleilighet. Det er egen inngang, så det er fra oppkjørselen sånne betongtrapper og brostein utenfor inngangsdøra. Det ser veldig fint ut selvom det er kjeller. Om fredagen var jeg og kjøpte en blomsterpotte med blomster i og satte på utsiden av døra. Jeg kjøpte også en dørmatte. Den kvelden når huseier kom hjem kom hun på døra og sa jeg ikke kunne ha dørmatte eller blomster der. Jeg spurte om det var pga allergi, men nei. Det er visst sånn "for de som eier". Jeg skjønte ikke helt kommentaren. Føler dette var en sær regel, jeg fjernet det jo، men hun virka sur. Er dette vanlig? Anonymkode: dd2a1...c90
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Glemte å si det. Hun sa også at hvis jeg skulle ha sykkel eller noe som helst, så måtte alt inn, siden det kun er leiligheten og trappen ned som er disponibelt.. Ser etter nytt sted å bo da.. Føler bare sette er sært. Anonymkode: dd2a1...c90 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 30. mai 2021 Høres rart ut..jeg ville ønsket at min leietaker skulle trivdes og gjort det fint rundt seg. Anonymkode: e21fb...c1b 82
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres rart ut..jeg ville ønsket at min leietaker skulle trivdes og gjort det fint rundt seg. Anonymkode: e21fb...c1b Ja, tenkte jo det er litt av poenget da. Får foresten ikke tenne stearinlys engang, men hun har kjøpt en pakke med ledlys istede. Anonymkode: dd2a1...c90
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 Mange strenge regler. Hva står i leiekontrakten din da? Uansett må det jo være fint for utleier om leietaker gjør det fint rundt seg. Og det skulle bare mangle at du skal gå lov til å ha sykkel utenfor.. Tror jeg må ha verdens snilleste utleiere. Anonymkode: 10586...960 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 30. mai 2021 Tipper hun leier ut ulovlig. Anonymkode: 98b44...cf8 52
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 Tips kommunen om leiligheten du! Anonymkode: 9bae4...e0a 28
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 Alt for sent, men heldigvis vil de nå revidere husleieloven slik at den er mer til fordel for leietakere enn den er nå. Slik den er nå er det egentlig nesten bare huseier som er ivaretatt. Nå har jeg nettopp kjøpt bolig selv, men hata det opplegget der selv i alle de årene jeg leide leilighet. Huseier kan omtrent kaste deg ut på dagen uten at du får gjort noe, fordi du er den svake part og fordi de bare kan skylde på oppussing eller at de skal bruke boligen selv, selv om det ikke er tilfelle. Anonymkode: 3ae41...2c1 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 Stress å flytte, men kanskje se over leiekontrakten, og oppdatering på andre leiligheter? Sånne utleiere vil du mest sannsynlig trå feil med, eller du må leve innenfor unormalt stramme rammer. Hadde min leieboer lagt ut dørmatte og blomster ville jeg blitt kjempe glad. Anonymkode: 8f525...847 11
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Skrevet 30. mai 2021 Høres ut som hun ikke vil at de skal se ut som noen bor der. Jeg har leid i mange år å bestandig fått skryt fra huseier når jeg pyntet med blomster på utsiden av arealet som tilhører leieobjektet. Anonymkode: 92f9e...614 26
Frøkensina Skrevet 30. mai 2021 #12 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som hun ikke vil at de skal se ut som noen bor der. Jeg har leid i mange år å bestandig fått skryt fra huseier når jeg pyntet med blomster på utsiden av arealet som tilhører leieobjektet. Anonymkode: 92f9e...614 Det tenker jeg også. Ville prøvd å sjekke opp om hun har oppgitt leieforholdet offentlig og eventuelt skatter av det om det det er påkrevd. Ellers bra at du ser deg om etter en ny leilighet, her går det jo ikke an å trives i lengden. 9
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 Leier du lovlig? Ettersom hun vil skjule at det bor noen der, men tanke på at ting ikke skal stå på utsiden. Anonymkode: f4683...a1a 12
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. mai 2021 #14 Skrevet 30. mai 2021 Mistenker at denne leiligheten leies ut ulovlig.
Frøkensina Skrevet 30. mai 2021 #16 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Glemte å si det. Hun sa også at hvis jeg skulle ha sykkel eller noe som helst, så måtte alt inn, siden det kun er leiligheten og trappen ned som er disponibelt.. Ser etter nytt sted å bo da.. Føler bare sette er sært. Anonymkode: dd2a1...c90 Hvis du disponerer trappa alene kunne du jo satt planter og sykkel på den 😅 Veldig sært. Det høres ut som hun leier ut ulovlig, hvis ikke så er hun uakseptabelt kontrollerende av en annen grunn. 6
Cuntzilla Skrevet 30. mai 2021 #17 Skrevet 30. mai 2021 Enten leier hun ut ulovlig og vil ikke at det skal se ut som det bor noen der, eller så er hun bare veldig sær på hvordan hun vil det skal se ut i i oppkjørselen sin. Men altså... alle liker jo blomster. Jeg tipper kjelleren ikke er godkjent for utleie. Mange som bryter loven her. 14
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #18 Skrevet 30. mai 2021 Hun vil ikke at andre skal se at det bor noen andre der Anonymkode: 72ef0...07a 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #19 Skrevet 30. mai 2021 Høres ut som der jeg bodde før! 😅 Var en kjeller leilighet med egen inngang, brostein og trapp utenfor 🙈 Sære utleiere som ikke lot meg ha noe utenfor.... tenkte aldri over det noen her skriver, at de bryter loven 😳 Er leiligheten på samme størrelse som arealet de har i etasjen over? For det er noen regler på hvor mye man skal skatte i forhold til hvor stor del av bo arealet man leier ut. Man skal bo på MER enn det man leier ut. Når jeg tenker over det, så var forrige leilighet jeg leide like stor som etasjen de bodde på over 😳 Og om de hadde gitt meg tillatelse til å «bo» meg inn med ting utenfor, så kunne man jo spekulert på at mitt område som jeg leide var større enn hva som er lov... Lurer skikkelig på om vi bodde på samme sted 😂 Bor du like ved tog linja?? Anonymkode: 91e99...a28 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #20 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Høres ut som der jeg bodde før! 😅 Var en kjeller leilighet med egen inngang, brostein og trapp utenfor 🙈 Sære utleiere som ikke lot meg ha noe utenfor.... tenkte aldri over det noen her skriver, at de bryter loven 😳 Er leiligheten på samme størrelse som arealet de har i etasjen over? For det er noen regler på hvor mye man skal skatte i forhold til hvor stor del av bo arealet man leier ut. Man skal bo på MER enn det man leier ut. Når jeg tenker over det, så var forrige leilighet jeg leide like stor som etasjen de bodde på over 😳 Og om de hadde gitt meg tillatelse til å «bo» meg inn med ting utenfor, så kunne man jo spekulert på at mitt område som jeg leide var større enn hva som er lov... Lurer skikkelig på om vi bodde på samme sted 😂 Bor du like ved tog linja?? Anonymkode: 91e99...a28 Det er ikke størrelse det går på, men markedsverdi. Så selv om første etasje er like stor som kjeller, kunne de etter all sannsynlighet leid den ut for mer. Og da er det ikke skatteplikt. Anonymkode: 2b430...6be 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå