Gå til innhold

Baby falt fra senga.. igjen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Første gangen sov han i bedsidecriben, han var så liten at han så smått begynte å åle seg fremover. Hadde da festet en flettet sengekant, fordi jeg ønsket å ikke gjøre overgangen så stor, at han gradvis skulle få mer «sikkerhet» med grind rundt hele senga. Han gråt ikke når han våkna, og bom! Hørte vi hylskriking. Dro til legevakten å alt sto bra til. 

I natt skulle jeg amme sønnen min, han er nå 9 mnd. Jeg sovna, plutselig våkner jeg av et dunk, å han hadde da krøpet ned ved forenden.. Vi så hvordan han reagerte, han smilte, å var seg selv. Han var ikke bevisstløs, blødde ikke å øynene så normal ut. I dag et han rød/blå i pannen, ikke veldig synelig. Jeg vet ikke om jeg tør å ta han med til legevakten, da jeg allerede har vært der tidligere pga fall, å er redd de skal sende bekymringsmelding.. Jeg er så bekymret å redd, for jeg leser skrekkhistorier om barn som detter ned fra sengen å får blødninger.. Er så lei meg å hysterisk.. går å bekymret meg hele tiden 😭 Han leker å tuller, har bært han mye i dag, så tror vist han hadde brekt noe så hadde han sakt ifra. Han har egentlig vært seg selv 

Anonymkode: 2b999...796

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt barnet mitt til legen om jeg var bekymret.

Anonymkode: 47727...dcc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du bekymret drar du til legen. Sender de bekymring til barnevern er det jo bra. Det er verre om sønnen din blir alvorlig skadet og du valgte å ikke dra til lege, hva tenker barnevern da? 

Anonymkode: c8e5e...dcf

• Liker 2
Skrevet

Er du bekymret så tar du en telefon og hører med de hos legevakten.

Når det er sagt når han er seg selv og ikke virker som han har vondt noe sted så er han nok helt i orden altså. Men har du et snev av bekymring så ringer du og hører med de.

Lite sannsynlig at det blir en bekymringsmelding utav slikt altså. 

• Liker 1
Skrevet

Dra til legevakten. Aktiv alder, alt kan skje på et kvart sekund. Si han ramla fra sofaen eller hva som helst, hvis det føles bedre for deg ❤️ 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du er bekymret for om sønnen din er skadet, men du er MER bekymret for om det skal komme en bekymringsmelding til barnevernet? Høres ut som en veldig rar prioritering.

Jeg tror ikke babyen er skadet. De tåler ganske mye, og et blåmerke i panna betyr ikke at det er alvorlige skader. Men du går og bekymrer deg hele tiden, men tør ikke dra til lege fordi du er bekymret for barnevernet? 

At ungen ramler ut av senga noen ganger i løpet av livet er ikke unormalt. Men å ikke søke helsehjelp hvis man tror det kan være nødvendig er mye verre.

Anonymkode: 74f2a...b35

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er da helt normalt at unger ramler både her og der. Legevakten har vært borti mye, det har også barnevernet. Min sønn faller ut av senga regelmessig og har gjort det siden han var 6 mnd! Enten det var bedside, voksensenga, sprinkelsenga. Han klatrer/åler/kaver så forferdelig hele døgnet, at fall er det dømt til å bli. Ting skal testes og alt skal prøves. Ringte legevakten her forleden (igjen!! Sikkert 10 gang siden fødsel) da barnet kjørte gåbilen sin ned trappa 🤦🏼‍♀️ Dama i skranken bare smålo (med meg) og trygget meg. Aldri hørt noe fra BV ennå :) Jeg tenker at hvis barnevernet noen sinne skulle komme på besøk, så stiller det bare deg i et bedre lys om du har kontaktet kyndig hjelp ved uro!

Anonymkode: cb727...8b1

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Du er bekymret for om sønnen din er skadet, men du er MER bekymret for om det skal komme en bekymringsmelding til barnevernet? Høres ut som en veldig rar prioritering.

Anonymkode: 74f2a...b35

Ikke så rar i det hele tatt 😕

Anonymkode: 88ce7...f0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke så rar i det hele tatt 😕

Anonymkode: 88ce7...f0f

Jo, det er en rar prioritering, basta bom! 
Jeg vil heller at mine barn skal være uskadet og bli tatt fra meg uten grunn enn at de skal gå med en uoppdaget mulig livstruende skade uten å få helsehjelp. 

TS: Det har sannsynligvis gått bra, men dersom du er bekymret så ringer du legevakten slik at de kan trygge deg, eller be deg komme inn med barnet for en sjekk dersom de ser behov for det. Å være redd for barnevernet er bare tull, de er der for barnas beste! Og de tar ikke barna i fra oppegående foreldre fordi de søker hjelp når babyen har slått seg. Det er bare tull! 

Anonymkode: e4109...0a4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en på snart 1,5 år og vi har vært mye på legevakten. Både av fall med stor kul i pannen som ikke så ut, kutt i pannen osvosv. Har alltid tatt han med om de har bedt meg komme, har hvertfall ringt for å forhøre meg. Har aldri tenkt over noe barnevern, har jo ikke gjort noe galt. Han er ekstremt aktiv og uhell har skjedd, og kommer skje. De har heller aldri meldt forresten, og om de hadde gjort det.. javel, jeg har mitt på det rene. Er du bekymret tar du med ungen, er mer bekymringsverdig at du ikke gjør det fordi du er redd for barnevern. I noen tilfeller blir det nok meldt, men man sjekkes jo fort ut av saken om det bare har vært uhell. De er mennesker de og, og vet uhell skjer med små barn. 

Anonymkode: bf71d...90b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...