AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Hvordan forteller man partneren at han skal bli pappa? Jeg har klart å bli gravid på p sprøyte fikk positiv test men ikke funnet ut hva jeg skal si.. Vi har snakket om barn, men ikke spesielt seriøst fordi jeg har gått på prevensjon. men for en stund siden ble alt veldig rart fordi han har en jente fra før som mora plutselig flytta langt unna med, og det har vært rettsak osv.. hvor han etter det sier at han ihvertfall ikke skal ha flere barn og at han klarer seg fint med en.. og hadde tenkt å kappe strengen.. og det er jo den holdninga jeg tenker på hver gang jeg prøver å si til han at jeg er gravid.. men det stopper liksom litt opp.. Anonymkode: da331...f10
spegel Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Jeg er gravid. Det sa jeg, og så fikk det bli opp til han om han ville bli pappa eller ei. 😜 Det ville han heldigvis. Greit at han har vært gjennom ditt og datt. Men husk at også dine tanker, følelser og ønsker er viktige. Mange kvinner har lett for å glemme seg selv. Hva tenker du om graviditeten? 11
Rotemor Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 spegel skrev (4 minutter siden): Jeg er gravid. Det sa jeg, og så fikk det bli opp til han om han ville bli pappa eller ei. 😜 Det ville han heldigvis. Greit at han har vært gjennom ditt og datt. Men husk at også dine tanker, følelser og ønsker er viktige. Mange kvinner har lett for å glemme seg selv. Hva tenker du om graviditeten? Jeg er gravid, fungerer. Men menn bestemmer ikke om de vil bli pappa eller ei. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 spegel skrev (4 minutter siden): Jeg er gravid. Det sa jeg, og så fikk det bli opp til han om han ville bli pappa eller ei. 😜 Det ville han heldigvis. Greit at han har vært gjennom ditt og datt. Men husk at også dine tanker, følelser og ønsker er viktige. Mange kvinner har lett for å glemme seg selv. Hva tenker du om graviditeten? Jeg er superhappy😊 Jeg vet liksom at jeg må si det og hvordan jeg bør si det.. helt til jeg sitter der og faktisk skal si det.. Da tenker jeg bare på de ordene han sa om at han ikke ville ha fler😥 Anonymkode: da331...f10
spegel Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er superhappy😊 Jeg vet liksom at jeg må si det og hvordan jeg bør si det.. helt til jeg sitter der og faktisk skal si det.. Da tenker jeg bare på de ordene han sa om at han ikke ville ha fler😥 Anonymkode: da331...f10 Så hyggelig! Gratulerer så mye til deg! ❤️ Håper at kjæresten din også blir glad for barnet når han får høre det! 😊 8
spegel Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 Rotemor skrev (4 minutter siden): Jeg er gravid, fungerer. Men menn bestemmer ikke om de vil bli pappa eller ei. Ja det vet vel de fleste! 😆 Selvfølgelig har han likevel et valg om hvorvidt han vil stille opp for barnet sitt og faktisk være en pappa (i praksis altså). Beklager at jeg ikke presiserte dette til å begynne med. Antok at det sa seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvordan forteller man partneren at han skal bli pappa? Jeg har klart å bli gravid på p sprøyte fikk positiv test men ikke funnet ut hva jeg skal si.. Vi har snakket om barn, men ikke spesielt seriøst fordi jeg har gått på prevensjon. men for en stund siden ble alt veldig rart fordi han har en jente fra før som mora plutselig flytta langt unna med, og det har vært rettsak osv.. hvor han etter det sier at han ihvertfall ikke skal ha flere barn og at han klarer seg fint med en.. og hadde tenkt å kappe strengen.. og det er jo den holdninga jeg tenker på hver gang jeg prøver å si til han at jeg er gravid.. men det stopper liksom litt opp.. Anonymkode: da331...f10 Jeg synes at han må tenke igjennom at hvis han nekter å få flere barn, men også vil være sammen med deg, så fratar han på en måte din mulighet til å få barn, iallefall så lenge du ikke går fra han. Hvis han vil være sammen med deg, så må han tenke igjennom om han vil være sammen med deg med et felles barn, eller om han vil være uten deg. For tvinge deg til å bli barnløs kan han ihvertfall ikke. Anonymkode: 1af40...85e 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes at han må tenke igjennom at hvis han nekter å få flere barn, men også vil være sammen med deg, så fratar han på en måte din mulighet til å få barn, iallefall så lenge du ikke går fra han. Hvis han vil være sammen med deg, så må han tenke igjennom om han vil være sammen med deg med et felles barn, eller om han vil være uten deg. For tvinge deg til å bli barnløs kan han ihvertfall ikke. Anonymkode: 1af40...85e Enig den altså. Det har bare ikke blitt noe tema vi har snakket noe særlig om siden jeg bare har gått på prevensjon så har det bare vært sånn.. Jeg vet jo ikke om han faktisk ikke vil ha eller om det var bråket Med exen som utløste de kommentarene heller Anonymkode: da331...f10 1
Rotemor Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 spegel skrev (10 minutter siden): Ja det vet vel de fleste! 😆 Selvfølgelig har han likevel et valg om hvorvidt han vil stille opp for barnet sitt og faktisk være en pappa (i praksis altså). Beklager at jeg ikke presiserte dette til å begynne med. Antok at det sa seg selv. Jeg mener at det ikke er et valg, da. Får du et barn må du ta vare på det😊 Men skjønner hva du mener! 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 Begynn å grine først. Da mykner du ham litt opp. Og så, når han spør hva det er for noe, svarer du at du vet ikke om du tør å si det. Da forventer han at du har vært utro eller noe sånn. Og så blir han da på en måte litt positivt overrasket når du sier du er gravid. Det funka i hvertfall på meg. Anonymkode: ccdad...4d0 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Skrevet 30. mai 2021 Har han kommet i deg så får han ta ansvaret med barnet. Hans feil! Alle vet at prevansjon ikke er helt sikkert. Anonymkode: 8af15...4a5 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Skrevet 30. mai 2021 Si at du føler deg dårlig og har symptomer på graviditet, så får han svelget de første tankene på den måten. Istedenfor å bare peise ut med at du er gravid, for da kommer panikken hos han med en gang sikkert. Uansett utrolig teit av han å ikke ta ansvar når han selv har satt seg i den situasjonen. Anonymkode: 8af15...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 Rotemor skrev (1 time siden): Jeg er gravid, fungerer. Men menn bestemmer ikke om de vil bli pappa eller ei. Selvsagt er det er valg. Å stille opp økonomisk om man juridisk sett er far er ikke et valg, men man kan velge å ikke være en pappa. Anonymkode: 49454...9ea 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #14 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Selvsagt er det er valg. Å stille opp økonomisk om man juridisk sett er far er ikke et valg, men man kan velge å ikke være en pappa. Anonymkode: 49454...9ea De kan ikke velge bort det faktum at de biologisk og juridisk sett er en pappa. De kan derimot velge å ikke stille opp, noe mange angrer hardt på når barnet blir eldre. Anonymkode: 1af40...85e 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #15 Skrevet 30. mai 2021 Rotemor skrev (1 time siden): Jeg er gravid, fungerer. Men menn bestemmer ikke om de vil bli pappa eller ei. I beg to differ: Han som befruktet moren min har aldri vært tilstede i livet mitt. Og jeg kunne aldri, aldri kalt han pappa. Det er det stefaren min som er. Anonymkode: 798cc...3ba 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #16 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Si at du føler deg dårlig og har symptomer på graviditet, så får han svelget de første tankene på den måten. Istedenfor å bare peise ut med at du er gravid, for da kommer panikken hos han med en gang sikkert. Uansett utrolig teit av han å ikke ta ansvar når han selv har satt seg i den situasjonen. Anonymkode: 8af15...4a5 Takk for godt råd.. Jeg tror ikke at greia er om han tar ansvar eller ikke, det vet jeg han uansett gjør, men er bare hodet mitt som fucker det til med de ordene hans.. de har liksom brent seg fast også feiger jeg ut på å fortelle det Anonymkode: da331...f10
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #17 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har han kommet i deg så får han ta ansvaret med barnet. Hans feil! Alle vet at prevansjon ikke er helt sikkert. Anonymkode: 8af15...4a5 Var vel ikke det søket spurte om Anonymkode: da331...f10 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #18 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for godt råd.. Jeg tror ikke at greia er om han tar ansvar eller ikke, det vet jeg han uansett gjør, men er bare hodet mitt som fucker det til med de ordene hans.. de har liksom brent seg fast også feiger jeg ut på å fortelle det Anonymkode: da331...f10 Det var jo ord sagt i affekt. Han har jo sikkert også hatt fine stunder med det barnet han er far til, ellers hadde det jo ikke blitt så mye bråk av at eksen flytta vekk med det. Anonymkode: 4c07e...53e 1
Rotemor Skrevet 30. mai 2021 #19 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Selvsagt er det er valg. Å stille opp økonomisk om man juridisk sett er far er ikke et valg, men man kan velge å ikke være en pappa. Anonymkode: 49454...9ea Moralsk sett er det ikke et valg.
Rotemor Skrevet 30. mai 2021 #20 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): I beg to differ: Han som befruktet moren min har aldri vært tilstede i livet mitt. Og jeg kunne aldri, aldri kalt han pappa. Det er det stefaren min som er. Anonymkode: 798cc...3ba Bra du hadde en bra Pappa! Det moralske og økonomiske ansvaret lå fra starten av likevel hos din biologiske far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå