AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Jeg er jente på snart 40, som jobber hele dagen i et ganske usosialt yrke(-minimalt med prat med andre på jobb). Hører som regel på musikk på øret igjennom arbeidsdagen. Saken er at jeg har akkurat fått meg kjærest, og i forhold til han så føler jeg meg ikke så oppdattert på alt mulig.. ser vi på tv så vet han hvem alle er av kjendiser, han er veldig god i generel kunnskap når vi snakker om ting eller drar på quiz kvelder.. Jeg føler meg litt dummere? Om det er lov å si.. Jeg har barn og mange venner og kanskje har jeg veldig god kunnskap om veldig sære ting, spesielle språk, geografi osv. og ting som jeg skjønner bare interesserer meg er jo ikke så lett å snakke om heller.. syns samtalene våre dør lett ut fordi jeg ikke har så mye å komme med.. Nå vet jeg endel hører på podcast , er det noe der som man bør følge med på? Jeg ser jo i vg og på nyheter hver dag og prøver å følge med på det spm skjer i verden.. så er ikke helt sånne ting jeg tenker på heller.. mer generel kunnskap om vanlige ting Anonymkode: b20b0...69f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Nrk har jo en podkast som heter nettopp Oppdatert, prøv den? Anonymkode: 33b85...7f9 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Oi. Supert. Den skal jeg sjekke ut.. Anonymkode: b20b0...69f
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 Fant også en som heter Oppsummert, av Finansavisen. Har ikke hørt disse selv så vet ikke hvor bra de er. Anonymkode: 33b85...7f9
Boodelooap Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Og så har vi jo Aftenpostens podcast Forklart. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 Hvis det er kjendisnyheter du ikke klarer å følge med på så er vel harm og hegseth podcasten en mulighet. Anonymkode: 7ff71...ecf
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #7 Skrevet 31. mai 2021 For min del får jeg med meg alt av snakkiser og kulturelle greier via diverse grupper og venner på SoMe. Men, jeg har også interesse for det. Kanskje du ikke synes dette er så interessant? Anonymkode: 284ec...c52
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #8 Skrevet 31. mai 2021 Å være oppdatert på reality kjendiser er jo ikke noe å trakte etter? Uansett, menn liker jo ofte å være smartere/flinkere enn damen, så det er kanskje ikke et problem. Bare husk å se beundrende på han når han mansplainer. Anonymkode: e5a71...115 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #9 Skrevet 31. mai 2021 Jeg er glad i podcaster, hører for eksempel på NRK sin som heter Oppdatert I tillegg hører jeg på NRK Alltid Nyheter som en del av morgenrutinen, og sjekker nettaviser ila dagen. Har også nyhetsvarsel på for et par nettaviser, ofte leser jeg bare varselet og føler meg oppdatert nok. Ellers så er det jo mange bra podcaster hvor man får litt generell kunnskap om ting. NRKs Hele historien er veldig bra for eksempel. VG har masse krimpod-greier. Jeg liker også populærivitenskapelige greier, eller historie med litt snert. Stuff you should know og Freakonomics og Behind the bastards og sånne ting. Du må jo være litt interessert da, kjedelig å høre på masse podcaster du ikke finner spennende. Om du for eksempel er glad i musikk, så kan du jo også høre på podcaster om dette. Alle er ikke oppdatert på alt, man kan jo mest om det man liker selv. Og det gjør jo folk og samtaler interessante. Anonymkode: e931f...a21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå