AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #1 Skrevet 30. mai 2021 Jeg er alene med to barn på 6 år og 10 år. Far har de 1-2 ganger i måneden til tross for at vi bor 10 min gange fra hverandre (ingen samværsavtale). Faren deres skrev til meg klokken 10 i dag tidlig at han leverer de klokken 11 i dag. Jeg skrev at jeg ikke er hjemme før 11.30, men at døren er åpen så barna kan bare gå rett inn. Dette mente far er uhørt og at jeg er en svært uansvarlig mor som lar de være hjemme alene i 30 min. Han skulle bare visst hvor mye de faktisk er "alene". De er jo gjerne ute og leker med venner uten at jeg forfølger dem. Dette mener far også er uansvarlig 😂 de er selvsagt ikke alene på kvelden. Jeg er i full jobb, samt studerer så hvordan han mener at jeg skal fotfølge 2 barn er for meg uforståelig. Han mener også det er uansvarlig å ha barnevakt til barna fordi han ikke ønsker at barna skal bli oppdratt av andre. Likevel ønsker han ikke mer samvær. Jaja, så jeg tenkte å høre med dere andre om deres 10-åring får være litt alene med mindre søsken? Anonymkode: 20359...782
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #2 Skrevet 30. mai 2021 Tenker det går helt fint at barna er hjemme alene i 30 min, spesielt om de er vant med det. Man kan, og skal ikke, fotbfølge barna hele tiden. Hvordan endte det? Anonymkode: a105e...c16 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Du kjenner jo barna dine best, tenker jeg. Ikke alle kan være alene hjemme i den alderen, spesielt siden 10-åringen har ansvar for lillesøsken på 6. Om det er barn som kan finne på å bruke komfyr e.l. er det jo ikke spesielt lurt. Men du kjenner jo barna dine og vet om de klarer det. Om far ikke vil at dette skal skje, får han levere dem en halvtime senere da! Anonymkode: 67586...84a 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #4 Skrevet 30. mai 2021 Det spørs på barnet. Jeg var alene hjemme fra jeg var 10 år. Kom først hjem etter skolen og var alene hjemme 1-1,5 time. Luftet hunden vår en liten tur og lagde meg ostesmørbrød selv og så på tv til foreldrene mine kom hjem. Husker jeg var 9 år og var alene 1 t med en kusine som var 1 år i hjemmet vårt. Det syns jeg var stressende. Er nok annerledes med søsken som kjenner hverandre. Anonymkode: dcbd5...162
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Skrevet 30. mai 2021 Det går sikkert helt fint, med mindre 6 åringen er umoden. Eldste jenta vår kunne aldri være alene i den alderen, mens mellomste gutten er moden og klarte seg fint alene 30 minutter som 6 åring. Du kjenner barna dine best, drit i hva han sier. Anonymkode: 2b198...9da
Eneri Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 Det der er jo helt uproblematisk. Det høres ut som eksen din ikke først og fremst tenker på barnas beste/trygghet selv om han vinkler det dit, for meg høres det mer ut som han vil begrense din frihet. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå