Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når noen spør hvor rask var din fødsel..

hva svarer dere da? For hos meg startet første rie kl 11.30, og hun var ute 19.20. Men de sa at jeg ikke var i aktiv fase før kl 18.00. 
så er fødselen min da på 1t og 20 min, eller i 7 timer og 50 min..?

Anonymkode: 2502e...f8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å si begge deler.

Anonymkode: 023f8...8cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da sier du det du skriver her 😆

Anonymkode: bcfcb...d7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner aktiv fødsel 👌 evt bruker jeg å si: «Tok 21 timer fra vannet gikk til baby var ute. Men jeg var i aktiv fødsel i 19 timer». 

Anonymkode: 73ff2...74f

Skrevet

Jeg sier aktiv fødsel. Skal sies at det bare er ved første fødsel det er forskjell på tiden fra første ri og tiden fra jeg var i aktiv fødsel. Der kan jeg legge til to timer ekstra hvis jeg teller fra første ri, og det er så lite at jeg ser ingen grunn til å poengtere det. De to andre var styrtfødsler hvor riene startet samtidig som vannet gikk så der regnet jordmor aktiv fødsel fra start. 

Skrevet

Jeg pleier å svare den tiden jeg har vært på sykehuset. Fra jeg kom inn dit til ungen er ute.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har svart fra første rie til babyen var ute, men jeg hadde ganske tette rier fra start og raske fødsler. Jeg vet ikke når aktiv fase startet, det var full åpning ved første sjekk på sykehuset med første baby og ca. 6 cm med andre. 

Anonymkode: 18418...091

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror tida som står i journalen som aktiv fødsel er regna fra ca første rie, eller til og med litt før, for de sjekka ikke da jeg kom inn, og da de først sjekka var fødselen nesten over 🙈, så jeg pleier å si når jeg merka første rie og når han var ute

Anonymkode: a4a5b...452

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror tida som står i journalen som aktiv fødsel er regna fra ca første rie, eller til og med litt før, for de sjekka ikke da jeg kom inn, og da de først sjekka var fødselen nesten over 🙈, så jeg pleier å si når jeg merka første rie og når han var ute

Samme her. I journalen har de skrevet at fødselen starta fra slimproppen min gikk og at den derfor varte i 4,5 timer, men jeg fikk ikke rier før to timer etter det, så jeg sier 2,5 time hvis noen spør hvor lang fødselen varte. Føler ikke helt at man kan regne det å ligge i senga og ikke få sove uten å ha noe vondt kan telles som å være i fødsel 🙈

Anonymkode: d475f...e29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier å si at vannet gikk kl 20.00 og babyen var ute 3.30

Anonymkode: 4216d...74d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Når noen spør hvor rask var din fødsel..

hva svarer dere da? For hos meg startet første rie kl 11.30, og hun var ute 19.20. Men de sa at jeg ikke var i aktiv fase før kl 18.00. 
så er fødselen min da på 1t og 20 min, eller i 7 timer og 50 min..?

«Det tok så lang tid det tok». Enkelt, likefrem, oppmuntrer ikke til å stikke nesen i dine intime saker og medisinske historie i den videre samtalen.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Da sier du det du skriver her 😆

Anonymkode: bcfcb...d7e

Hvorfor det? Jeg kommer ikke på en eneste person som ikke var til stede på fødestuen som har noe med «hvor lenge» ts fødte. Hvorfor i alle dager skal hun svare med detaljerte tall som var dette en eksamensbesvarelser i matematikk? Hvorfor skal ts svare i det hele?

Anonymkode: cc59e...de3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

«Det tok så lang tid det tok». Enkelt, likefrem, oppmuntrer ikke til å stikke nesen i dine intime saker og medisinske historie i den videre samtalen.

Hvorfor det? Jeg kommer ikke på en eneste person som ikke var til stede på fødestuen som har noe med «hvor lenge» ts fødte. Hvorfor i alle dager skal hun svare med detaljerte tall som var dette en eksamensbesvarelser i matematikk? Hvorfor skal ts svare i det hele?

Anonymkode: cc59e...de3

Sikkert fordi hun har lyst å dele sin erfaring med andre som et helt vanlig sosialt oppegående menneske :) Hvis du ikke vil dele er det helt ok det også :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sikkert fordi hun har lyst å dele sin erfaring med andre som et helt vanlig sosialt oppegående menneske :) Hvis du ikke vil dele er det helt ok det også :)

Jepp! Signerer denne!

ts:)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Amatariel skrev (13 timer siden):

Jeg pleier å svare den tiden jeg har vært på sykehuset. Fra jeg kom inn dit til ungen er ute.

Hvis jeg hadde regnet slik hadde min siste fødsel vart i tre minutter 😂 (skjønner at det gir mening for andre å regne sånn altså)

Jeg har vel svart tiden fra første skikkelige rie, altså fra jeg skjønte at det ikke var maserier. Men så har ikke den første åpningsfasen min vart spesielt lenge og jeg har kommet inn på sykehuset med 5 cm eller pressrier så vet ikke når de har gått over i aktiv fase. 

Anonymkode: 7ded7...7ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min fødsel startet ved vannavgang, så jeg regner fra vannavgang. 

Anonymkode: 14888...17f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å si tiden fra første rie til barna var ute. 

Anonymkode: 6417c...3ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier at det tok nesten 2 døgn fra igangsetting til ungen var ute.

Anonymkode: 8fa59...fbb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hos meg har de heller kortet ned på fødselen i journalen. Med første baby gikk det 5,5 timer fra første rie til babyen var født, og det står aktiv fødsel 2 timer. Andre hadde jeg rier i 1,5 timer, og det står aktiv fødsel 1 time. Andre gang tror jeg bare de har notert at jeg var i aktiv fødsel da jeg ankom sykehuset, for jeg var der en time. Første gang vet jeg ikke hvordan de kom fram til det for babyen var på vei ut da vi ankom sykehuset (men det kan godt stemme). 

Anonymkode: 18418...091

Skrevet

Isåfall kom jeg aldri til aktiv fødsel, hadde veldig vonde rier hvert 5. min i 38 timer uten å komme lenger enn 3-4 cm, endte med keisersnitt. Så jeg regner fra første rie. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier jeg kom inn uten åpning kl 01 og ble sendt hjem. 

3.30 gikk vannet i sengen og vi dro rett på sykehuset. 2 cm åpning kl 4. full åpning kl 6, måtte holde igjen til kl 7 og presset i 1 time før ungen var ute kl 8. 

I følge jordmor hadde jeg strytfødsel. Aktiv fødsel (fra 4 cm) i ca 3.5 t😅

Andre gangen ble vannet tatt og ungen var ute på 4 timer🥳

Anonymkode: d50b2...0c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...