Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan du fortelle litt om det?
Hvor var du, og hvor lenge?
Hva gjorde du/ dere på?
Vil du tilbake?
Hvor mye penger brukte du der?
Hvordan var flyreisen - måtte du bytte fly eller var det direkte? Hvordan fikk du tiden til å gå på flyreisen?

Anonymkode: 4ac7b...03e

Videoannonse
Annonse
Gjest Linny111
Skrevet

Jeg har vært der flere ganger.

Har vært i New York City to ganger, da var det bare storbyferie. Broadway-show, mat, fergeturer, shopping osv.

Var i Boston med samboer for å dra på konsert. Da leide vi bil og kjørte til Canada. Besøkte små steder, opplevde ting, smakte på ny mat.

Dro til Miami og leide bil og kjørte til New Orleans. I New Orleans var vi på mange jazzbarer. Besøkte også en del strender i Florida. Samboer hadde undervist noen studenter på et universitet der, så vi besøkte dem og de viste oss rundt.

Har også vært i San Franscisco med familie.

Vi gjør egentlig ikke så mye annet enn å oppdage nye steder, ny mat og treffe nye mennesker.

Vil gjerne tilbake. Det er mye spennende å oppleve. Synes generelt ting er ganske dyrt der, overnatting, god mat og leie av bil. Har aldri hatt skikkelig budsjett, så usikker på hva vi har brukt. Har alltid flydd direkte. Jeg har vært på mye lenger flyturer, så det er ikke noe problem å få tiden til å gå. Har Kindle, Nintendo Switch og noen filmer på mobilen, så er det bare deilig å fly langt.

Skrevet (endret)

Kan du fortelle litt om det? Bryllupsreise med eksen, var 1 uke i Florida, deretter 1 uke på cruise i Karibien og deretter 1 uke i New York. Andre gangen jeg var i New York var jeg sammen med min nåværende samboer/forlovede. Begge reiser var fantastiske på hver sine måter.
Hvor var du, og hvor lenge? New York to ganger og Florida en gang (Miami og Fort Lauderdale). Første gangen var jeg i New York i 1 uke og Florida 1 uke. Andre gangen jeg var i New York var jeg nesten 1 uke. 
Hva gjorde du/ dere på? Første gang jeg var i Florida besøkte vi Miami og Fort Lauderdale. Vi var mest på stranda og gjorde ikke så veldig mye annet enn å bo på et luksushotell ved en av de flotte strendene og shoppet. Og så var det cruise i Karibien som var helt fantastisk, og deretter New York. Begge gangene jeg har vært i New York har jeg/vi besøkt ulike museum og severdigheter (f.eks 9/11-museet, The MET osv), shoppet, spist god mat og kost oss. Var også på et fantastisk stand up-show i New York sist jeg var der, og da spiste vi også en skikkelig amerikansk julemiddag med diger kalkun og det hele. 
Vil du tilbake? Absolutt, spesielt New York. Jeg kunne aldri tenkt meg å bo i USA, men det er et fantastisk ferieland.
Hvor mye penger brukte du der? Rundt 100 000 kr begge gangene.
Hvordan var flyreisen - måtte du bytte fly eller var det direkte? Hvordan fikk du tiden til å gå på flyreisen? Første gangen hadde vi 3 flyvninger: Oslo - Zürich - Miami, Fort Lauderdale - New York og New York - Oslo, og andre gangen reiste vi Oslo - London - New York t/r. Flotte turer og jeg synes jo flyturene i seg selv er en opplevelse. Første gangen i USA ble vi oppgradert begge veier (ikke innenlands, men t/r USA-Norge), så da fikk vi det veldig komfortabelt, andre gangen reiste vi business class, og det var skikkelig digg, rett og slett. Nesten så jeg ikke ville at reisen skulle være over. ;) Fikk tiden til å gå ved å se på filmer (i seteryggen), se filmer/serier på tablet, lese bøker på Kindle, lese i sladreblader jeg kjøpte i USA, hørte på musikk, spise mat og sove. Reisen fra Oslo til Miami var vel på nesten 14 timer inkl. mellomlanding (rundt 9 timer i lufta fra Zürich), så da måtte man bare lene seg tilbake og slappe av. :) 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 11.55):

Kan du fortelle litt om det?
Hvor var du, og hvor lenge?
Hva gjorde du/ dere på?
Vil du tilbake?
Hvor mye penger brukte du der?
Hvordan var flyreisen - måtte du bytte fly eller var det direkte? Hvordan fikk du tiden til å gå på flyreisen?

Anonymkode: 4ac7b...03e

Har vært flere ganger i USA, både i NYC, Miami og Florida, LA, Texas, SF og Hawaii. Har vært der 1-2 uker sammenhengende hver gang. Ferie, og besøk hos kjente. Bruker mye penger der, det er relativt dyrt å feriere i USA, særlig i Florida, NYC og Hawaii. Må stort sett leie bil da off. transport er utfordrende å få til og klaffe. Flyreiser dit som til alle andre langdistanse-destinasjoner, det tar tid, så ha med underholdning. Har mye brukt direktefly med SAS og Norwegian, det fungerer aller best. Selv om andre ruter kan være billigere, så bruker man penger på flybytter og ventetid på andre flyplasser.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor?NY, Boston, Washington City, Seattle, Miami, LA, San Fransisco, Napa, Las Vegas, Yosemite, Gran Canyon, New Orleans, Highway1, og en del andre plasser som ikke er like kjent... 

Hva? Alt fra sightseeing, matopplevelser, helikopterturer, daffe rundt i by hele dagen, roadtrip, strand og bad, toppturer, gåturer, båtturer, og alt annet man gjør på ferie. 

Tilbake? Ja, selvfølgelig. Både til steder vi har vært, og nye steder. 

Penger? Fra 20 000 totalt da vi var unge. Til 200 000 totalt på det dyreste. 

Flyreisen? Kort transfer til London, Schiphol eller Frankfurt. Så ca 6 timer til østkyst, 9 til vestkyst. I det hele tatt ganske behagelig og effektivt sett mot en del steder i Asia, Caribbean og Australia. Tre glass vin, 2-3 filmer, så er du fremme. 

Anonymkode: 56867...6af

AnonymBruker
Skrevet

Du bør fly så direkte som mulig, er slitsomt å reise generelt. Unngå mellomlanding.

USA er et u-land på mange områder, husk det.

Mange drømmer om LA for eks, et skikkelig høl. Med masse uteliggere.

Har vært mye i USA tidligere, det er har skjedd mye der siste 20årene som gjør at det ikke er noe å dra til lenger. Men alle drømmer jo om fasaden som NY, LA etc. Veldig dyrt er det også, en håpløs tipskultur pga det er endel av lønnen deres. Bor du på hotel skal de ofte ha tips for å servere deg kaffe/juice.

Ta deg en tur i europa i stedet :) Kortere, og mye bedre. Spania for eks, der kan man utforske i årevis.

Anonymkode: 37d4a...35c

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler washington, fin by med mange interessante museum, bygninger og historie. 

Anonymkode: 2ebd0...f00

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...