Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal til for å få et langvarig forhold til å fungere?

Vil gjerne høre tips for hva som har funket for dere. ❤️

Anonymkode: 6c7fb...fff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bite i seg en god del, velge sine kamper.

Pleie kjærligheten! Vær raus med ord og handling, gi frihet

Anonymkode: 6e3a4...f3f

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å reparere tilknytningen etter krangler og uenigheter. Det er kjempeviktig! Man trenger ikke nødvendigvis ha blitt enige, men man må strekke ut en hånd og "koble på" igjen. 

Unne hverandre ting.

Anonymkode: 08b39...3d0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si på et individuelt plan for det angår jo bare paret det er snakk om. Jeg innbiller meg at det er en fordel av begge faktisk ser verdien av å ha en livspartner, har samme verdier og ønsker det samme for fremtiden. 

På en mer overordnet plan syns jeg. det er i overkant enkelt å finne en ny (tinder) og at vi som samfunn dyrker selvrealisering og individet. Det virker som folk mener det normale er serie-monogami og så lenge det er slik vil nok de aller fleste forhold ta slutt en eller annen dag uansett. 

Anonymkode: 4ce63...880

• Liker 3
Skrevet

Være flink til å kommunisere med hverandre. 

• Liker 1
Skrevet

Raushet, respekt og kjærlighet! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At begge har stor evne til samarbeid og kommunikasjon. At begge har stor vilje til å sette seg inn i den andres følelser og ta hensyn. At begge sier unnskyld og strekker seg langt for å løse konflikter. At begge fokuserer på det gode hos hverandre og vektlegger dette. At begge aksepterer hverandres ulikheter. 

Anonymkode: 18f84...547

• Liker 6
Skrevet

Enig i tingene som er nevnt.

Raushet, respekt, kommunikasjon, i særdeleshet reparasjon av tilknytning etter konflikt, evne til å inngå kompromiss og svelge kameler. Med en grunnleggende kjærlighet i bunn, så er dette tingene som trengs for meg i et langvarig forhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Være god med hverandre. Heie på hverandre, støtte hverandre når livet er tungt, feire alle seiere sammen.

Kommunikasjon, alltid spørre "hva mente du egentlig?" om man prøver å tolke noe som ble sagt. Spør, ikke tolk. Aldri anta, kommuniser. Snakke rolig om noe plager en, og forklare hvorfor. Mannen min ble fortvilet når jeg begynte å hylgråte over noe han sa på tull, og når jeg hadde roet meg kunne jeg forklare at akkurat det han gjorde der var noe en manipulativ eks hadde gjort, og hjernen min bare friket litt. Jeg beklaget reaksjonen min, han beklaget seg (selv om han ikke visste at han hadde gjort noe som egentlig ikke var galt i seg selv), og han har aldri gjort det igjen. Vi har alle våre laster, og gir man beskjed til partner om at "dette er ikke greit for meg" så må man lytte :) Dette gjelder såklart begge veier.

Gjensidig respekt. Kjempeviktig. 

Å kunne si unnskyld om noe gikk galt eller man misforstod noe, å aldri legge seg sur. 

Og så har jeg stor tro på å både ha felles interesser, og noen egne interesser. Mannen drikker gjerne noen øl med en kompis, mens jeg strikker med venninner. Sunt å ha litt space, og sunt å trives veldig godt sammen.

Forstå hverandres kjærlighetsspråk, og være kompatible her. Eksen var bare på gaver, og hvis ikke jeg ga ha gaver ofte så elsket jeg han ikke. Det stemte ikke, men slik tolket han det. For meg er nærhet viktig og tid sammen, og der er jeg og mannen like. Veldig behagelig. 

Anonymkode: 7e5a4...931

• Liker 3
Skrevet

Være mer opptatt av å forstå den andre enn å gjenta ditt syn. 

Hverdagsraushet. Sette pris på hverandre med komplimenter, små handlinger. 

Aldri legge seg/gå uten å skvære opp ved krangel. Si unnskyld med en gang hvis du er sliten og grinete.

La ting som småirriterer deg gå uten å mukle. 

Vis interesse for partner sine interesser selv om de kjeder deg. Ikke drep entusiasme. 

Ta initiativ til å gjøre noe hyggelig sammen, og hver for dere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Storgrad av felles interesser og verdier. Og så hjelper det godt, hvis ingen av partene har narsissistiske og/eller dyssosiale trekk.

Anonymkode: 029d8...865

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velge en moden person. Være en moden person. 

Anonymkode: 02920...8f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha lave forventninger til livet, forsøke å cope ved å tro på at det også finnes et etterliv.

Anonymkode: 7ce1e...da6

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mye fint og sant som er skrevet her. Jeg vil føye til at man ikke skal telle alt for likt. Mange har en tendens til å kritisere partneren fordi han/hun ikke gjør ting på samme måte som en selv. Eller verdsetter det samme. "Han burde jo forstå..." hører jeg ofte fra venninner. Han forstår nok, men prioriterer ikke likt. Og så har det vært viktig for meg å være takknemlig for at min partner er så raus med meg og mine dårlige sider. Vi tåler hverandre på godt og vondt. 

Anonymkode: 8eb50...734

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! 🧡

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva skal til for å få et langvarig forhold til å fungere?

Vil gjerne høre tips for hva som har funket for dere. ❤️

Tåle nedturer, riktig kommunikasjon (!!!!), ærlighet (!!), lytte til hverandre ...vi har vært sammen 7 år nå

Anonymkode: 7f47f...ef5

AnonymBruker
Skrevet
Arktis skrev (14 timer siden):

Være mer opptatt av å forstå den andre enn å gjenta ditt syn. 

Hverdagsraushet. Sette pris på hverandre med komplimenter, små handlinger. 

Aldri legge seg/gå uten å skvære opp ved krangel. Si unnskyld med en gang hvis du er sliten og grinete.

La ting som småirriterer deg gå uten å mukle. 

Vis interesse for partner sine interesser selv om de kjeder deg. Ikke drep entusiasme. 

Ta initiativ til å gjøre noe hyggelig sammen, og hver for dere. 

Ja, dette er så viktig!!

Anonymkode: 7f47f...ef5

AnonymBruker
Skrevet

Raushet 

kommunikasjon

respekt

tillit

gi hverandre tid til å være med egne venner og ha egne interesser

Aldri  legge seg når man er sinte på hverandre 

Anonymkode: 5afa3...306

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har samme verdier, og har alltid trukket i samme retning. Så det viktigste er nok at vi "traff rett" ved å velge hverandre. 

Kommunikasjon. Hver gang vi merker noe ikke er som det skal prater vi godt ut om det, lenge før det smeller. 

Vi er mer opptatt av at den andre har det bra, enn oss selv. Begge er alltid på tilbudssiden når noe skal gjøres. Er man den første som ser at noe må gjøres, så gjør man det. Å droppe å rydde oppvaskmaskinen betyr jo bare at man dumper den jobben over på den andre. Det å lese trådene om krangling om nattevåk, krangling om husarbeid, er så vanvittig fjernt for meg og hvordan jeg har det i mitt forhold. 

Anonymkode: b28b6...45e

Skrevet

Her var det masse gode tips!

Nylig leste jeg en undersøkelse om hva som holder liv i lidenskapen. Fant en del interessant der også. De små tingene. God kommunikasjon. Ikke ta hverandre for gitt. Tilgi. Tilpassing. Huske å formidle kjærlighet. 💜

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...