Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han kom i meg å går kveld, og i dag kom det masse slim ut av skjeden. Hadde sett for meg at det skulle renne ut iløpet av natten, men det holder seg kanskje inne?

Hvor lenge er det vits i å ligge med sæden i skjeden, for å få fullt utbytte av svømmerne?

Anonymkode: ebfb7...0ab

Videoannonse
Annonse
Gjest 123 eller noe
Skrevet

0 minutter ca... jeg gikk rett ut og tisset, og geleidet det fint ut med en finger og presset ut i tillegg. Så jeg skulle slippe å deale med sølet rett etterpå igjen :) 

Det er nok med utløsningen de får fart og blir skutt opp på plass, tror ikke de finner veien ved å svømme rundt mens du ligger flatt. :)

Skrevet

Det ligger inne frem til tyngdekraften lar det renne ut når du reiser deg.. det er ikke nødvendig å ligge lenge bare for å la det bli der, det øker nok ikke sjanser for graviditet

AnonymBruker
Skrevet

Okei, det er greit å vite🙈 Har lest så mange ligger med bena høyt etterpå, så tenkte det kanskje hadde noe å si hvor lenge det var der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Okei, det er greit å vite🙈 Har lest så mange ligger med bena høyt etterpå, så tenkte det kanskje hadde noe å si hvor lenge det var der.

Vi gjør mye rart som vi håper har en effekt og øker sjansen, men som ikke er evidensbasert ;)

Anonymkode: ec9e1...a9c

• Liker 5
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Ja, jeg har gjort det alle andre PP, for jeg har sett det på tvseriene :P Denne ganga var det jo 3  dager før EL, så jeg tok meg ikke bryet, men de fant likevel fram ^^

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer alltid etter sex og vasker meg godt der nede. Ligger aldri iro etterpå, går stort sett rett på badet og dusjer. Men jaggu ble jeg likevel uplanlagt gravid. Så tviler på det har noe å si om man ligger iro etterpå eller ikke.

Anonymkode: ddaab...545

Skrevet

De finner veien dit de skal uten at du trenger å ligge med beina oppetter veggen. Jeg venter mitt femte barn og har aldri gjort noe for å holde spermen inni der. Overskuddet renner ut. 

Skrevet

Vi var prøvere i 2 år, de siste 2 mnd hadde jeg lest mye om at flere lå med beine høyt opp i været. Så dermed måtte jeg prøve dette. Jeg kravla beina oppover veggen bak senga og la en pute under rompa. Så jeg lå rett opp ned med beina, oppned frem til ryggen🙈 men den satt etter 2 mnd med å gjøre dette og da hadde vi vært prøvere i 2 år!🤷‍♀️ Om det var dette som skulle til, det kan jo hende.. vi er prøvere på nr to nå, enda ikke klaffet etter 8 mnd med prøving. Men har bare gjort denne metoden etter sex 1 gang, og den gangen fikk jeg kraftig uvi fordi jeg lå sånn lenge uten å gå på do med en gang etter sex, så tørr ikke å prøve det igjen, da det ble fult med antibiotika å alt pga dette... skulle gjerne prøvd det igjen fordi jeg tror det gjorde susen sist! 

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig er det ikke noe poeng i å ligge med sæden inni deg, men hvis du absolutt vil - maks 30 minutter. Det er viktig å tisse etter samleie så du ikke får uvi eller noe sånt.

Anonymkode: 2453c...d39

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror selve spermen forsvinner oppi der men at det overfladiske væsken renner ut. Litt usikker 

Anonymkode: 2f35d...81f

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Om det hadde noe å si vet jeg ikke, jeg ble gravid😂😱

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her.

Du er heldig! Tenk om det var så enkelt for alle! 🤣🥰

(Jeg holder selv på med IVF)

Anonymkode: fa86e...846

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts her.

Kan du si litt om hvordan du lå? Pute under rumpa? Eller to puter?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du er heldig! Tenk om det var så enkelt for alle! 🤣🥰

(Jeg holder selv på med IVF)

Hadde jeg fått bestemme så hadde det vært så enkelt for alle. Har vært inne på dette forumet siden slutten av 2020, og lest om så mange fortvilede mennesker som ikke klarer å bli gravid, blir så lei meg på andres vegne😔

Jeg krysser fingrene for deg!!🤞🏻❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Kan du si litt om hvordan du lå? Pute under rumpa? Eller to puter?

Hadde ingen puter under, jeg lå på madrassen med bena litt høyt, kanskje 20 cm høyere enn resten av kroppen☺️ Husker ikke hvor lenge jeg lå sånn, kanskje 30 min, også la jeg meg i vanlig soveposisjon og sov natten igjennom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker å la sæden ligge i 2-3 timer.

Anonymkode: daf18...3af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde ingen puter under, jeg lå på madrassen med bena litt høyt, kanskje 20 cm høyere enn resten av kroppen☺️ Husker ikke hvor lenge jeg lå sånn, kanskje 30 min, også la jeg meg i vanlig soveposisjon og sov natten igjennom.

Jeg må legge til at 2-3 dager etterpå så fikk jeg massiv soppinfeksjon! Om det er fra sæden eller befruktning vet jeg ikke siden det kom noen dager etterpå, men det kan være sæden som forstyrret.

AnonymBruker
Skrevet

En skal være litt forsiktig med å ikke tisse etter samleie. Å tisse etter samleie reduserer risikoen betraktelig med tanke på feks uvi. Sopp trives også veldig godt i fuktige omgivelser som det gjerne blir etter sex

Anonymkode: cf425...2f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...