Gå til innhold

Dere som er vaksinerte, og dere som ikke er det

Anbefalte innlegg

Gjest Villfisker
Skrevet

Vil det ha betydning om en fremtidig partner er vaksinert eller ikke?
Spør av ren nysgjerrighet, og lurer på hva folk egentlig tenker om dette. 🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er fullvaksinert, men gir egentlig faen om en fremtidig partner er vaksinert eller ikke. 

• Liker 5
Skrevet

Min partner skal snart ha dose 2, jeg velger å stå over.

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvorfor hun ikke var vaksinert. Hadde hun vært vaksinemotstander så hadde vi nok ikke passet sammen

• Liker 19
Gjest Villfisker
Skrevet
Minitroll skrev (5 timer siden):

Er fullvaksinert, men gir egentlig faen om en fremtidig partner er vaksinert eller ikke. 

Så fint med litt tilbakemelding. Mange er så sinte på de som ikke vil vaksineres, at man begynner jo å lure. 

zemer skrev (3 timer siden):

Min partner skal snart ha dose 2, jeg velger å stå over.

Så bra at det er gjensidig respekt :) 

Skrevet
Villfisker skrev (12 minutter siden):

Så fint med litt tilbakemelding. Mange er så sinte på de som ikke vil vaksineres, at man begynner jo å lure.  

Synes jo at flest mulig bør vaksinere seg men det kan ikke brukes tvang. Norge er fortsatt et fritt land og det må man være takknemlig for. 

• Liker 2
Skrevet

Heldigvis kommer hverken jeg, min partner eller mine barn til å ta vaksine mot korona (har ingenting imot vaksiner, men skeptisk til hasteutvikla vaksiner)

• Liker 12
Skrevet (endret)
Villfisker skrev (7 timer siden):

Vil det ha betydning om en fremtidig partner er vaksinert eller ikke?
Spør av ren nysgjerrighet, og lurer på hva folk egentlig tenker om dette. 🤔

Forstår ikke hva dette har med valg av fremtidig partner å gjøre. I år er det Covid-19, om 5 år et annet virus. Håper virkelig at folk flest har et litt bredere perspektiv på det å velge partner, enn en pandemi som gjelder akkurat her og nå.

Endret av MorTil2
  • Liker 5
Skrevet

Nei, det som har betydning for meg er om en eventuell partner godtar at jeg ikke ønsker å vaksinere meg mot korona med det første.

• Liker 5
Gjest Villfisker
Skrevet
MorTil2 skrev (2 timer siden):

Forstår ikke hva dette har med valg av fremtidig partner å gjøre. I år er det Covid-19, om 5 år et annet virus. Håper virkelig at folk flest har et litt bredere perspektiv på det å velge partner, enn en pandemi som gjelder akkurat her og nå.

Ser heller ikke problemet, men mulig andre har et problem med det :) 

Skrevet

Jeg er vaksinert, mannen venter på sin. Ville ikke vært med en vaksine motstander 

• Liker 17
Skrevet

Det kommer helt ann på grunnen til å ikke ville ta den.

• Liker 3
Skrevet

Blir spennende se hvem av meg og min samboer som er den siste til å å få den. Det skiller ett årskull, og vi er helt bakerst i køen, selv vi begge har jobber med mange nærkontakter.

Om jeg var singel nå så ville jeg godt for ei uvaksinert dame. Higer ikke etter gamle damer, ei heller unge damer med så mye underliggende sykdommer at hun alt er ferdig vaksinert.. Måtte i så fall vært en sykepleier da.

Skrevet

Ironivarsel: Nei, altså, jeg bryr meg ikke om han ikke gidder å gjøre husarbeid, om han er snill eller ikke, så lenge han tar alle vaksiner det går an å ta. Fullvaksinert, det er det eneste som gjelder for meg. 

• Liker 4
Gjest Tutte
Skrevet (endret)
student86 skrev (1 time siden):

Ironivarsel: Nei, altså, jeg bryr meg ikke om han ikke gidder å gjøre husarbeid, om han er snill eller ikke, så lenge han tar alle vaksiner det går an å ta. Fullvaksinert, det er det eneste som gjelder for meg. 

Før var det røykfri partner mange hadde som et krav, nå blir det vel fullvaksinerte. Kanskje det blir skilt overalt også som det nå er med røyking. Uvaksinerte ikke tillatt🚫 

Etterhvert er det vel slutt på landegrenser og religion og alt som er også. Folket blir delt inn i to grupper, uvaksinerte og fullvaksinerte.

Endret av Tutte
Skrevet
Tutte skrev (1 time siden):

Før var det røykfri partner mange hadde som et krav, nå blir det vel fullvaksinerte. Kanskje det blir skilt overalt også som det nå er med røyking. Uvaksinerte ikke tillatt🚫 

Etterhvert er det vel slutt på landegrenser og religion og alt som er også. Folket blir delt inn i to grupper, uvaksinerte og fullvaksinerte.

Haha, ville ikke forundre meg. Så gal kan verden fort bli, vi er på god vei 😊

• Liker 1
Skrevet
Tunique skrev (10 timer siden):

Heldigvis kommer hverken jeg, min partner eller mine barn til å ta vaksine mot korona (har ingenting imot vaksiner, men skeptisk til hasteutvikla vaksiner)

Les en ordentlige kilde, argumentasjonen din viser at du ikke har gjort det. Hastevaksine?? Virkelig?

Jeg utfordrer deg.

• Liker 9
Skrevet

Fåtallet finner støtte i hverandre... 

Smak litt på ordet «fåtallet».... 

• Liker 2
Skrevet
10 hours ago, Tunique said:

Hvor vanskelig er det å innse at vaksinene til Pfizer, Moderna etc. har fulgt vanlig utviklingsløp med testing i fase 1, 2 og 3? Grunnene til at det har gått historisk raskt er delvis at mRNA-teknologien endelig er moden, men i hovedsak fordi rike vestlige land har stilt opp med garantikjøp uavhengig om vaksinene har lyktes eller ikke. Dermed har mange prosesser som vanligvis gjøres sekvensielt kunnet gjøres i parallell.

At Astra Zenica-vaksinen sannsynligvis har trigget en autoimmun reaksjon hos noen svært få og har gitt blodpropp er selvsagt tragisk, men den har reddet langt flere liv enn den har tatt.

Hvis du mener at f eks Pfizers vaksine er hastutviklet så mener du at alle vaksiker er hastutviklet. Så lenge en vaksine har vært gjennom test i fase 1, 2 og 3, har vist seg å ha god virkning og få bivirkninger så har den vært gjennom standard utviklingsløp.

• Liker 9
Skrevet
Collan skrev (1 minutt siden):

Hvor vanskelig er det å innse at vaksinene til Pfizer, Moderna etc. har fulgt vanlig utviklingsløp med testing i fase 1, 2 og 3? Grunnene til at det har gått historisk raskt er delvis at mRNA-teknologien endelig er moden, men i hovedsak fordi rike vestlige land har stilt opp med garantikjøp uavhengig om vaksinene har lyktes eller ikke. Dermed har mange prosesser som vanligvis gjøres sekvensielt kunnet gjøres i parallell.

At Astra Zenica-vaksinen sannsynligvis har trigget en autoimmun reaksjon hos noen svært få og har gitt blodpropp er selvsagt tragisk, men den har reddet langt flere liv enn den har tatt.

Hvis du mener at f eks Pfizers vaksine er hastutviklet så mener du at alle vaksiker er hastutviklet. Så lenge en vaksine har vært gjennom test i fase 1, 2 og 3, har vist seg å ha god virkning og få bivirkninger så har den vært gjennom standard utviklingsløp.

Jeg regner med du som alle andre ved at vaksinene mot covid19 kun er betinget godkjente? Hvis ikke bør du virkelig Google litt. 

(De kan bli godkjente i 2023 om det ikke har vært alt for mange dødsfall eller alvorlige bivirkninger de siste årene på de som har tatt dem.)

• Liker 6
  • Opprett ny...