Gå til innhold

Hvordan gi bort til de som trenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en del barnegrøt og middagsglass som barnet vårt ikke lenger vil spise. Det er flere uåpnede bokser og jeg tenkte å gi det bort til noen som trenger det. Men hvor finner jeg disse menneskene?  Jeg orker ikke å legge ut annonsen på gis bort på finn, da kommer det hundrevis av masete meldinger. Jeg mener å ha sett at det var en side hvor folk med dårlig råd har lagt ut annonser med ting de trenger, men hvor er dette?

Anonymkode: e3f66...d39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alenemor 

Gjest GulSol
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi har en del barnegrøt og middagsglass som barnet vårt ikke lenger vil spise. Det er flere uåpnede bokser og jeg tenkte å gi det bort til noen som trenger det. Men hvor finner jeg disse menneskene?  Jeg orker ikke å legge ut annonsen på gis bort på finn, da kommer det hundrevis av masete meldinger. Jeg mener å ha sett at det var en side hvor folk med dårlig råd har lagt ut annonser med ting de trenger, men hvor er dette?

Anonymkode: e3f66...d39

Hvis du søker "hjelpegruppe *din kommune*" eller noe lignende på Facebook, så kan det dukke opp noe sånt. 

AnonymBruker
Skrevet

Har dere "Hjelp oss å hjelpe" der du bor? Her har de handlevogner på mange butikker, hvor man kan legge dagligvarer. Hvis det er hos dere også så ville jeg lagt det der. Ellers kan du kontakte dem og høre om de trenger det.

Hvis ikke de er i ditt område kan du kanskje høre med krisesenter eller barnas stasjon?

Anonymkode: 3d09a...216

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Finn noen som har lagt ut annonse på goodify? 

Skrevet

Jeg har gitt bort klær, leker og barnebøker til krisesenteret her i byen, de som kommer dit kommer dit ofte i det de står og går i, og har ingenting med seg i en krisesituasjon. Hvis det er et krisesenter der du bor så tror jeg de vil bli glad for barnemat også :) 

Hvis det er asylmottak i nærheten av der du bor så kan det også være aktuelt 

Ellers sjekk ut Facebook om det er en hjelpegruppe for stedet du bor på, eller bare sjekk ut ei lokal kjøpe/selge/bytte-gruppe på Facebook. 

Du kan også kanskje spørre på helsestasjonen du går på om de vet om noen som har behov for barnemat, det er mange småbarnsfamilier med knapp økonomi. For å ivareta taushetsplikt/vern så kan du ta med barnematen dit neste gang du skal dit og gi det til helsesøster, så kan hun gi det videre til den aktuelle familien 

Veldig bra at du heller gir bort enn å kaste :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...