Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har AAP og går utbetalt 20 000 kr hver mnd. Sett noe «ett eller annet» gange grunnbeløp, men jeg skjønner ikke bæret

Hva har jeg?

Anonymkode: 319af...c16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Someone pleeaase help a dummy 🥺❤️

Anonymkode: 319af...c16

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke på noen som helst G. G er grunnbeløpet som bygger grunnlaget for hva du får utbetalt samt tidligere lønn.

Du har sikkert hørt at det er nå en oppjustering av G etter at statene ble økt med ca 4,9%. Dette skjer hvert år i Mai (ikke i 2020 pga Coronak) og sørger for at satsene på hva man får gjennom NAV øker en liten bit.

Anonymkode: 37629...396

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du er ikke på noen som helst G. G er grunnbeløpet som bygger grunnlaget for hva du får utbetalt samt tidligere lønn.

Du har sikkert hørt at det er nå en oppjustering av G etter at statene ble økt med ca 4,9%. Dette skjer hvert år i Mai (ikke i 2020 pga Coronak) og sørger for at satsene på hva man får gjennom NAV øker en liten bit.

Anonymkode: 37629...396

Ønsker bare å tilføye at de øker fordi prisene øker, så det å få litt mere i lønn gjør ikke at en får mer å bruke da både mat og strøm koster mer og "spiser opp" lønnsøkning.

Anonymkode: 745f3...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har hatt lønnsinntekt eller mottatt andre ytelser før arbeidsevnen din ble redusert med minst 50 prosent, vil du likevel kunne få AAP. Minsteytelsen er på 2 ganger folketrygdens grunnbeløp (G) per år. 

Grunnbeløpet brukes til å beregne mange av NAVs utbetalinger.

Dato
og år
Grunnbeløp
per år
Grunnbeløp
per måned
Gjennomsnitt
per år
Omregnings-
faktor
1.5.2021 106 399 kr 8 867 kr 104 716 kr 1,049807

Anonymkode: 42679...776

AnonymBruker
Skrevet

AAP er 66% av lønnsinntekt. Hvis du ikke har hatt lønnsinntekt så får du minimumsytelse på 2 G. 1 G er rett over 100 000 i året. G står for grunnbeløp. Google «grunnbeløp 2021» så finner du nøyaktig. Hvis du har 20 000 utbetalt vil jeg tro du har hatt lønnsinntekt som grunnlag og ikke grunnbeløp

Anonymkode: d4305...3b6

AnonymBruker
Skrevet

hva er den omregningsfaktoren; og hvordan brukes den?

Anonymkode: 722b4...06b

AnonymBruker
Skrevet

2 hours ago, AnonymBruker said:

hva er den omregningsfaktoren; og hvordan brukes den?

Anonymkode: 722b4...06b

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du ikke har hatt lønnsinntekt eller mottatt andre ytelser før arbeidsevnen din ble redusert med minst 50 prosent, vil du likevel kunne få AAP. Minsteytelsen er på 2 ganger folketrygdens grunnbeløp (G) per år. 

Grunnbeløpet brukes til å beregne mange av NAVs utbetalinger.

Dato
og år
Grunnbeløp
per år
Grunnbeløp
per måned
Gjennomsnitt
per år
Omregnings-
faktor
1.5.2021 106 399 kr 8 867 kr 104 716 kr 1,049807

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...