blå Skrevet 6. september 2005 #1 Del Skrevet 6. september 2005 Er det mulig å bli avhengig av chips. I såfall tror jeg at jeg er det. Jeg er så sinnsykt glad i potetchips. Sjokolader kan ligge urørt i ukevis i skapet mitt. Men det kan ikke chipsposen desverre. Jeg prøver å ikke ha det i hus, kun i helga. Er det mulig å bli avhengig?? i såfall hvordan kan man klare å slutte?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 7. september 2005 #2 Del Skrevet 7. september 2005 Artig. Dette lå jeg å tenkte på da jeg la meg i går. For det er egentlig ikke gøy, men pyton. Tror det blir som de som er avhengige av hva som helst annet. Det er noe med den knasinga og saltet. Ahh... Kan ikke ha det i hus selv jeg. Men jeg har blitt flinkere, vet egentlig ikke hvordan. Før kunne lysten bli SÅÅÅ stor at det bare var å komme seg til nærmeste butikk og kjøpe en maarud original chips og 1/2 l cola light (for å utligne...). Nå er suget ikke så stort som før. Har noen ganger brukt spekeskinke og flatbrød, finn crisp eller rugsprø som erstatning. Det funker igrunn litt det altså. Nå er alt lettere og jeg kan ta litt potetgull og ikke hele bollen... Men jeg kan ikke ha det i hus da. Har egentlig ikke noen gode råd, men tror det går ann å bli avhengig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 7. september 2005 #3 Del Skrevet 7. september 2005 Det gjelder å finne erstatninger - gjerne noe du blir mett av eller som nøytraliserer suget. Drikk melk f.eks. Eller bruk trening! Jeg føler så og si aldri for å spise chips etter at jeg har trent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2005 #4 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg var avhengig av potetgull før, kunne ikke ha det liggende i huset, og spiste gjerne en pose alene både fredag, lørdag og søndag Men dette la jeg jo seff på meg av (dette var rett etter at jeg flyttet hjemmefra ) Etter et par år måtte jeg rett og slett gå "cold turky", rørte ikke et flak på to mnd, spiste grønnsaker og dip i helgene etc. Og det funka, i dag kan jeg ha opptill flere poser liggende hjemme (har 4 i skrivende stund) og spiser ikke mer enn en pose, fordelt på fredag og lørdag. Tror man kan bli avhengig av alt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2005 #5 Del Skrevet 7. september 2005 Potetgull er råskummelt! Jeg liker ikke søte ting, men kan gjerne hive i meg en halv pose på null-komma-niks. Min løsning er rett og slett den enkle: ha aldri potetgull i hus hvis du ikke planlegger å spise det med en gang. Aldri heller midt i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 7. september 2005 #6 Del Skrevet 7. september 2005 (endret) Tror man kan bli avhengig av chips ja. Klarer heller ikke styre meg hvis vi har en pose liggende. Det beste er å ikke ha chips liggende, bare i helgene. Endret 7. september 2005 av synseren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 7. september 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 7. september 2005 Jeg forstår at jeg ikke er alene altså, med dette chips problemet. Godt forslag med spekeskinke og flattbrød, det skal jeg prøve når suget nermer seg, ellers er jo dipp og grønnsaker bra. Noen andre forslag til sunnere alternativer....sånn som passer litt bedre i uka.???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 7. september 2005 #8 Del Skrevet 7. september 2005 Ja, en kan bli avhengig av chips. Pga saltet og fettet. Og ja, er avhengig selv. Men har ingen planer om å "slutte", eeeelsker chips. Spiser 2- 3 poser i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 7. september 2005 #9 Del Skrevet 7. september 2005 Noen andre forslag til sunnere alternativer....sånn som passer litt bedre i uka.???? ← Da spiser jeg saltstenger. Fettattig, men en del salt på dem, da. Tror jeg spiser mer salt enn sunt er, men... Det blåser jeg i, liker det så godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2005 #10 Del Skrevet 7. september 2005 javisst----de færreste avhengigheter er fysiske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 8. september 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 8. september 2005 Tror dere ikke at jeg skulle kjøpe saltstenger i dag da, også hadde de ikke. Og da jeg kom hjem hadde jeg klart å kjøpe ostepop. Hvem la den posen der???? Pokker ta de butikkansatte altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest z Skrevet 8. september 2005 #12 Del Skrevet 8. september 2005 Hva med å spise ordentlig mat når du får lyst på noe godt? Eller har du fortsatt lyst på det etter at du har spist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 8. september 2005 #13 Del Skrevet 8. september 2005 Ja, pokker ta dem -viXen- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mito24 Skrevet 9. september 2005 #14 Del Skrevet 9. september 2005 Er det mulig å bli avhengig av chips. I såfall tror jeg at jeg er det. Jeg er så sinnsykt glad i potetchips. Sjokolader kan ligge urørt i ukevis i skapet mitt. Men det kan ikke chipsposen desverre. Jeg prøver å ikke ha det i hus, kun i helga. Er det mulig å bli avhengig?? i såfall hvordan kan man klare å slutte?? ← Hold deg unna. Chips er på alle tenkelige måter skadelig for kroppen, både for det indre og det ytre, både estetisk og helsemessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 9. september 2005 Forfatter #15 Del Skrevet 9. september 2005 Holde meg unna ja. Det er lett for deg å se. Jeg prøver alt jeg kan, det er jo en kamp jeg prøver å komme meg gjennom. Jepp, jeg har suget der selv om jeg spiser annen mat jeg da. Men som sagt, jeg prøver alt jeg kan å holde det på et normalt nivå he he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 10. september 2005 #16 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg skulle aldri lest denne tråden... ÅÅÅ FY SØREN nå fikk jeg lyst tpå maarud med paprika... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 10. september 2005 #17 Del Skrevet 10. september 2005 Gjett hvem som sitter og koser seg med Salt & pepper chips mens hun leser denne tråden..... Heldigvis er det ikke så mye chips-spising her i huset. Denne posen kjøpte sambo til meg forrige helg da jeg var syk, og jeg tømte den først nå. Det er jeg igrunnen fornøyd med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. september 2005 #18 Del Skrevet 10. september 2005 Selv har jeg begynt å kjøpe inn Snack a Jacks med salt eller ostesmak. Et sunnere alternativ enn potetgull. Dessuten liker jeg det kjempegodt, da. Står det potetgull framme, så spiser jeg gjerne det, og ofte hele posen også... eller fler... så jeg prøver å ikke kjøpe inn. Jeg blir avhengig av alt, jeg. Klarer ikke å beherske meg på noe som helst. Sjokolade, potetgull, smågodt - hva som helst. Dumme folk som fant opp sånt. Hadde det ikke blitt funnet opp i utgangspunktet, hadde vi heller ikke savnet det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. september 2005 #19 Del Skrevet 10. september 2005 Jeg har mye mer lyst på salte snacks enn sjokolade. Sjokolade kan ofte ligge lenge i skapet (vel, sambo er veldig glad i sjokolade da), mens chips, nøtter o.l. forsvinner relativt fort (vel, jeg er ganske flink til å begrense det til helgene). I alle blader og slikt snakker de alltid om tips til å få bukt med søthunger, men aldri salthunger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gaja Skrevet 10. september 2005 #20 Del Skrevet 10. september 2005 synd det ikke er lettere å få tak i små poser med godteri og chips. 30 gram med potetgull på en lørdag er jo noe man kan tåle, men ofte finner jeg bare 300 grams poser, og det er noe heeeeelt annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå